Moet het even kwijt hoor... Vanavond heb ik de eerste afspraak bij de VK. Normaal al best spannend (is er een kloppend hartje te zien op de echo?), maar naast die spanning ben ik nu ook heel benieuwd hoe ver ik nu eigenlijk ben. Ik verwacht dat ik nu ruim 8 weken zwanger ben, maar het zou in feite alles tussen de 7 en de 10/11 weken kunnen zijn. Stel dat ik al veel verder ben, dan kan ik het iedereen al bijna gaan vertellen... Oja, nog zoiets: bij mijn eerste zwangerschap nooit gehad, maar nu heb ik af en toe van die gedachten/dromen over een tweeling. Slaat nergens op, want ik heb helemaal geen extra heftige klachten ofzo en er komen ook geen tweelingen voor in de familie. Maar je kan jezelf zoveel wijsmaken he. Maar ja, eerst dat kloppende hartje maar afwachten. Nu nog hopen dat mijn dochter vanavond niet te snel moe is, dan kan mijn man nog mee naar de VK.
Spannend meid. Ik heb 20 aug mijn eerste echo verwacht ook dat ik rond de 8 weken ben misschien iets verder ivm vreemde menstruatie in juni. Ik heb een dochtertje van bijna 6 maanden dus deze zwangerschap kwam echt als een verassing. Ben nog steeds even zenuwachtig als bij de eerste. Veel succes met je echo vanavond!
Ja, kan ik me voorstellen, het is ook gewoon even spannend als bij de eerste. Ik moet zeggen dat ik er wel minder mee bezig ben nu ik al een kleintje heb rondlopen, maar ik geniet er niet minder van. Maar het echte genieten gaat hopelijk vanavond beginnen! Een hele fijne zwangerschap ook voor jou!
Ik heb vanmiddag ook een echo om te kijken hoe ver ik ben. Best wel apart dat je dat niet weet eigenlijk. Ik heb namelijk een mk gehad in juni en daarna nooit weer ongesteld geweest.
Ja, raar he dat je dat niet weet... Ik heb normaalgesproken een redelijk regelmatige cyclus (wel lang), maar ik ben na mijn zwangerschap en borstvoedingsperiode maar 2 keer ongesteld geweest en daartussen zat een lange periode (niet mijn normale cyclus). Dus tsja... afwachten. Jij zal wel helemaal geen idee hebben hoe ver je bent dan. Laat je even weten wat de uitslag is?
Nou ik ben net bij de gynaecoloog geweest en die heeft tot nog toe geen zwangerschap kunnen ontdekken Volgende week urine inleveren bij de ha voor een test. Is die ook positief dan moet ik opnieuw voor een inwendige echo. Een beetje een tegenvaller voor mij dus.
misschien dat je positieve test nog van de mk is dat kan sowieso nog 5 weken erna in bloed blijven soms nog langer echt balen hoop dat het volgende week goed zit
Jeetje, dat was wel een andere boodschap dan "je bent 6 weken" of zoiets... Wat ontzettend naar... Hopelijk krijg je volgende week goed nieuws! Sterkte met de onzekerheid!
Nee dat kan niet want ik had meteen na mijn miskraam een negatieve test. We zijn 2 weken erna op vakantie gegaan en na mijn vakantie nog steeds een negatieve test. Dus dit is duidelijk een nieuwe zwangerschap. Alleen waar blijft ie?
Misschien is het nog heeeeeeeel pril? Ik wil je geen valse hoop geven natuurlijk, maar stel je bent pas 4 1/2 of 5 weken zwanger, dan is er nog niet zoveel te zien op een echo, zelfs als het inwendig is. En als je veel HCG hebt, kan je met 3,5 week positief testen. Dus het is wel mogelijk. Maar zoals gezegd, ik wil je geen valse hoop geven... Nogmaals sterkte ermee!
De gynaecoloog zei ook dat een zwangerschapstest nog gevoeliger is dan een echoapparaat. Jij succes vanavond! Hoe laat moet je naar de vk?
kwart voor acht, nog even geduld dus... Bij mij moet er in elk geval wat te zien zijn, ik heb al op 13 juli positief getest. Maar de vraag is natuurlijk wel of het allemaal goed is gegaan. Duimen draaien...
Net terug van de VK, waar ik een werkelijk PRACHTIGE echo heb gehad van onze tweede spruit. In tegenstelling tot wat ik (en de VK) verwachtte, bleek ik al meer dan 10 weken zwanger te zijn. Ik zag dus naast een kloppend hartje ook al echt een hoofdje, armpjes en zelfs wat kleine bewegingen! En... nu kunnen we het ook lekker snel gaan vertellen Lautjuh en Aylin, ik hoop dat jullie ook snel zo'n mooi wondertje mogen bekijken!
Wauw he dat is even een voordeel. Wilde dat het vrijdag was want ondanks de zenuwen ben ik toch nieuwsgierig.
OOOOOhhh wat leuk GEFELICITEERD meid nog 2 weekjes! Daarbij (dat zei de verloskundige bij mijn eerste echo van mijn dochter) is er nog maar heel weinig kans dat het mis gaat als je een goede echo hebt gehad met 10 weken zwangerschap! Ik heb volgende week woensdag mijn echo ga ervan uit rond de 8 weken te zijn misschien langer. Ben na de geboorte van mijn dochter ook maar 3x ongesteld geweest. En toen heel onverwachts (niet goed uitgekeken) ZWANGER! Ik laat je zeker weten hoe mijn echo was. Spannend hoop dat ik ook goed nieuws heb! Ben best zenuwachtig!
Minipi wat geweldig nieuws! Heb zonet een digitale test gedaan en er staat toch echt "zwanger"in beeld. Ik denk dat we te vroeg waren.
ik denk dat je dan ook te vroeg was ja of dat hoop je natuurlijk niet een bbz maar goed dat komt maar 1 op de 100 vrouwen voor. nou ik ga duimen voor je dat er volgende week wat te zien is
Dankjewel bengeltje. Ik hoop het ook. Als ik erge buikpijn klachten enz krijg dan moest ik meteen aan de bel trekken. Maar we zullen iemand anders zijn topic niet bevuilen. Ik ben er blij voor minipi Geniet ervan meid.
Bedankt voor jullie felicitaties allemaal Ennuh, klets rustig hier verder over jullie gang van zaken hoor, ik ben best nieuwsgierig aangelegd @ Lautjuh: wat fijn dat de test in elk geval positief blijft, ik zou er voorlopig maar van uitgaan dat de echo 'gewoon' te vroeg was. Ik blijf voor je duimen. Laat je nog even weten hoe het 'afloopt'? @Aylin en Kimmeding: ik hoop dat jullie ook een mooi kloppend hartje (en misschien zelfs meer) te zien krijgen!
Ik breek effe heel onbeschoft in, maar Lautjuh, ik blijf ook voor je duimen meis! Ik hoop dat je gauw een mooie duidelijke echo met baby-in-ontwikkeling te zien krijgt Minipi, jij natuurlijk ook gefeliciteerd met je geweldige uitslag!