Ik kan er echt geen pijl op trekken en ik word er soms zo onzeker van. Ik weet niet wat "normaal" is en wanneer iets afwijkt en signalen zijn om aan de bel trekken. Hoeveel voelen/voelden jullie je kindje? En voel je sterke bewegingen? Of meer geschuif? En is het een aantal bewegingen en dan weer stil of gaat het een poosje door? Vanmorgen nog controle gehad en alles was goed, uiteraard de bewegingen en mijn onzekerheid besproken. Ze heeft mij meerdere keren op het hart gedrukt dat ik moet bellen als ik mij ongerust maak. Maar ze gaat even het hartje luisteren en als die mooi en krachtig klinkt is het ook weer klaar.
Ik voel de kleine elk uur wel een paar keer. En soms zo hard dat ik het door mijn trui heen kan zien. Maar een vriendin van mij is nu 37weken zwanger en die voelt haar kindje nauwelijks. Die heeft daardoor ook meerdere onderzoeken doorstaan, maar het kindje mankeerd niks en is gewoon erg rustig
Het is echt heel wisselend, ik kan er niet echt een patroon in vinden.Ik voel haar elk uur wel voorbij schuiven en soms zet ze zich af en drukken haar billen onder mijn ribben maar op een beetje prikken en porren reageert ze niet meer (voorheen wel, voor de 30 weken) hand contact net zo. Het is dus ook niet dat ik haar helemaal niet voel, maar het is gewoon heel erg veranderd. Uiteraard begrijp ik dat ze minder ruimte heeft. Vanmorgen ook besproken maar het hartje klinkt goed. Er wordt verder geen echo of ctg gemaakt, dus ik moet er maar op (proberen) vertrouwen..
Ik voel de baby heel wisselend, soms dagen best veel en soms ook dagen een stuk rustiger. Vorige week ook besproken, als ik het op de rustige dagen niet vertrouw moet ik echt bellen. Ik word wel naar het ziekenhuis dan doorgestuurd voor controle. Vind het apart dat jij niet wordt doorgestuurd? Alleen hartje luisteren kunnen ze toch niet zien of het kindje het wel naar haar zin heeft?
@Mammavantwee dat vind ik inderdaad ook bijzonder en ergens ook "jammer". Ik hoef geen echo's en overmatige controles want ik wil niet die zeurende "patiënt/moeder" zijn maar ik vind 10 tellen het hartje luisteren zo'n korte momentopname.. Ik heb dinsdag weer controle, mocht het intussen niet nodig zijn, ga ik het zeker bespreken. Vermoed dat ik dan een andere VK heb
Mijn ervaring is dat elk kindje een ander patroon aanhoud. Contact maken hebben ze hier alle 3 nooit gedaan. Ligging placenta heeft invloed. En als ze nu draaien om de as kan het ook minder voelbaar of anders worden, er komt mineer ruimte. Ter illustratie mijn jongste zoon draaide van hoofd naar stuit ligging meerdere keren per dag tot bijna 38 weken en daar merkte ik 9 van de 10 keer niets van...tot hij weer ging schoppen dan wist ik pas dat hij weer van positie veranderd was.
Als je onzeker bent of niet vertrouwd gewoon bellen en vragen of je doorgestuurd mag worden voor een ctg.
Dit! Hier zijn de bewegingen ook erg wisselend en er is geen pijl op te trekken. Ik herken het van mijn vorige zwangerschap, dus maak me er geen zorgen om. De bewegingen en de sterkte daarvan verschillen iedere keer. Het is maar het hoe ze liggen en wat de ligging van je placenta is etc.