Vroegtijdig gebroken vliezen 22 wkn zwangerschap

Discussie in 'Prematuur' gestart door frannie82, 28 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Slechte smoes hoor, om aan de alcohol te gaan!
    Hahaha, grapje!!!

2. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Haha idd Merah maar het stimuleert wel echt! In het ziekenhuis waar ik beval staat het op de menu als optie! Ik heb dat toen paar keer gedronken en het werkte bij mij. Mijn oma zegt dat het een oud truckje is maar effectief!

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Vanmorgen heb ik Luna samen met de verpleegkundige verzorgd heel fijn. Gisteren een informatiemiddag gehad over ontwikkelingsgerichte zorg. Ook hoe je haar zo min mogelijk negatieve prikkels kan laten ervaren.

En technieken om haar lekker ingebakerd in een nestje neer te leggen. Wel grappig om dat te horen en dan te merken dat maar weinig vpk's volgens deze nieuwe methode werken...
    Ook de andere ouders aan tafel hadden die ervaring.
    En de vraag is of wij het willen aangeven als we zien dat het anders kan.
    Zou ik dat kunnen denken jullie :D?

Ik voel me gelukkig weer beter.
    Kan helaas de lange afstand nog niet lopen naar Luna.
    Jammer want dan kan ik niet alleen gaan.
    Maar ja het is zonde om mijn energie daar voor te gebruiken.

Ik ben gisteren met de fenegriek capsules begonnen, neem de thee, heb beschuit met muisjes bij het ontbijt gehad (anijs) en moet straks in de hal weer even een bakje cashewnoten halen.

Ik heb toch wel 5 tot 10 cc per kolfbeurt extra.
    En ik kan nog voldoen aan de vraag gelukkig.

4. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een goede berichten, heel veel succes de komende tijd!

5. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Goed dat jullie een voorlichtingsmiddag hebben gehad. Ik moet zeggen dat ze in de twee ziekenhuizen waar onze kleine lag wel echt heel erg met ontwikkelingsgerichte zorg bezig waren. Zo nieuw is het toch allemaal ook weer niet... Maar gelukkig hebben ze jou! :D

Het is wel goed om te weten hoe je de kleine zo goed mogelijk ondersteunt bij de prikkelverwerking. De meeste kindjes hebben daar bij thuiskomst ook nog een hele tijd veel behoefte aan. Wij gebruikten inbakerzakken het eerste half jaar, om maar iets te noemen. Nu ja, van later zorg...

Hou je taai.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb de puckababy's nog liggen van Nova en ik denk dat deze er straks ook in gaat.

Voor de nieuwsgierigen ik heb een foto in mijn album geplaatst van ons mooie meisje...

Ik voel dat ik een topdag heb vandaag en ik hoop dat ik weer in de drive kom die ik alle weken al gehad heb dat dit even een dipje is geweest.

Tot snel

7. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ze is echt een beauty, zeg. En ze ziet er niet prematuur uit, dus ze heeft spekkies. In het echt is ze natuurlijk ieniemienie, maar dat zie je op de foto nooit zo goed ;).

Veel plezier met je topdag!

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Vandaag 1315 gram en ze zou gemeten worden dus ik ben benieuwd. ....

9. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Is ze dan zo afgevallen?

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat een schatje! En wat een haar ook! Idd een kleintje, maar niet het soort dat je denkt: wat moet hier van komen? Je mag trots zijn hoor!
    Je klinkt ook behoorlijk positief. Kan me voorstellen dat de voorlichting daarin heeft bijgedragen. Zo weet je weer beter wat je actief kan doen voor de ontwikkeling van je kleine meisje. Het maakt je wat minder hulpeloos en geeft je voor een stuk je rol als moeder terug.
    En ja, of het jou zal lukken aan te geven wat er anders kan.... Ik weet het zo niet.
    Hahaha.

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    En idd, wat maria zegt: is ze zo extreem afgevallen dan?
    Weet dat het wat onduidelijk was wat nu echt het geboortegewicjt is geweest, dus misschien heb ik het gemist. Was toch 1600 of zo?

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Haar geboortegewicht werd later weer bijgesteld naar 1440 gram en toen is ze afgevallen naar ergens in de 1200 gram. Dus nu netjes aan het bijkomen.
    Doordat ze haar verkeerd gewogen hebben heeft ze meer vocht gekregen (teveel dus) en dat vocht is ze weer kwijt nu.

Ik voel me echt goed ook lichamelijk.
    En het voelt ontzettend goed dat ik toch al voor haar kan zorgen.
    Heb vanmiddag toch de gok gewaagd en heel langzaam naar de afdeling gesjokt want ik wil graag weer onafhankelijk zijn.

Toen 2 uur gebuideld en haar terug gelegd in de couveuse en gekolfd en daarna weer terug gesjokt.

Zometeen komen mijn moeder en dochter en die eten hier mee vanavond. En vrijdag komt ze voor een lang weekend.

Heerlijk. Eindelijk weer even met zijn 3-tjes samen dat is veel te lang geleden.

Mijn bv is iets omhoog, nu 15 tot 20 cc per keer.
    Kan nog voldoen aan de vraag gelukkig.

Ik kreeg van de verloskundige het advies wat meer calorieen te nemen. Ik drink veel water maar ze adviseerde toch wat meer sapjes tussendoor.

13. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Aha, oké. Ik snapte het al niet. Keurig, in dat geval!

En knap hoor, dat je al gelopen hebt. Pff, als ik er nog aan terugdenkt...

Chocoladmelk drinken, zeiden ze hier. Daar krijg je vette melk van ;).

Heerlijk dat je dochter zo komt. Wat snak je in zo'n periode naar 'iets van een normaal leven' hè...

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja ik hou vol maar wat zou ik graag thuis zijn....
    Ik mag geen koemelkproducten dus ik ga soja drink kopen of laten kopen. ...

15. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Wat een mooi baby'tje! Ze ziet er niet prematuur uit!

16. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    O nee, dat schiet dan niet erg op. Ben je zelf allergisch of doe je met het oog op mogelijke allergie bij L?

En ik snap het hoor, dat je dolgraag naar huis wilt. Al heeft dat ook weer nadelen straks, op en neer naar het zknhs. Enfin, het is bikkelen.

17. Isade

Isade Actief lid

4 nov 2012
    362
    0
    0
    NULL
    Vol bewondering volg ik (zij het ietsje minder) nog steeds je verhaal. En tot mijn vreugde zag ik een heel heel erg mooi kindje op je profielfoto. Voor mij is het ook al gezegd, lijkt niet prematuur. Maar als ik dat spuugdoekje op de achtergrond zie liggen, wetende hoe groot die dingen zijn, dan is ze nog wel klein.
    Maarrrrr mooi mooi mooi en net zo'n vechter als haar moeder als ik het zo in kan schatten!!

Hou vol, denk goed aan jezelf en geniet van het wonder wat je gecreeert hebt!!

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ze is ongeveer 38 cm nu en schedelomtrek 28 cm.
    Ze is heel piep hoor!
    Maar gewoon een baby'tje.
    Je ziet veel premature kindjes met een lang hoofdje door het mutsje van de ademhalingsondersteuning zei een verpleegkundige.
    Dat heeft zij amper gehad dus nog een rond bolletje.
    De voeding is opgeklommen tot 12x 9 cc.
    Helaas moet ze wel bijgevoed want ik red het ws zo snel (nog) niet.
    Maar ze moet groeien natuurlijk.

19. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Wauw je meisje is beeldschoon!

20. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid