Ja het is bijna onwerkelijk we kwam binnen en toen vertelden ze dat ze over mocht. Ze gaat wel bijgevoed worden want ik red het niet. Heb me er bij neergelegd ik kolf 10x en er komt wel ietsjes meer maar niet voldoende. Ze krijgt dan toch van mij ook wat binnen.
Goed zeg! En met 1500 gram naarder streekziekenhuis, kijk je er naar uit? Ze krijgt toch wel ha voeding? Ik ga er eigenlijk vanuit dat prematuren altijd HA krijgen. Ik was heel bang dat mijn zoontje bijgevoed zou worden (wat gelukkig niet nodig was) en ze hem gewone voeding zouden geven, terwijl mijn man als kind koemelkallergie had en mij schoonmoeder het nog op oudere leeftijd. Wij hebben 9 maanden een spugertje gehad, dan begon wek pas met een week of 6 denk ik, wellicht omdat hij toen meer kreeg?
Het zal wel het is voeding voor premature baby's. Nenatal start van Nutrilon. Ik ben er niet blij mee maar ja. Heb nu het idee dat ze er gif in spuiten met de koemelk. Maar regels zijn regels.
Dat 'gif' neutraliseert zich wel met jouw vloeibaar goud frannie. Komt goed. Bedenk dat je haar al alles geeft wat in je vermogen ligt. Je doet het zo goed! Menig vrouw had die borstvoeding al lang opgegeven. Moet te streng zijn voor jezelf hoor!
Is het niet bespreekbaar dan? Want als jij problemen hebt met koemelk is de kans dat zij dat ook heeft best aanwezig natuurlijk. Je hebt ook hypoallergene kunstvoedingen, nietwaar?
We hebben het al meerdere keren aangegeven. Maar we vragen weer een gesprek aan. Zolang het mij lukt blijf ik het geven. Nu lekker genieten mij oudste is er en ligt lekker te slapen boven. Heb een babyfoon mee en die werkt goed. Ze wil alleen niet naar mij luisteren en klampt zich vast aan papa. Dat moet weer wennen ik ben al 10 weken uit de running natuurlijk.
Kan me voorstellen dat ze dat standaard geven aan prematuren. Hebben toch meer kans op allergieen ed...
Raar, want wat zeggen ze dan: dit is het protocol, pompiedom? Fijn dat de oudste er is. Zal idd wel even wennen zijn, maar komt goed. Je bent en blijft haar mama.
Wat een goed nieuws, naar de medium care! Ik lees nog steeds mee, wat heftig allemaal maar gelukkig gaat het met stapjes vooruit. Hopelijk kunnen jullie snel uitkijken naar een normaal gezinsleven, met z'n allen weer thuis. Frannie je doet het echt super als moeder, maar zorg ook voor jezelf. Hoe is het nu met jouw gezondheid, gaat dat net als met de kleine Luna steeds een stukje beter? Ik hoop het zo voor je, je hebt genoeg doorstaan, wordt tijd dat je lichaam weer hersteld.
Ik ben moe maar heb geen pijn meer gelukkig. Wel zou ik meer moeten rusten maar dat lukt niet zo omdat ik om de 2 uur kolf. En tussendoor moet ik dan de rest doen. Eten, douchen enzo. Maar ik wil het zo graag. Weet niet tot hoe lang wanrneer straks is 120 ml 1 flesje van de 6 waarschijnlijk..... Zit nog in mijn hoofd met domperidon. Of dat toch kan helpen met een normale dosering. ...
6x120 dat gaat echt nog een flinke tijd duren, meid. Onze dochter ging met 37 weken naar huis met 8x50 en dat hield ze nog een hele tijd vol. Maar domperidon, ik zou het wel overwegen in dit geval. Als het lukt dan lukt het. Zo niet, dan heb je er alles aan gedaan.
Wat fijn dat Luna het zo goed doet. Voor jou ook meiden je doet het super! Geniet lekker van je oudste. Neem hè tijd even met haar!
Zoals Maria zegt, die 6x120 duren nog wel even (en ik vind 6x voor een pasgeborene ook heel onnatuurlijk als ze om meer vragen). Wie weet drinkt ze dan al deels live bij je! En je zal zien dat je dan echt meer melk hebt!
Ik heb domperidon gebruikt en sommige hebben maar 1 tablet nodig. Het hielp mij maar even. Ik had op ten duur 5 tabl nodig voor 1/2 ochtend voeding. Ik vind dat je het super doet. Mogelijk heb je de domperidon maar kort nodig om het een boost te geven! Het was altijd vrij verkrijgbaar weet niet of dat nog is. Ik begon met 3 tabletjes per dag. De lactatie deskundige zei toen dat ik er vrouwen zijn die het maar 1 week nodig hebben. Succes meid
Nou we hebben te vroeg gejuicht ze is puur en alleen verhuisd omdat ze plek nodig hadden. Terwijl ze vorige week mog zeiden dat zo lang ze die lijn had een ic indicatie heeft. En het ziet er niet maar uit dat die er snel uit kan.Ze houdt behoorlijke retenties dus ze trekken bij de volgende voeding vaak nog veel voeding terug die nog maar half verteerd is. Ze wegen haar luier niet meer want dat hoeft niet op de medium care. Alles moet snel snel want ze hebben minder tijd. Vorige week hebben we nog uitleg gehad over de ontwikkings gerichte verzorging en maar ze doen precies wat ze niet moeten doen. Sterker nog de verpleegkundige zegt 'even snel wassen'. Met een washand zo groot als zij bijna helemaal zelf. En ik zei toen dat doen we met gaasjes zegt zij dat dat de persoonlijke voorkeur van de verpleegkundige is. Dus ik zeg die uitleg heeft zo ook geen zin als het toch niet gedaan wordt. 'Nee' zegt ze ook nog. Ook wordt haar temperatuur noet constant gemeten dat kan daar niet en gisteren had ze een temp van 38.1 omdat ze het te warm bleek te hebben gelukkig geen koorts. Alle zekerheid is weg en we vinden dit heel eng zo. Die lijn is nog een hoog risico op infectie. Ook moeten we de verzorgingsspullen die eerst persoonlijk bij haar lagen uit een algemene la pakken wegens ruimtegebrek. Daar zitten alle ouders en verpleegkundigen met hun vingers in. We hebben een gesprek aangevraagd en we zouden gebeld worden wanneer er tijd is. Dus afwachten. Ik ga nu maar weer eens kolven...
ik zou staan op directie spreken of zo. of overplaatsen naar een ander zh als dat mogelijk is! wat is dit?!?! je hebt het over een zeeeer prematuur kindje! Belachelijk.. geen woordne. die stress is natuurlijk ook niet goed voor jouw voeding. ik hoop dat je je dat reailiseert! dat j ehet super doet maar niet over invloed op hebt. sterkte.
Ja dit is echt niet goed! En ik snap dat er op de medium care een ander beleid gevoerd wordt maar de baby's die daar liggen zijn er heel anders en veel beter aan toe! Ik ben op het moment weer helemaal emo. Heb mijn vriend ook gestuurd voor het gesprek want ik zit nu alweer met tranen in mijn ogen ben zo ongerust hierover. Het high care plekje is niet opgevuld maar de IC ligt helemaal bomvol. Dat is ws de reden. Maar ik weet niet wie die idote beslissing heeft genomen om haar over te plaatsen.
Medium Care Deze afdeling is bestemd voor babys die direct na de geboorte nog extra observatie nodig hebben. Baby's die niet langer intensieve zorg nodig hebben, maar wel nog moeten leren drinken of geel zien (hyperbilirubinemie) waardoor ze fototherapie nodig hebben, liggen op deze afdeling. Dit komt van hun site.... Dit is dus echt niet de situatie waar Luna in verkeert....
Pffff wat een onkunde (weer...) En wat een lullige reactie van die verloskundige. Ik hoop dat jullie de kinderarts/neonatoloog snel spreken en dat hij/zij wel iets zinnigs te zeggen heeft. Als de high care toch niet helemaal vol ligt, waarom mag zij daar dan niet heen? Om plek te houden voor spoedgevallen?
Wat erg, maar wat vreselijk herkenbaar! Wat heb ik gehuild toen anne-lynn van de NICU overgeplaatst werd! Opeens is er geen tijd meer, moet alles snel-snel, omdat verpleegkundigen veel meer patientjes per persoon hebben. Idd, het wegen en temperaturen, wat op de NICU standaard is, blijkt opeens niet meer belangrijk. Ik voelde me zo wanhopig! En dan werden we ook nog overgeplaatst op een hele drukke vrijdagavond, zodat overdracht en intro op nieuwe afdeling voor het gemak werd overgeslagen. Frannie, ik denk aan jullie en hoop dat jullie heel snel een lieve en begripvolle verpleegkundige treffen. Dit kun je er gewoon niet bijhebben nu. Jammer dat men dat niet lijkt te snappen...