Vroegtijdig gebroken vliezen 22 wkn zwangerschap

Discussie in 'Prematuur' gestart door frannie82, 28 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Hoe gaat het, Fran?

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Goed ben vanaf vanavond alleen helaas. Het was zo fantastisch om samen te zijn... Vanavond duurde het buidelen ruim 2 uur. Daarom veel te laat in bed....
    Ga gauw slapen. ..

3. adi

adi Niet meer actief

Frannie van harte gefeliciteerd met de geboorte van Luna!!
    Heb je toevallig al een topic in de prematuren gedeelte?

Maria, mijn 2 kinderen lagen ook niet meer aan de monitor met 32 weken (ook geboren met 30 weken). Als kinderen geen ademondersteuning krijgen, geen infuus, geen medicijnen en de monitor laat niks zien voor 48 uur, is het best mogelijk om de baby van de monitor af te halen.
    Hoezo standaard tot 35-36 weken? Veel prematuren gaan met deze termijn al naar huis, en zijn dan al lang van de monitor af.

4. Sempje

Sempje Niet meer actief

Misschien wisselt het per zh. Bij ons liggen kinderen standaard tot 35 weken aan de monitor.

5. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn nichtje had thuis ook een monitor, ik denk zeker 1 of 2 maanden nog. Wel alleen 's nachts.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    @Adi
    Dank je wel
    Nee heb nog geen topic bij prematuren deze zou eigenlijk gesplitst moeten worden haha!
    Ze heeft nog steeds de lange lijn en daarom officieel een IC indicatie maar ze heeft eigenlijk nooit een alarm.
    Maar bij een evt infectie is op de monitor wel wat te zien aan de hartslag en saturatie werd ons verteld.
    Daarom waren we niet blij dat er dingen gestopt werden.
    Hopelijk weten we snel hoe het verder gaat met de voeding want mijn borstvoeding neemt wel ietsje toe maar nog steeds te weinig.
    Die oplossing die er nu even is voor het weekend dat alleen mijn voeding krijgt aangevuld met infuus is verre van ideaal.

7. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    #1567 Maria999, 3 jun 2013
    Laatst bewerkt: 3 jun 2013
    Zo ging het bij ons op de high care niet. De monitor eraf was echt de allerlaatste stap in vrijwel alle gevallen. Dan heb ik het wel over ex-extreem prematuren hoor. Bij 48 uur geen incidenten, gingen ze naar huis. Dat was vrijwel nooit voor 36 weken. Vreemd dat daar zoveel verschil in zit.

Wellicht lag jij in jouw tijd op een afdeling met wonderkinderen.

8. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Frannie, wat jammer dat je nu alleen bent. Komt je man nog wel af en toe slapen?

Wat de voeding betreft, blijf aangeven dat die koemelkallergie een probleem kan zijn. En wat ik al aangaf, misschien is donormelk een optie. Dat is sowieso beter voor de darmen.

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Donormelk. Zit er al een week over te denken. Zo jammer dat we zo ver uit elkaar wonen.
    Ik voel me bijna schuldig als ik er binnen 5 minuten 150cc uitpomp (uit 1 borst!). Dan kijk ik naar dat flesje en dan zou ik je zo graag helpen!
    Maar er is sinds een jaar idd weer een landelijk netwerk. Zijn kosten aan verbonden (je betaalt dan bv voor de bloedonderzoeken (AIDS ed) van de donor), maar het schijnt best goed te lopen.
    Maar goed, als je echt koemelk-vrij ed wilt. Lijkt me moeilijk om dan een goede donor te vinden.
    Maar misschien kun je het op termijn overwegen.
    Zelf zou ik denk ik toch voor eigen melk, aangevuld met kunst gaan.

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Maar zonder gekheid: Mocht je het willen overwegen en iemand zo 'gek' krijgen om de logistiek te regelen (ophalen dus), dan wil ik prima wat voor je aanleveren!
    (AIDS en andere enge ziektes zijn voor de start IVF en tijdens laatste zwangerschap nog bepaald).

11. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Volgens mij is het gratis als het via het ziekenhuis gaat... Voor prematuren of ernstig zieke pasgeborenen dus.

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zou kunnen. Is mij niets van bekend en kan er ook niets over vinden. Via het moedermelknetwerk is het iets van 120 euro voor alle testen ed. Logistiek moet je zelf regelen met je donor. Dus mocht je (als het ziekenhuis idd gratis is) er thuis mee door willen gaan, dan zit je in ieder geval aan die kosten vast (per donor. Vaak heb je wel meerdere donoren nodig om aan de vraag te voldoen).
    Misschien een goede vraag voor een lk?!

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    En van de Nederlandse Moedermelkbank krijg je (in het ziekenhuis) alleen wat als je kindje ook meedoet aan een studie die verbonden is aan de bank.
    Weet niet wat voor studies dat zijn (misschien stelt het niets voor), maar vind het wel een beetje raar...

14. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    De studie houdt volgens mij in dat ze kijken of prematuren er inderdaad baat bij blijken te hebben, dus dat lijkt me niet heel gek. (Minder kans op NEC en zo.)

Ik ken de precieze voorwaarden verder ook niet, maar er was een tijdje terug een topic over donormoedermelk, maar aanleiding van het item bij Paul de Leeuw. Daar weet ik van dat via het netwerk de onderzoekskosten bij de ontvanger liggen, per donor dus, en via de moedermelkbank niet.

Maar in het ziekenhuis weten ze dit allemaal wel, Frannie. Beter dan wij in ieder geval.

15. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
  16. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    #1576 frannie82, 3 jun 2013
    Laatst bewerkt: 3 jun 2013
    Heel lief Merah! Maar het is geregeld ze krijgt er Neocate als bijvoeding bij. Gelukkig. .. is wel maar tijdelijk omdat ze nog zo klein is. Ik had vanmorgen na een kwartier iets meer dan 30 cc en de andere keren 15cc dus het loopt nog wel op. Ik neem 3x daags 10 mg domperidon en na 4 of 5 dagen moet ik het echt duidelijk merken. Ik kan nog ophogen tot 4x 10 evt. 3x 20 vind ik teveel. Dan overschrijd ik ook ruim de veilige dosering. En die hoge dosis is volgens een onderzoek ook niet beter dan de 4x 10. Ik heb er info bij gekregen van de lactatie kundige met contra indicaties. Ik heb dat soort hartklachten niet in de familie.

17. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Goed geregeld, Frannie.

18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Fijn dat het geregeld is! Geeft voor jou ook meer rust.
    Hopelijk kun je je productie nog wat meer opkrikken.
    Verder alles rustig bij jullie? Geen onverwachte veranderingen en rare fratsen? Mag ook wel eens een dagje!
    Lijkt me heel moeilijk en energie-vretend om steeds op je hoede te moeten zijn...

19. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Alles rustig. Op de medium care ligt ze nu even alleen dus kan ik ook bij haar kolven maar dat maakt helaas geen verschil. Het is wel heerlijk dat ik al die pling plong geluiden van de andere baby's niet meer de hele tijd hoor. En bijna alle verpleegkundigen rouleren over de neonatologie dus ze wordt ook door de bekende verpleegkundigen van de ic verzorgd. Dat is heel fijn. De plek boeit me nu niet meer zo nu ze goed in de gaten wordt gehouden. Ik heb voor mezelf een beetje een ritme met 2 kolf- en buidelmomenten samen. Dat scheelt enorm heen en weer geloop want ik merk dat ik dan weer last van mijn buik krijg.
    Mijn vriend komt wel maar niet slapen. Anders megafile de volgende morgen niet grappig. ..

20. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Nu lig ik lekker en om 17u kan ik weer kolven en dan breng ik het weg van 15 en 17 uur. En dan vanavond om 19.00 op de kamer kolven en wat tv kijken en xan van 21 tot 23.30 naar Luna met daar 2x kolven voor en na buidelen. Dit wil ik zo aanhouden als ik alleen ben.

Deel Deze Pagina