Vroegtijdig gebroken vliezen 22 wkn zwangerschap

Discussie in 'Prematuur' gestart door frannie82, 28 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oh jammer. Ja dan moet je wat gaan organiseren met halen en brengen van Maya

2. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Bij ons (34+4) kwamen de krampjes helaas meteen op gang... Niet pas 5/6 weken later

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Bij ons kwamen de krampen ook pas later. Maar het bleek allemaal van de liesbreukjes te zijn:( Ik heb dat wel eens gelezen, dat de krampen bij prematuurtjes later komen. Waarom weet ik niet.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik dacht eerst dat het logisch was dat ze eerder krampjes zou krijgen omdat ze ook eerder met voeding in aanraking kwam. Maar haar darmen zijn nu natuurlijk pas zover als ze horen te zijn. We zitten echt in twijfel of het zo hoort of dat toch de nutriton de boosdoener is. Zonder nutriton komt de voeding omhoog en is de fles in minuten leeg. Ook niet lekker voor de darmpjes en met netjes in 15 minuten

5. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik denk zelf dat het best eens de nutriton kan zijn. Premature darmen gaan rijpen zodra er gedronken wordt. Of misschien is het de overgang naar kunstvoeding? Of een sprong?

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Moeilijk.... want ze kreeg de kunstvoeding in Maastricht al was dat maar 40cc in totaal en dat werd steeds wat meer. En voordat ik stopte was het zo'n 100cc.
    Nu natuurlijk wel alles. Zal eens googelen want ik dacht dat je van de Neocate geen krampjes kon krijgen. Dat is ook voor baby's met andere voedingsproblemen. De laatste 3 flessen weer geen last. Als het wel de nutriton is moet ik de pure jhbpm bestellen.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Nu weer helemaal geen last gehad. Wel nutriton gegeven....
    Ik had de gynaecoloog van ons ziekenhuis een geboortekaartje gestuurd en bedankt voor de goede zorgen. Alert met doorsturen naar Maastricht. Lag er een kaartje van hem persoonlijk op de deurmat. Erg aardig!

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Fien had ook last van krampen.. hier was infacol de oplossing en we zijn ook met haar bij de osteopaat geweest.. die zei meteen dat ze de navelstreng om haar nekje had gehad en dat klopte ook.. heeft ook haar buikje gemasseerd..

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wij denken nu haar drinktechniek. Ze zuigt niet goed en er komt veel lucht mee en voeding langs de mondhoeken. Ze laat veel scheetjes. Maandag komt de pre-logopediste kijken. Osteopaat zijn we geweest en vond niks bijzonders.

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier een beetje gedoe met het gaan slapen van Luna. Vanavond sliep ze al na de fles dus ik dacht; ik leg haar weer eens op haar rug. Na 1 minuut begon het gekreun en na 10 minuten klaar wakker en overstuur. Dit was dus de laatste keer dat ik haar geprobeerd heb op haar rug te leggen. Ze bleek gespuugd te hebben ondanks dat ze een half uur omhoog tegen mij aan had gelegen na de voeding.

Pas om 20.00 werd ze rustig (fles om 17.30 gehad) en zometeen om 20.30 is ze weer aan de beurt. Dan heeft ze amper een half uur slaap.

Heb steeds discussies met mijn vriend; hij wil naar 6 voedingen maar ze is nog te klein. Dus ik heb de kinderafdeling gebeld en ook de vpk zegt dat ze nog te klein is.

Voorlopig is de verplichte nachtvoeding dus niet uit zicht.
    Ze meldt zich de ene keer wel maar vaak ook niet uit zichzelf.
    Maar eenmaal aan het drinken dan wil ze wel graag.

We hopen dat voor ik moet gaan werken de nachtvoedingen eraf zijn want ik moet voor mijn werk om 5.45 op en als er dan nog een nachtvoeding bij zit...

Weten jullie nog hoe het bij jullie toen ging?

11. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ja, ik was echt niet arbeidsgeschikt toen mijn verlof erop zat en heb me gemeld bij het UWV, waar ze dat ook vonden. Niet om hoe het met de kleine ging, daar kijken ze formeel niet maar, maar als jij nog uitgeput bent door de uitzonderlijke zwangerschap, dan kun je niet aan het werk. En heel eerlijk: je klinkt niet als iemand die vroege ochtenddiensten kan gaan draaien. Je zit nog midden in het verwerkingsproces.

En verder: gaat je vriend ook mee naar de controles en zo? Vroeg ik me ineens af.

De baby bepaalt wat er gegeten wordt, heel simpel. Als ze des nachts zo gulzig drinkt dan heeft ze honger. Prematuren hebben vaak extra honger maar een minder goed ontwikkelde drinkimpuls + extra ellende zoals die reflux. Dat maakt het retezwaar. Het gaat over, maar een prematuur is geen op tijd geboren baby zodra het kindje thuis is.

Lid van de Vereniging van Couveusekinderen? Zou ik je wel aanraden. Veel ervaringsverhalen.

Xx

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ben ik weer! Nee Maria ben ik geen lid van maar zal eens kijken heb wel behoefte aan extra informatie.
    We zijn inmiddels toch naar 6 flessen waarvan eentje in de nacht.
    Met 7 flessen bleek het teveel in te korte tijd en dronk ze de 7e fles amper en kreeg zo te weinig.
    Met 6 flessen krijgt ze de tijd om weer even bij te komen en lekker te slapen tussendoor.
    En ze meldt zichzelf en dat vind ik belangrijk dan heeft ze er ook echt zin in.
    Ze woog vrijdag 3210 gram en kan maatje 50 van Prenatal aan.
    Het is nu een echte baby!
    En ik ben 2 avonden en een middag bezig geweest met het fotoboek van de zwangerschap.
    Van de zwangerschapstest, de echofoto's, mijn ziekenhuisopname en de opname van Luna.
    Had ik echt even nodig.
    Heb nu toch behoefte om het filmpje te gaan kijken dat mijn vriend gemaakt heeft vlak na de geboorte dat het team met de neonatoloog alles op alles zetten om haar op gang te helpen.
    Dat kon ik eerst niet zien maar nu heb ik daar toch behoefte aan.
    Hadden jullie dat ook dat na een paar maanden het ineens allemaal zo lang geleden lijkt en dat je het je zo moeilijk kunt herinneren hoe klein ze eigenlijk was?
    Gelukkig hebben we enorm veel foto's, zoveel dat ik een selectie heb gemaakt voor in het fotoboek.
    Heb nu een boek van 66 pagina's in totaal en ik kan niet wachten tot ik het op kan halen.
    Heb het zo gemaakt dat Luna het later zelf kan lezen.
    En de opzet is hetzelfde als het boek dat ik van Nova's zwangerschap en geboorte heb gemaakt.

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oh ja mijn verlof loopt tot 8 september maar met mijn vakantie erbij hoef ik pas op 14 oktober weer te beginnen. Precies dezelfde datum waarop ik 2 jaar geleden bij Nova weer moest beginnen.
    Niks is toevallig in het leven :)

14. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    6 flessen is prima als ze er dan wel zin in heeft. En die nachtfles gaat er vanzelf wel af :).

Lijkt me heftig, dat filmpje. Wij keken vd week de eerste foto's terug, die niet erg fraai waren. En dat blijft toch schrikken. Steeds meer, in de loop der tijd.

Ik snap wel wat je bedoelt. Je bent zo druk dat reflectie haast niet kan. Dus al die foto's en je verslagen zijn straks heel belangrijk voor haar, maar ook voor jou.

15. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    En goed dat ie nog even respijt hebt. Qua verlof.

16. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    hoi frannie,

lijkt me idd ook heftig om dat filmpje terug te kijken.
    zag hier vanochtend de foto's terug waar ze onze zoon aan t beademen zijn omdat hij na 5 minuten ineens stopte. ik vind het gewoon luguber om te zien... maar aan de andere kant hij ligt hier wel lekker in de box!
    6 flessen, heerlijk hoor en met dat gewicht! netjes.
    zoon is hier nu 3500 gram en die krijg ik niet van de 7 flessen af. zou graag zien dat hij naar 6 gaat. hoe heb je dat voor elkaar gekregen? tips???

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik hoef pas 21 oktober weer!
    Heerlijk vooruitzicht dus!
    @Senna: ze dronk de fles van 23.30 u amper vaak maar 20-30cc en we moesten haar bijna elke keer wakker maken.
    In de nacht zat er al 2x 4 uur tussen en dat redde ze prima.
    Flesjes groter gemaakt zodat ze wat ze in 7x nu in 6x krijgt en we passen het aan als we zien aan de berekening dat ze meer moet hebben.
    Nu moet ze ongeveer 82, 5 cc en dat is niet te meten of je moet constant de weegschaal gebruiken dus geven we 85cc en als ze 3400 gram weegt wprdt het weer meer.
    Dus gewoon gekeken of ze het kon en eerst klopte er niks van het schema maar je komt ze elke 4 uur.
    Onze flinke meid woog vandaag 3300 gram!
    Heb even flink geshopt vmet haar want ik had van Nova weinig maatje 50 en alles wat ik heb is veel te breed.
    Dus een mooi excuus om wat te kopen en alles voor de helft :D

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Heb het nog niet gezien als de meiden zo slapen ga ik het doen.

19. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Filmpje gezien; een en al rust in de ok had verwacht dat er meer commotie zou zijn geweest. Je ziet hoe dubbelgevouwen ze in mijn buik heeft gezeten ze kwam er dubbelgevouwen uit. En nu kan ik me ook voorstellen dat haar linker heupje misschien niet goed is dat beentje lag erg vreemd.
    Het op gang helpen was ook niet schokkend, dat was me al verteld maar toch wilde ik het niet zien. Heb weer wat afgesloten voor mezelf en de komende weken wil ik met mijn 2 meisjes thuis genieten van wat we allemaal hebben.
    Ik kijk er natuurlijk nog wel naar terug maar het is goed zo.
    De geboorteborden gaan uit de tuin; iedereen weet het nu vast wel.

Nova is ontzettend lief voor Luna is 360 graden gedraaid en we merken dat ze weer helemaal op haar gemak is. De vakantie van mijn vriend kwam op het goede moment. Nog 1 weekje met zijn 4 tjes en dan ga ik het echt alleen doen!

Morgen echo van de heupjes ivm de stuitligging. Ben benieuwd hoe zij gaan rekenen; 3 maanden na de geboorte of 3 maanden gecorrigeerd.
    Ik ga weer naar de osteopaat als ze iets zien.
    Een sprijdbroek lijkt me niet zo fijn maar als het niet anders kan dan is het zo.
    Helemaal omdat ze gewoon echt niet op haar rug kan slapen hoe dik we de voeding ook maken ze blijft het terugslikken en dat houdt haar wakker.

20. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Beetje jammer. Waarschijnlijk moet het onderzoek herhaald worden ivm haar leeftijd. Waarom ze haar dan al hebben laten komen snap ik dan niet. Want het was een vervelend onderzoek dat geduwd op haar heupjes.

Deel Deze Pagina