Met 22 weken wel een inwendige echo gehad omdat ik veel bloed verloor. Afgelopen donderdag is er een kweek afgenomen en ik ben zo benieuwd naar de uitslag. Heb hier dus zelf om moeten vragen nadat ik in patiëntenfolders online zag dat een kweek normaal gedaan wordt. Goede tip geen inwendig onderzoek dus.
Dank je! Ik ben dat ons allemaal verplicht ik moet alles op alles zetten ik ben nu al zo ver gekomen. En ik lees steeds meer succesverhalen. Daardoor neemt mijn vechtlust alleen maar toe. Er zijn gewoon wel kansen!
Pffff... Wat een moeilijke en onzekere periode. Heel veel sterkte en ik hoop dat ze je di (eindelijk!) goed gaan helpen!
Weet je hoeveel vruchtwater ze hebben gezien bij de laatste echo? En in welk ziekenhuis loop je? Hebben ze daar een Nicu? Kan je een advies geven op kennis die ik nu heb, onze verhalen lijken veel op elkaar. Mijn vliezen zijn wss gebroken door bloedingen met 11&18 weken.
Het totale vruchtwater was net aan goed met 22 weken, 1 pocket te weinig maar het totaal was goed. Ga naar het AZM in Maastricht daar is een nicu en mogelijkheid voor amnionfusie als het echt te weinig wordt. Ik verloor niet dagelijks vruchtwater volgens mij. Dinsdag weer opnieuw een uitgebreide echo en dan zal er ook een kinderarts bij komen. De gynaecoloog van het streekziekenhuis roept wel op het oog maar dat is geen meting natuurlijk.
In nederland hebben ze een actief beleid vanaf. 24 weken. Bij een afi minder dan 10 nemen ze je op, anders onder regelmatige controle. Bespreek ook al samen met je partner hoe ver je wilt gaan, dit kan je beter rustig met zn tweeën doen dan in het ziekenhuis met alle spanningen die er dan bij komen. Ik vond het prettig dat ik werd opgenomen, gaf mij de rust om echt even met de zwangerschap bezig te zijn en meteen antwoorden te krijgen. Was thuis erg onzeker en dan ook nog twee andre kindjes die aandacht opeisten.
De gynaecoloog van het AZM zei volgens mij dat de voorkeur heeft dat ik vanaf 24 weken in de buurt ben en ik ben dat nu niet. Nu bijna een uur rijden. Ja we hebben het er wel over samen. We gaan niet tot het uiterste als de prognose slecht is en ze dat daar aangeven. Als er kansen zijn dan grijpen we die. Ik heb hier een dreumesje rondlopen en ik denk dat opname mij ook meer rust zal geven.
Zo raar dat de verschillen in Nederland zo groot zijn! Bij de Isala Klinieken krijg je ook voor de 24 weken regelmatig bloed controle om infecties uit te sluiten. .. ik blijf echt wel snappen dat een kindje voor 24 weken niet levensvatbaar is maar je kan toch juist de allerbeste omstandigheden creëren om minstens zover te komen of beter nog veel verder! !!
Ook ik heb heel veel gezocht naar informatie en je komt inderdaad veel verschillende dingen tegen. Wij hebben besloten vanaf 26 weken een actief beleid te voeren, wat betekent dat ik toen een longrijping heb gekregen. Dit is voor ongeveer 2 weken effectief en kan maar 2 x gegeven worden. Je zit op zich al aan de goede kant, 90 pct van de vrouwen waarvan de vliezen breken bevallen binnen twee weken. Nu is het dus alleen zaak om geen infectie op te lopen. Dit monitorde ze bij mij door dagelijks een CTG te doen en twee keer in de week een echo. Dagelijks temperaturen en verder maar afwachten. Ze vertelde mij dat het geen vraag was of ik een infectie zou oplopen maar weer wanneer. Uiteindelijk heeft mijn mannetje ook na zijn geboorte antibiotica gehad omdat er een vermoeden was dat hij een infectie had. Mijn ziekenhuisopname had vooral te maken met de dwarsligging, hierdoor was icm de gebroken vliezen kan op uitzakking van de navelstreng of bij bevalling scheuren van de baarmoeder. De controles zouden ook in overleg thuis kunnen afgehandeld of in een streekziekenhuis als de ligging van de baby wel goed is. Als ik het zo lees van je zou ik er wel op aandringen een ziekenhuisopname te krijgen, je kunt naar verloop van tijd altijd de opties overleggen met de artsen. Elke dag dat de kleine blijft zitten tot 28 weken is echt heel veel waard. Vanaf 28 weken zijn de prognoses echt veel beter. Nu dus hopen dat er niets gaat gebeuren en blij zijn met elke dag die erbij komt.
Ik denk dat we daar dinsdag over zullen praten longrijping enzo. Ik wist nog niet dat het effect maar even duurt. Dan hoop ik dat ik daar ben en dat we dat ook kunnen rekken. Dat zoek ik verder nu nog niet zelf op. Haha met een smartphone en zeeën van tijd gaat dat te makkelijk. Bedankt voor het delen van jouw verhaal!
toen mijn moeder zwanger was van mij zijn ook vroegtijdig de vliezen gebroken... geloof met 18 weken al... bedrust gehouden en uiteindelijk ben ik geboren met 33 weken zwangerschap... en dat 30 jaar geleden... dus alles is mogelijk.. geef niet op en volge vooral je gevoel!!
Ik heb de pech dat het van binnen blijft bloeden. Het vruchtwater is steeds vermengd met bloed. Ik ruik nl geen bloed. En wat helemaal balen is is dat ik last begin te krijgen van hooikoorts! Ik nies echt veel. Neem nu mijn tavegil maar weer want met het niezen komt er ook steeds vruchtwater mee. Oh ik hoop maar zo dat mijn meisje nog genoeg heeft.
Ik volg je ook, zonder te reageren. Heel veel sterkte en succes! Ik duim voor jullie en brand een kaarsje voor geluk.
Heel veel sterkte! Nog 1 dagje tot de 24 weken en ik vond het toen iig al een hele geruststelling dat als er iets mocht gebeuren, ze iig zouden vechten voor mijn kleintje! Hopelijk blijft je kleintje nog wel een tijdje zitten!
Ik volg je topic ook al een tijdje zonder te reageren. Wat een onwijs heftige periode! Ik wens je heel veel succes en sterkte de komende tijd. Hopelijk blijft jullie kleintje nog lang zitten! Ik heb een paar jaar geleden van iemand gehoord waarbij de vliezen nog eerder zijn gebroken en dat kindje is nog tot na 30 weken blijven zitten!
Meid wat spannend. Heel veel sterkte in het AZM. Hopelijk gaan ze daar heel goed voor jou en je kleine zorgen. Op naar de 24 weken en dan verder! Denk aan je