Vroegtijdig gebroken vliezen 22 wkn zwangerschap

Discussie in 'Prematuur' gestart door frannie82, 28 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Baarmoederhals 5 cm is dat gunstig?

2. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Oké, dus je krijgt longrijpers? Mooi!

3. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    #163 Maria999, 8 apr 2013
    Laatst bewerkt: 8 apr 2013
    Ja, dat is een mooi uitgangspunt. Al is het relatief, omdat, zoals ik al zei, de baarmoederhals bij deze termijn erg snel kan verstrijken.

Maar... er zijn ook mooie verhalen van vrouwen met gebroken vliezen waarbij het kind gehaald moest worden met 37 weken :D. En er zijn zat verhalen waarbij de moeder nog weeeeken in bed lag voordat ze beviel.

Dus daar gaan we voor, dag voor dag.

Ik blijf 'in de buurt'.

4. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Wow, 5 cm is zeker gunstig :). Hou je daar een beetje aan vast, dat ook al je vliezen gebroken zijn je lichaam zelf verder nog niks doet om de bevalling op gang te brengen.

Ik zou in jouw geval er ook zeker voor kiezen om alvast longrijping te krijgen. Eventueel kunnen die later nog een tweede keer gegeven worden. Longrijping werkt 2 weken, daarna is de dosis uitgewerkt. Dus mocht je met 26 weken weeen krijgen, kunnen ze besluiten nog een keer te geven. (2x is wel de max)

Ik ben dus met 23+2 opgenomen en heb met 23+5 longrijping gekregen. Dat was echt de onderste grens om te geven. (Maar ik had dus wel weeen, 1 cm ontsluiting en funneling.)

Ik vind het wel super om te lezen dat het tot dusver nog 'goed' gaat! De duimen draaien hier nog steeds voor een veel veiliger termijn. Hopelijk mag je nog lang in bed blijven liggen ;).

5. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Oh, en sterkte met het gesprek zometeen! Zal waarschijnlijk heel erg heftig zijn wat je te horen krijgt. Voel je niet bezwaard alles wat je wil weten te vragen!

Vooral dat ze de keuze over wel/niet iets doen mocht het nu toch doorzetten, vond ik heel erg. Eigenlijk wil je daar helemaal niet over moeten beslissen ;).

6. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Hoi meid, ook ik lees met je mee! Heel veel sterkte gewenst en ik denk aan je!!

7. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Baarmoederhals gunstig bericht dus! Goed zo. Ik lees met je mee, en hoop op nog veel meer positieve berichten de komende dagen.

Heel veel sterkte met alles!

8. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ja Azucena, dat vonden wij ook een heftig gesprek. Want je weet niet waarvoor je kiest. Aan de andere kant: na longrijping is de kans 60 procent dat je kindje het haalt bij deze termijn, en naarmate de weken verstrijken wordt de kans ook nog eens steeds groter dat ze er geen (of geen grote) handicaps aan overhouden.

Dus blik op oneindig en broeden, broeden, broeden!

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    5 cm! Wow, dat vind ik een mooi uitgangspunt (al heb ik er geen ervaring mee hoe snel dat op dit termijn kan veranderen).
    In ieder geval mooi om hier mee te starten en verdere plannen te maken.
    Go for it girl!!!

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Net is gynaecoloog geweest. Hij zegt dat ik gunstig zit: kind is een meisje ( schijnt echt verschil te maken) ze weegt meer dan 600 gram nl. 680 gram. Mooi op groei, longen tot nu toe goed aan het ontwikkelen. Mijn positieve instelling benoemde hij (was de eerste keer dat ik deze man zag) Dus we gaan er voor. En ja we weten de keerzijde van de medaille en ja daar denken we over na. Maar we moeten nu echt gaan voor het uiterste! !!!!

11. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Klopt, meisjes hebben op de een of andere manier een veel grotere kans om te overleven. Ik heb dat destijds nog statistisch zitten uitpluizen, en het klopt echt ;).

Een positieve instelling is alles wat je nu nodig hebt. En rust en zennnn!

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik ben rustig en zen :) hoop dat ik zo nog even goed nar de wc kan.....

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oh ja uitslag kweek negatief niks gevonden. Eerste prik gehad morgen de 2e en dat is dan de eerste gift. CTG lukte zeer goed ondanks de 24 weken. En zag er goed uit.

14. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Hee klinkt goed allemaal. Vraag om Movicolon, dan hoef je geen kracht te zetten. Zeg maar. Zennnn...

15. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Super dat je zen en rust hebt!!!! En dat alle uitslagen goed zijn! Liefs!

16. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Fijn dat het je een gerust gevoel geeft in deze spannende tijd! En fijn dat hier dames zijn die je goed kunnen adviseren :)

17. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ik twijfel al een tijdje of ik hier moet schrijven, omdat het bij mij niet goed afgelopen is en je misschien wel alleen maar positieve verhalen wil horen. Toch post ik even wat om je een hart onder de riem te steken, het is allemaal zo herkenbaar wat je schrijft! De angst en de onzekerheid. Bij mij braken de vliezen met 19+3, onze dochter is helaas geboren met 30+5, door een stomme infectie van een bacterie die ik al had, daar konden we niets aan doen. Maar ze bleef dus wel al die weken zitten en dat is het positieve idee dat ik je wil voorhouden, de eerste kritieke fase ben je voorbij, gebroken vliezen, geen bevalling, meisje doet het goed, je kunt het allemaal nog heel lang volhouden en een gezond hummeltje op de wereld zetten!

Ik wens je heel veel sterkte, moed en vertrouwen toe en ik hoop dat je verhaal een heel mooi einde mag krijgen.

18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tegen ons zeiden de artsen ook: 'Mevrouw, u heeft geluk dat het een meisje is, want een jongetje had het al lang opgegeven!'
    Het schijnt dus idd te kloppen dat toch echt het mannelijke geslacht het zwakke geslacht is ;)
    Klinkt allemaal erg positief wat je schrijft. Duim nog steeds heel hard voor jullie!

19. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Goed om te horen!!! En iedere dag nog in je buik, is weer een dag extra voor ontwikkeling. Liefs

20. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Maedra geeft niet daar kan ik wel tegen. We houden ver in ons achterhoofd wel dat dit ook nog kan gebeuren. Heftig hoor! Lief dat je aan me denkt en ja dit forum is zo fijn met al mijn persoonlijke adviseuses!

Deel Deze Pagina