Hier ook problemen gehad met het toeschietreflex. Of nou ja, tot het moment dat anne-lynn voor het eerst aan de borst kon heb ik die volgens mij nooit gehad. Toen ze voor het eerst aai de borst lag schrok ik best: help, wat gebeurt er met mn tiet?! Ook toen voor het eerst dat ik snachts wakker werd van een nat nachthemd... Rare magie is dat toch tussen moeder en kind... Wat mij toch een goede productie opleverde was het steeds weer opnieuw opwekken met de kolf. Dus meerdere keren standje 'snel'. Hoop dat de lactatiekundige goede tips voor je heeft! En je weet het zelf ook wel, maar neem voldoende rust! Zo belangrijk voor je productie!
Vraag om die oxytocinespray waar ik het al eerder over had, Frannie: Syntocinon. Die zorgt voor een tsr. Heeft mij in de eerste week enorm geholpen.
Ja dat ga ik doen. En hopen dat het goed helpt. Dit herken ik dus wel van de eerste. Maar toen was ik ook nog aan bet proberen live te voeden waardoor ik alleen maar zat te kolven of te voeden en helemaal de kluts aan het kwijtraken was. Ik was zo moe dat ik haar letterlijk zag vliegen. Dat wil ik nu voorkomen!
Nee, dat moet je niet hebben. Hopelijk helpt die spray en krijg je nog een paar tips waar je wat aan hebt. Je borsten masseren tijdens het kolven kan bijvoorbeeld heel erg helpen.
Ik ben er hopelijk nog op tijd bij. Heb wel steeds doorgegeven dat het wel iets toenam maar niet heel veel. En in het begin was het steeds normaal na een keizersnede werd er gezegd. Ik heb nu al 2x gekolfd anders nog maar 1x en ik kolf dan 2x meer dan de afgelopen week.
Ja joh, je hebt een hartstikke zware week gehad. Ook fysiek. Er moet nu rust komen. En irritant genoeg is het voor bv nogal goed om er niet over te stressen. Dus kolf aan, kopje thee erbij, boekje... En zo min mogelijk naar beneden kijken.
Hier een stille meelezer. Mijn dochter is bij 33 weken geboren en heeft een heel zware start gehad. Ik zelf ook, want ben een paar dagen na de geboorte opgenomen op de IC. Zelfs een paar dagen mijn dochter moeten missen, omdat we door overplaatsing van haar in verschillende ziekenhuizen lagen. Maar bij mij kwam door het ziek zijn de BV ook slecht op gang. Of beter gezegd is slecht gebleven. Ik heb een half jaar gekolfd, maar ze heeft altijd bijvoeding gekregen. De neusspray deed bij mij niets aangezien er geen probleem was met mijn TSR, maar wat bij mij goed hielp was Domperidon. Is een medicijn wat voor misselijkheid gebruikt wordt, maar ook de melkproductie stimuleert. Ik vind het super hoe je met de hele situatie omgaat! Maar denk goed aan jezelf, want het herstellen na zo een periode is niet niks. Ik heb er echt maanden voor nodig gehad.
Wat bij mij ook goed hielp was beeldcamera met S. Erbij aan kolven. Of een foto van haar, of een stukje filmen en die piep of zuiggeluidjes erbij aan zetten; dus beeld en geluid! Verder zo kalm mogelijk aan doen! Fijn dat je andere dochter even geweest is! Je doet t goed Frannie! Lfs.
Dank jullie wel voor de lieve reacties. Ik was weer erg verdrietig en teleurgesteld vandaag; ik zit nog niet eens op de helft van de productie van wat het zou moeten zijn. Heb net iets meer dan 120 ml per dag terwijl ik idd op de 500 had moeten zitten. De lactatiekundige gaf aan dat zij vorige week al benaderd had moeten worden. De verpleegkundigen horen mij op dinsdag en donderdag naar mijn productie te vragen en zo nodig direct haar inschakelen. En al die tijd leverde ik per 2 borsten maar 1 mini flesje waar steriel water van Nutrilon in heeft gezeten bij ze in. En dat waren vaak bodempjes van soms maar 10cc of minder uit 2 borsten na een kwartier of 20 minuten kolven. Nooit heeft iemand er iets van gezegd. Ze pakten het aan en het ging in de koelkast. Tot ze gisterochtend aangaven dat het krap begon te worden en vanmorgen ik zelfs de vraag kreeg of ze van mij bijgevoed mag worden als ik niet genoeg heb. Toen flipte ik echt want ik heb herhaaldelijk gevraagd of het wel genoeg was en er werd steeds gezegd dat ik een keizersnede heb gehad en dat het prima was. Ik heb inmiddels de oxytocine neusspray, ben aan de cashewnoten en morgen haalt mijn broer Fenegriek-capsules die ik 3x daags in moet nemen. Kolven wordt opgevoerd naar het liefste 8x waaarvan 1x in de nacht. Ik had vanaf het begin af aan 8 tot 10 keer moeten kolven dat is beleid bij prematuurtjes. Maar de verpleging van de kraamafdeling weet dat schijnbaar niet; ik moest het gewoon 6x doen en dat was goed. Ik dacht dat ik alles nu wel gehad had.... Vraag me af of ik de enige ben of alleen de enige die dit niet over mijn kant laat gaan..... En dan zeggen ze het komt allemaal goed... Ja dat zal wel maar dit had ook niet gehoeven zoals zoveel niet gehoeven had. Ik laat een digitaal fotolijstje meebrengen en die kan ik dan aanzetten.
he bah frannie, wat een zkh is het toch he! hoop voor je dat het snel wat beter op gang gaat komen. knuffel
Ja sorry ik kan er echt niet meer positief over zijn. Behalve dan de verzorging voor Luna die is perfect. En dat vind ik nog belangrijker dan mezelf. Ik voel me weer een beetje dezelfde kant op gaan als bij mijn eerste met het borstvoedingsdrama dat eigenlijk exact hetzelfde is. Op de een of andere manier kan mijn lijf het niet zelf. Nu krijg ik hulp maar toen kwam de hulp te laat en zat ik er helemaal doorheen omdat ik zo vermoeid was. Nu zeggen ze ook; wel je rust nemen hoor! Hoe dan... ik ga het met alle liefde doen maar met 8x of liever 10x kolven maar ik weet ook dat ik dan geen rust heb. Maar ja. Ik bijt door want die voeding moet gewoon lukken zeker met de dreiging voor herhaling van koemelkallergie. Ik wil graag bij Luna zijn en ik pak nu wel 2x een buidelmoment dan kan ik 2 uur achterover liggen met haar en dat is rust. Dan kolf ik er voor en er meteen weer na. Ik wil ook graag helpen met de verzorging. Maar ik heb nu gezegd dat dat dan even op een laag pitje komt te staan nu moet eerst de voeding op gang komen. Dat kleine kontje kan ik nog vaak genoeg verschonen.
Ja, ik vind het ook vaag hoor. Daarom zei ik het ook al snel van die lk, omdat die er bij mij vanaf dag twee bovenop zat. Op dag drie kreeg ik die spray en dat deed wonderen. Nu ja, wie weet bij jou ook nu. Arme jij. Gelukkig gaat het goed met Luna. Dat is toch het belangrijkst. Kolf ze, sjucht.
heel herkenbaar.. heb bij Eef 6mnd lang fulltime gekolfd, in het begin ook om de twee a drie uur.. en toen viel ik om in de lift bij de Ikea en ben ik er mee opgehouden. Ik was ergens blij dat ik bij Fien zulke zware medicijnen had dat ze mijn melk niet mocht hebben.. ik kon het kolven niet meer aan...
Meisje toch. Wat een ellende! De begeleiding van jou rammelt idd aan alle kanten. Hoop dat de spray snel werkt en dat je ondanks de hogere kolf-frequentie toch je rust kunt krijgen. Denk aan je. Wat jij voor je kiezen krijgt... Das niet mals.
Klopt, maar wil toch nog wel even zeggen dat Luna een bikkel is en ook echt een superstoere moeder heeft. O zo!
Pffff rotcommunicatie precies...... Bij ons geven ze bruin bier voor de stimulatie van de melk! Ik kreeg het elke dag in het ziekenhuis!
Succes met het kolven meid, zwaar zeg om zo vaak te kolven. Ik hoop dat dat effect gaat hebben. Wel fijn dat je twee keer per dag kan buidelen
Vanavond 2x amper resultaat; zit ik een half uur en komt er 7cc in totaal maar ik heb 9x gekolfd vandaag. En de laatste keer na het buidelen had ik zowaar 20cc.... Ik heb het idee dat die neusspray wel wat doet er is meer stroming zeg maar. Iemand zei iets over de domperidon; dat is nog een optie als de neusspray het niet goed genoeg doet. Maar ik ben vanavond even helemaal tot rust gekomen met mijn kleinste meisje op mijn borst. Zo fijn dat ze elke keer binnen no time vertrokken is en heerlijk slaapt. En via een handspiegel kan ik haar gezichtje dan zien. Ik ga de kolfspullen klaarzetten voor vannacht als ik wakker wordt en ga nu mijn bed eens in. En ja ik ben wel een bikkel en heb gelukkig ook een bikkeltje in de couveuse liggen en een bikkeltje thuis.
Einde dag een lage opbrengst na al dat kolven is heel normaal. Het stroomt meer met die spray dat had ik ook. Domperidon kan altijd nog . Heerlijke verhalen over buidelen met je meisje. Mooie uren zijn dat, die zul je nooit meer vergeten. Fijn dat ze het zo goed doet. Slaap lekker!