Ben ff vergeten wat zr donderdagavond woog we hoeven dat maar 3x per week omdat we dat in Maastricht gewend waren en ze van mij niet elke dag bloot op de weegschaal hoeft. Als ik haar weeg voor de voeding met kleertjes zie ik het getal dagelijks oplopen. Volgens mij ergens rond de 2300 nu. Morgenavond weer badje en wegen dan zal ik het doorgeven. Kamertje is klaar, kleertjes in de kast. Maat 50 is enorm Mijn nesteldrang is wat verlaat maar niet minder aanwezig!
Jaaaaaaa! Box weer omhoog gezet, schilderijtjes opgehangen, kinderwagenbak in de box. Wagen moet nog omgebouwd maar ik wil haar eerst in de draagdoek proberen. Maar als ze beneden is kan ze in de wagenbak want de box is zo groot. Nu even de prematuur spenen bestellen de fles heb ik al. Dat gaat hem toch worden want meer dan 15 kan ze zelf niet drinken het is 1 x 20 cc geweest. En ik snap ook wel dat het zo niet heel lang kan. Hoop wel dat ze de borst wel nog blijft pakken.
Wij hebben de difrax gebruikt. We hebben eerst een tijdje in het ziekenhuis de breastflow gebruikt, maar dat was toch de lastig voor hem. Die difrax had ik een een pakket gekregen, ik was van plan tijdens mijn verlof erover na te denken, maar dat kwam er niet van Zoals ik al eerder heb gezegd is de Bv hier alsnog goedgekomen, ik hoop dat het bij jullie ook lukt. Echt super dat ze morgen mee naar huis mag, heel veel plezier!!
Ik heb even op je PB gereageerd! Een hele fijne dag morgen! Ik hoop dat alles goed gaat met het naar huis gaan. Geniet er van. Eindelijk de ziekenhuisperiode afsluiten na al die weken . Schrik niet als het thuis niet meteen van een leien dakje gaat hoor. Voor zo'n kleintje is het heel erg wennen om in een rustigere omgeving te komen met andere geuren en geluiden.
Het leek net of er een baby born in de maxi cosi zat Ze is heel stil en slaperig. Drinkt nauwelijks aan de borst.... Geen idee of dat door de verhuizing komt of de warmte. Heb veel via de sonde moeten geven. Het is nog even wennen zo ik ben er best even zoet mee. Maar ze is thuis en dat is zooooo fijn!
Wat heerlijk dat ze thuis is!!! Lekker samen zijn met je gezin Voor zover ik weet vraagt transport en verandering van omgeving heel veel van zo'n kleintje, dus is het niet gek dat ze zo moe is!
Vreemd dat je niets hebt gehad! Heb net weer gereageerd, maar zal het ook even zo doen dan . Het is deze weegschaal: Puppy Weegschaal My-Weigh Ultrascale MBSC-55 Tot 25kg Ik ga kijken of het lukt hem morgen op te sturen! Er staat dat hij op 10 gram nauwkeurig weegt, maar ik meen me te herinneren dat hij ook op 5 gram weegt. Zal het straks nog even testen, hij staat nu in de berging .
Ha die Frannie, wat fijn dat ze thuis is. Van de reis en de overgang zal ze zeker flink moe zijn, en de warmte helpt ook niet. Dus gelukkig dat je een sonde hebt. Mijn dochter heeft sinds kort toevallig een Babyborn en ik realiseerde me net nog dat zij bijna even klein was bij de geboorte. En nu loopt ze achter de Babybornbuggy . Echt heel fijn dat jullie thuis zijn. Het zal flink pittig zijn, maar het geeft ook (relatieve) rust.
Gefeliciteerd met de thuiskomst van jullie meisje! Dat is al best rap, mooi zeg! En ik heb altijd vernomen dat het normaal is dat je meisje heel moe/slaperig is de eerste dagen na thuiskomst, omdat zo'n verhuizing toch ook erg vermoeiend is. Zal na een paar daagjes wel weer beter gaan. En het is inderdaad ook erg warm. Veel succes en liefde toegewenst voor jullie!
Vandaag heeft ze een beetje een off-day. Warmte? Vermoeid door gisteren? Ze heeft alleen vannacht uit de borst gedronken de rest van de dag maakte ze niet eens aanstalte. Vanmiddag de dr. Brown's fles geprobeerd. Ook geen aanstalte.... Niet wakker te krijgen. Dus alles via de sonde gegeven. Vanavond wel een beetje uit de fles wel slapend. Maar er liep vanalles langs haar mondhoeken en ze had uiteindelijk maar 15 cc gedronken. Dus net zoveel als met finger feeding en borst. De fles moest de oplossing zijn volgens de verpleging... Ik kijk het nog even aan, tenslotte kan ze niet uitdrogen maar als ze zo blijft bel ik toch eerder met de kinderarts...
Hè wat vervelend! Gelukkig maar dat ze de sonde nog heeft! De fles kost weinig energie, dus kan mij voorstellen dat ze dachten dat ze dat met haar leeftijd prima zou kunnen. Hopelijk krijgt je meisje snel wat meer energie Maar ze krijgt iig alles binnen wat ze nodig heeft en kan haar energie gebruiken om lekker te groeien!
Ha Fran, wat klote om te horen. Klinkt wel heftig inderdaad. Als je het niet vertrouwt, ka bellen. Desnoods 's avonds of 's nachts. Jij bent de expert, qua L.