Vroegtijdig gebroken vliezen 22 wkn zwangerschap

Discussie in 'Prematuur' gestart door frannie82, 28 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Leuk! Haar eerste echte badje? :)

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Heb er toch voor gekozen haar vandaag niet in bad te doen want ik wilde haar liever proberen aan te leggen.
    Dat vind ik nu even het belangrijkste want het gaat enorm goed en we zullen toch moeten oefenen!
    Dus ik heb haar zelf gewassen onder de warmte lamp en een ontzettend leuk setje kleren aangetrokken die ik via Neomaatje.nl heb besteld.
    Het fijne hier is dat ze hier kijken naar kind en moeder ipv zich strikt te houden aan regels.
    Ik mocht haar dus zelf verzorgen zonder toezicht.
    Heerlijk alleen in de kamer en dat was echt fijn.
    Ze hapt zonder tepelhoedje niet goed aan dus die is nog nodig maar ze klokt meteen behoorlijk.
    Gisteren 8cc en daarna was ze moe.
    Maar de techniek heeft ze onder de knie.
    Zuigen, slikken en ademhalen.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wauw, wat klinkt dat positief! En wat enorm fijn dat ze in dit ziekenhuis wat verder kijken dan het protocol. Dat moet meteen al veel vertrouwen geven.
    Super dat je meisje de techniek van het drinken doorheeft. Lijkt me een heel bijzonder gevoel. Net als buidelen een echt intiem moment samen met je dochter.
    Hoop dat het nieuws de komende dagen enkel van deze positieve geluiden mogen zijn!!

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Vanavond weer alert en wakker en 5 cc gedronken uit de borst.
    Ze wilde meer maar had de kracht niet meer.
    Ben benieuwd hoe snel ze haar "conditie" op zal bouwen.
    Een verpleegkundige vroeg hoe lang ik met de bv door ging....
    Echt toenemen doet het nog steeds niet (snel)

Iedereen die ik spreek vindt het zo belastend 10x kolven maar ik zelf helemaal niet! Ik deel mijn dag in er omheen.
    Heb zelf een kolfbeha gemaakt; gaten geknipt in een oude bh en daar steek ik de borstschelpen door. Zo ben ik ook handsfree.
    Werkt perfect.

Ik wil het echt een kans geven door te kijken of door haar aan de borst drinken het wel nog meer wordt.
    Ik hoop dat ze ons ook die kans geven.
    Voorlopig moet ze eerst de conditie krijgen om meerdere keren aan de borst te kunnen drinken en tot nu toe is dat weinig en dus toereikend. Heb nog geen ontevreden kindje gehad.
    Ze heeft vanavond 1,5 uur zonder monitor bij ons gelegen.
    Dat was ook best fijn.
    Ook omdat we dat toch een keer vaarwel moeten gaan zeggen.
    Kunnen we vast gaan wennen.

Ook is het zo fijn om thuis te zijn, het is met de auto 4 minuten rijden. Ik ben in het zh en als we klaar zijn wacht ik tot ze zeker weten goed in slaap is en dan rijd ik naar huis en dan zie ik mijn oudste weer. Vrijdag gesprek met de kinderarts dat doen ze wekelijks. We hebben dezelfde als voor onze oudste. Hebben we om gevraagd en dat was goed.

5. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Goed idee van die oude beha! Je kunt een hoop doen als je kolft hoor, zo is het ook.

Niet laten opjutten hoor, ze is pas 34 weken. Logisch dat ze snel moe is. Kinderafdelingen zijn vaak vooral in theorie borstvoedingpromotend, hou dat in je achterhoofd en laat je niet gek maken. Ze kunnen altijd nog gaan cupfeeden, fingerfeeden of je kunt een borstvoedingshulpset gaan gebruiken als ze van die sonde af willen. Maar nogmaals: ze is nog zo piep, het heeft sowieso nog even nodig.

Wat zijn de criteria voor het naar huis mogen? Of moet je dat nog horen?

Heerlijk he, om weer thuis te zijn. Ik vond het zo'n verademing destijds. Al went het nooit om je kleintje achter te laten.

Fijn dat jullie een vertrouwde ka hebben!

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja het verschilt per verpleegkundige... en ik heb de lactatiekundige aan mijn zijde.
    Dat kaart ik vrijdag ook aan hoor ik wil de kans krijgen.

Criteria wat de andere kinderarts bij opname zei: 2000 gram (vandaag 1825) zelf warm houden (nu al met kleertjes en dekentje zonder kruik 37.0) 36 weken (nu 34 weken) en alles voedingen zelf drinken. Dat is dus eigenlijk het enige en dat kost tijd.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ze is nu over naar 8 x 35 cc en dat gaat prima tot nu toe.

8. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Ze doet het super! Je gaat zien dat haar conditie om langer te drinken zal verbeteren. En al kleertjes aan en ff zonder draden en toestanden knuffelen!

9. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik zou toch echt goatsrue van motherlove proberen voor je productie. Helpt goed als je zelf weinig klierweefsel hebt. Ik heb nog 23 stuks die ik zo wil opsturen maar het heeft mij wel van 20cc naar 50cc gebracht per kolfsessie

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Oh ja dat heb je geopperd. .. stuur maar een pb als je wilt!

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Vandaag voor het eerst in badje gedaan. De verpleegkundige vroeg of ik het zou redden. Ja hoor! En ze vond het heerlijk! Helemaal gestrekt en ontspannen om zich heen aan het kijken.

Ze weegt inmiddels 1945 gram!
    En ze had ook nog energie over om bij mij te drinken.
    Ze houdt het even op 5 cc en valt dan in slaap.

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ben onder de indruk van je mooie foto!
    Wat een mooi popje is het zeg!!! En wat een verschil alweer met je vorige foto.
    Gweldig dat ze het zo goed doet.

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Mooi hè. ... ben ook super trots!

14. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Wat heerlijk dat er eindelijk gebadderd kon worden. En dat ze dan nog energie heeft om te drinken is echt heel knap. Prachtige foto van haar, dat vind ik ook. Op foto's zie je ook niet hoe klein ze zijn hè, dat valt een beetje weg. Wat een heerlijke, positieve geluiden allemaal.

Hoe gaat het met jou?

15. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ja, een beauty!

16. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Mensen verklaren me nog steeds voor gek; 9 of 10 keer kolven elke 2 uur... maar vannacht had ik en vanmorgen vroeg had ik 86 ml en na 3 kolfbeurten in totaal al 100ml dus dat is voor mijn doen echt veel daar ik daarvoor na 2 kolfbeurten nacht en ochtend op 65-75 ml zat..... Maar ik richt mijn leven er op het moment naar in en al het kraambezoek komt pas als ons meisje een week of 2-3 thuis is. Mijn energie moet ik nu in de borstvoeding steken en de rest in mijn gezin.

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ze drinkt alleen maar 5cc weet niet wanneer dat toeneemt. Ze valt dan lekker in slaap. Verder krijgt ze dat dan tot 40cc aangevuld 8x daags via de sonde of finger feeding als ze wakker is en zuigbehoefte heeft en ik ben er niet.

18. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Wow dat is een goeie sprong vooruit zeg, met het kolven! En logisch dat je voor je gezin kiest. Dat kraambezoek komt wel een keer, en sleept toch alleen maar ziektekiemen met zich mee. ;)

Daarop vooruitlopend: zorg dat ze wordt aangemeld voor het RS-inentingsprogramma. Dat begint in september en is oa voor extreem prematuren als jullie meisje. Je kunt er een hoop ellende mee voorkomen, maar ik hoor vaker dat ziekenhuizen vergeten om het ter sprak te brengen bij de ouders.

Hou je taai, bikkel!

19. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Wat een prachtig meisje!!!!!! Wat zijn de voorwaarden om naar huis te mogen gaa

20. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Eigenlijk nu alleen nog alle voedingen zelf drinken en dat is voorlopig nog niet zo. Vanavond had ze 10cc uit de borst dus dat was een nieuw record. .. verder 36 weken zijn, 2 kilo, zelf warm houden met evt een kruik. Daar zit ze bijna aan nu.
    Alleen weer veel saturatiedips en ze had 37.8..
    Wij voelen ons er niet fijn bij
    Aangegeven aan verpleegkundige en ze wordt morgen al op ijzer en rode bloedcellen geprikt en zij heeft geregeld ook de ontstekingswaarden erbij voor onze gemoedsrust. Hopelijk zitten we er naast....

Deel Deze Pagina