Lege vruchtzak echo, maar klopt mijn berekening wel? HELP!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elleke, 19 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Lieve allemaal, zouden jullie eens met mij mee kunnen denken?
    Afgelopen woensdag hebben we onze eerste echo gehad, ik dacht 8 weken te zijn.. Maar helaas, tot onze grote verdriet, alleen een vruchtzakje met niks erin, wat zijn we verdrietig. De VK schatte me in op bijna 6 weken met de vruchtzak. Alleen.. ik kom nu zelf aan het denken en zit met de volgende berekening:

Van 11 t/m 18 april Primolut gebruikt om menstruatie te verzetten, ivm vakantie.
    20 april: licht bloedverlies, zette de 21e door.
    4 mei mijn laatste ovulatietest gebruikt, tweede lijntje was wat donkerder dan die van 2 dagen ervoor maar nog niet knal. (S avonds gemeenschap gehad, verder niet meer die week).
    16 mei: licht positieve zw.test
    20 mei: knal positieve zw.test

Nu woensdag echo gehad, dacht toen 8 weken te zijn, maar als jullie naar bovenstaande kijken, zou er dan misschien nog hoop voor mij kunnen zijn, dat het alsnog goed komt?

2. Emotions

Emotions Fanatiek lid

5 jan 2019
    1.982
    2.237
    113
    Vrouw
    Ah wat een verdrietig nieuws.

Als ik even nadenk was je op 16 mei ongeveer 4 weken zwanger. Kan ook paar dagen minder zijn, dan was je 7 of 8 weken bij je echo. Aan ongeveer 6 +3 is er een kloppend hartje te zien. Kan eerder ook, maar toch zeker na 6 weken. Dus voor mij persoonlijk is dit een reden om te denken dat het mis zijn.

Wonderen zijn de wereld niet uit, het gebeurt dat de ontwikkeling even stilstaat en het alsnog goed gaat.

Heb je een vervolg afspraak gekregen voor nieuwe echo binnen bepaalde tijd?

3. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Ja, morgen bij de gynecoloog, dat is 5 dagen verder.. Krijg dan waarschijnlijk ook medicatie mee om het op te wekken. Zie daar ook zo enorm tegenop, je hoort zoveel horrorverhalen..

4. Emotions

Emotions Fanatiek lid

5 jan 2019
    1.982
    2.237
    113
    Vrouw
    Wel 'fijn' dat je nieuwe afspraak 5 dagen later al is. Je zal dan inderdaad wel zien of er iets is gegroeid of niet.

Wat betreft de medicatie (als je dat wil ) kun je veel verhalen vinden in het subforum 'miskraam'. Ik heb zelf de pillen genomen toen ik aan 6.5 week een leeg vruchtzakje had wat overeenkwam met 5 weken... Dit viel bij mij reuzegoed mee ondanks de mentale pijn. Geen spijt van de beslissing om het met pillen te proberen. In 8 uur was het voorbij, maar het duurde wel 2 maanden voor mijn cyclus terug op orde was. Dus dat kan nog wel even duren.

Er zijn inderdaad ook horror verhalen, maar er zijn ook heel veel positieve verhalen waarbij het allemaal veel beter meeviel dan verwacht. Veel sterkte.

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.912
    15.583
    113
    Nabij Utrecht
    Op 16-5 op zijn vroegst is 7 dpo.
    Dan 23 mei dus 4 wkn zwanger.
    Je zou tijdens de echo dan 7+2 moeten zijn.
    Een lege vruchtzak is dat niet wat je verwacht te zien helaas.

Hopeljjk ga je morgen toch weer toch op de wolk en dat er bijv een diapauze heeft plaatsgevonden!

6. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Ik ben zo bang dat de pillen niet goed hun werk doen en ik alsnog gecurreteerd moet worden.. Ik heb altijd hele heftige menstruaties, zie zo tegen alles op!

Deel Deze Pagina