Morgen was ik trouwens uitgerekend en wordt onze oudste 2 jaar. Ben nu cupcakes aan het bakken ipv een taart en die ga ik versieren.
Alvast van harte, Fran. Maf idee he. Ik zou de Nutriton alleen doen als het echt moet, ze raken er vaak enorm van verstopt, waardoor je weer allerlei andere ellende moet geven om de boel weer los te krijgen.
Dank je! We moeten wel want ze heeft er echt last van. Begonnen met een half schepje op 60+2 en we zien wel. Ze kan ook beter gaan poepen. Ja heel bizar morgen had mijn meisje moeten komen maar we genieten nu al bijna 10 weken van haar!
Grrr daarstraks een probleem met de speen van de fles door de nutriton. Nu een papje gemaakt zoals je kan doen als je bv geeft. Paar theelepeltjes voor de fles en dan de fles normaal. Ik krijg helemaal de kriebels als ze het niet goed uit de fles komt en dat gedoe met een andere speen daar heb ik geen zin in...
Niet zo heel goed. Veel last van opkomende voeding zo'n 1,5 uur na de fles. Ondanks het indikken. Eerst dacht ik dat ze aan het clusteren was en nu zie ik dat het op alle momenten na de fles is. Ze heeft na de fles lang de tijd nodig om in slaap te vallen. Vandaag na fles van 9.00 pas om 10.45 in slaap. Ze kan haar draai gewoon niet vinden. Alleen op haar buik gaat het redelijk. Maar dat durf ik niet als ik zelf ook slaap. Morgen belt de kinderarts en dan zal ik vragen of ze er iets voor mag want dit wordt van kwaad tot erger. Nu ook bijvoorbeeld fles om 18.00 gehad. Op haar buik gelegd en ze sliep als een blok maar nu komen de geluidjes weer en de onrust.
Ow arme jullie. Ik hoop dat de ka ook dit keer met je meedenkt. Je verhaal klinkt me heel bekend in de oren.
Dit gaat naar de overprikkelde kant net als bij mijn oudste. Dan slaapt ze vlak voor de volgende fles en is ze voor de fles te moe.
Kan, al zou de reflux alleen al het slecht slapen kunnen veroorzaken. Hier hielp goede medicatie enorm, qua slapen en rust, maar overprikkeld bleef ze het hele eerste jaar. Ritme ritme ritme, tot het onze oren uitkwam. Nu is ze een flexlex, in veel opzichten. Maar later, daar heb je geen zak aan als je er middenin zit. Zwaar meid, leef met je mee.
Klopt dat is de oorzaak. Maar hoop deze snel weg te kunnen nemen. Arm kind zo moe maar niet in slaap kunnen vallen. Net op haar buik toch een goeie ruk gemaakt. Vannacht toch maar op haar buik proberen. Ze kan zelf haar hoofdje al optilllen en draaien.
Ik denk niet dat inbakeren de oplossing is want als ze op haar buik ligt gaat het veel beter. De kinderarts moet nog bellen had haar eigenlijk al verwacht. Vannacht toch maar de gok gewaagd en haar op haar buik gelegd.
Wij hebben ook zo'n sensormatje (nannycare). Werd bij ons vergoed door de zorgverzekering, zou je nog even naar kunnen kijken
We beginnen zo met ranitidinedrank (zantac zonder de alcohol) en de kinderarts heeft de buikligging liever niet. We kijken wel wat ze doet want ze slaapt enorm goed op haar buik! Vanmorgen even boodschapjes gedaan dus in- en uit de draagdoek maar vanmiddag van 12.30 tot 15.00 geslapen en toen van 15.45 tot 18.00 en nu van 18.30 tot ws 21.00 de volgende fles. En ik probeer haar echt een half uur rechtop te houden maar om 3.00 in de nacht heb ik daar grote moeite mee.....!
Ik zal eens kijken naar die sensormatjes maar krijg je dan geen valse alarmen en wordt je er niet helemaal gefixeerd op?
Heb er eentje aangevraagd krijg het ook vergoed. Stel dat het niet werkt of niet of niet voldoende de ranitidine dan blijft het buikslapen...