Vroegtijdig gebroken vliezen 22 wkn zwangerschap

Discussie in 'Prematuur' gestart door frannie82, 28 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Oef dat hij toch bijgedraaid is! Hoe doet Luna het verder?

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Vandaag een nieuwe mijlpaal: 3 van de 8 flesjes zelf helemaal opgedronken. Wel nog behoorlijk wat via de sonde dus ik betwijfel of de sonde er vrijdag uit mag.... Ik hou het helemaal bij en het heeft alles te maken met of ze goed wakker is. En er zijn momenten dat ze in een diepe slaap blijft. Maar geduld is een schone zaak en ze is thuis. Ik weeg haar trouwens 3x per week en vandaag weegt ze 2550 gram!

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    De laatste dagen bleef Luna maar persen tijdens het drinken en sinds zondag niet meer gepoept. Dan zeggen ze dat mag bij borstvoeding maar ze lag zo te kreunen en te persen dat het gewoon zielig was. Dus vandaag gebeld naar de poli en ze mocht even komen. Op de kinderafdeling kreeg ze uiteindelijk een klysma met heel veel resultaat. Kinderarts voelde dat ze weer een soepel buikje heeft. Ferro moeten we stoppen zo lang ze zo slecht poept. Ben aan de kindicol druppels begonnen van VSM en we gaven al 2x per dag een theelepeltje olijfolie.

Misschien had dit ook effect op het nog niet zo goed drinken.
    Ik hoop maar dat de boel nu op gang blijft!

4. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Mijn dochtertje Maya heeft dat ook al sinds baby'tje. .... zielig he! Super dat ze het verder goed doet! Niet teveel last van de warmte?

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Nee dat valt reuze mee... Ze slaapt, drinkt flesjes, boert en slaapt weer. Soms vergeet ik gewoon dat er een baby in de kinderwagenbak ligt zo stil is ze...
    Maar ze groeit er goed door: 2625 gram gewogen in het ziekenhuis vandaag.
    Ze bleef nl. toch weer persen na gisteren het klysma.
    Vanmorgen weer een klysma gehad en daarna alle 5 de flesjes schoon leeg!
    Dus de darmpjes zaten zo vol dat er niks meer bij kon.
    Op naar de 8 flesjes en dan even een paar dagen laten zien dat ze het kan en dan kan de sonde eruit....

6. micnick

micnick Actief lid

17 jan 2013
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, fijn dat de klysma's werken.
    Mijn zoontje is met 27 weken geboren en eigenlijk (achteraf) altijd last van zijn darmen en ontlasting gehad. Ook meerdere klysma's gehad, enz.
    Ferro e.d. ook gestopt toen.
    Nu geef ik hem, op advies van onze neonatoloog, elke ochtend Roosvicee Laxo. Een scheutje door zijn fles en dit helpt goed.
    Jou meisje is hier denk ik nog te jong voor, maar misschien is het iets voor in de toekomst.
    Hoop dat de sonde er snel uit kan!

7. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Super dat ze geen last heeft van de watmte! Hoe is het trouwens met grote zus en jouw nachtrust?

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik kan niet meer... begin echt op te raken. En het frustrerende is dat het met de borstvoeding echt niet gaat lukken en ik daar dag en ook nacht mee bezig ben voor een schamel resultaat.

En Luna begint nu moeilijk te doen als ze een fles kunstvoeding krijgt. Vanavond helemaal hysterisch aan het huilen van de honger maar ze pakte de fles met kunstvoeding niet. Na een half uur gaf ze zich eindelijk gewonnen.

Ik moet daarom echt gaan stoppen. Die minibeetjes van mij daar redden we het allang niet meer mee en ze moet steeds meer kunstvoeding bij gaan krijgen.

Ik weet dat ik haar al die weken het beste heb gegeven maar het doet me zo veel verdriet. Maar ik ben tot het uiterste gegaan voor haar.

Maar ik ga er aan onderdoor als ik niet zelf de knoop door hak.

Heb alleen geen idee hoe ik moet stoppen.
    Wil niet met pijn of een borstonsteking komen te zitten namelijk.

9. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ha Fran, wat rot. Het is zo super wat je haar al gegeven hebt, maar als het verder niet gaat dan gaat het niet. Je moet op de been blijven en het is allemaal al pittig genoeg geweest, en nog steeds. Wat je kunt doen, is langzaam, eens in de paar dagen, een kolfbeurt weglaten. Dan neemt de productie vanzelf af.

Snap dat je je rot voelt hoor, echt waar. Maar een kind heeft niets aan een moeder die door haar voegen gaat. Kan gewoon niet.

Hele diepe buiging voor jou.

Ps en hopelijk pakt ze snel de fles.

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dank je wel Maria....
    Ik kan zo ook niet voor mijn 2 kindjes zorgen omdat ik de hele dag door aan het kolven ben.
    Moet ik dan steeds een kwartier kolven of ook de sessies minder lang maken?
    En ik geef het haar ook niet meer om haar zo snel mogelijk aan de kunstvoeding te laten wennen.

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Mijn moeder is nog steeds in huis doordeweeks en ik wil het niet meer ik wil zelf voor mijn meisjes zorgen maar dat lukt niet omdat het voeden en en kolven een dagtaak is.

12. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Je kan het mengen met kv, dan is de overgang wellicht minder groot en krijgt ze je antistoffen nog. Wat geef je, Neocate?

En nee, natuurlijk kan je zo niet voor twee kindjes zorgen. Twee is sowieso al veel, maar een dreumes met mamahonger en een prematuur lijkt me een waanzinnig heftige combi. Nog los van bijkomende strubbelingen en de marathon die je er al op hebt zitten.

Minder lang kolven kan idd ook. Het kan allebei. Langzaam afbouwen is het beste als je ellende wil voorkomen. Het droogt dan vanzelf op en emotioneel heeft het ook voordelen.

Hoe gaat het verder. Slaapt Luna wel goed?

13. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Die moeder van jou is een held, maar natuurlijk wil je het zelf doen na al die maanden en maanden. Logisch.

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja mijn moeder is een held inderdaad maar ik merk dat ik het zo graag zelf wil doen en ik ga me irriteren aan de dingen die zij op haar manier (logisch) doet en die ik eigenlijk zo niet wil...

Maar zij wil mij graag ontlasten en ze wil zich nu op het huishouden richten en ik op de kinderen maar dan is ze nog steeds in huis..

Luna slaapt de hele dag als een roosje.
    Heeft heel weinig wakkere momenten.
    Maar dat is normaal zei de kinderarts gisteren.
    Dus van voeding tot voeding en vaak zelfs nog tijdens de voeding..!

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Moet ik dan leeg kolven?
    Ik kolfde de laatste dagen al korter omdat er dan binnen een kwartier al geen druppel meer kwam...

Ik kijk wel dat ik alleen kolf als ik denk dat er teveel pijnlijke spanning op komt.
    Tot nu toe merkte ik nl dat ik dat bijna nooit meer voelde..

Ik ga het maar niet mengen ze is nu puur al "gewend" dat heeft ze al een paar weken soms ook met finger feeding en pas sinds vorige week met de fles.
    Dus het is even wennen voor haar..
    Ze zal het wel gaan pikken als er niks anders is.. zielig he..

16. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ja, dat snap ik hoor, van je moeder. Het is toch jouw gezin.

Ze zijn inderdaad heel slaperig in het begin. Haar hb wordt wel gecheckt toch? Dat bleek hier uiteindelijk veel te laag te zijn.

17. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Leeg hoeft niet per se. Gewoon stoppen als er (bijna) niets meer komt. Zo te horen wordt afbouwen geen probleem. Maar neem wel de tijd die nodig is.

En ja, die dieetvoeding is niet het lekkerste, maar als het helpt dan is het goud waard natuurlijk.

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik denk wel dat het me gaat lukken ik kolf wanneer ik het niet prettig vind en stop als de straaltjes ook stoppen.

Mijn oudste is verzot op de Neocate dat wordt nog wat als ze dat niet meer krijgt. In september weer provoceren en ws is het dan goed. Hopen we....

19. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Het zal ook wel energie schelen als je straks van dat kolven af bent. Eerlijk is eerlijk.

Neocate heb ik zelf nog nooit gedronken, maar Nutramigen vond ik wanstaltig ;)

20. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja ik ben daar stiekem wel blij mee ik heb de eerste 5 weken 10x en daarna 8x daags gekolfd en steeds opnieuw alles weer afwassen enzo. Overal de flesjes. ..
    Die enorm waren want er is nog nooit 150 ml in gegaan in 1 fles na het kolven laat staan in allebei. Altijd 2 bodempje. Ik schaamde me op een gegeven moment in het ziekenhuis als ik mijn ene flesje met vaak 20cc na een kwartier kolven af moest geven aan de verpleegkundige. Andere mama's kwamen met 2 volle flesjes aan. Ik hield altijd mijn hand eromheen omdat zo niemand het zag.....

Deel Deze Pagina