Hoi, wie heeft er tips voor mij? ons zoontje van 4,5 maand heeft tot vorige week in de kinderwagenbak geslapen, dit gaat heel erg goed, sliep met 3 weken al helemaal door van half 10 tot half 8. Nu slaapt hij sinds deze week in zn eigen bedje, maar ik merk dat hij alle ruimte in het bedje niet fijn vind, hij slaapt heel erg onrustig en word vaak wakker, ligt dan overdwars of op zn buik en gaat daardoor huilen en is niet meer stil te krijgen, hij wordt nu ongeveer 10x wakker per nacht. Wie heeft er tips om dit goed te laten gaan?
Misschien is een matrozen bedje dan iets voor hem? Je kunt het volgens mij kopen, maar ook zelf "maken", is een bepaalde manier van bedje opmaken. Liggen dan met hoofdje bovenin ledikant ipv met de voetjes onder. Doordat het hoofdje boven ligt hebben ze meet begrenzing. En een hemeltje erbij doen zodat je nog meer kinderwagenbak nabootst.
thnx voor de tip, ga ik vanavond proberen, maar dan wel zonder dekentje vind het toch een beetje eng.
Nyn, bedankt voor de tip, hij is vannacht maar 3 keer wakker geweest en lag vanochtend nog mooi op zijn plek.
Fijn! Heb het zelf nooit geprobeerd, ik wist niet van deze mogelijkheid af bij de oudste, maar als ik terugkijk denk ik dat zo'n bedje ons heel wat onrustige nachten had kunnen schelen met hem
ja dat denk ik ook wel, ik had er ook nog nooit van gehoord, ik haal het meeste uit de standaard boekjes maar zo zie je maar weer dat niet elk kind standaard is en dat er uiteindelijk toch goede oplossingen voor zijn.