Hej dames wie hier nog meer zo last van jeuk? Ik ben inmiddels bijna 35 weken zwanger en sinds een paar weken kreeg ik exceem plekjes op m'n borsten en buik die jeukte wel maar niet zo erg de plekjes zitten er nu nog wel maar ik heb zoveel jeuk op zoveel plekken dAt die paar niet eens meer erg te noemen zijn! Op m'n benen komen rode bultjes met een wittig soort kring eromheen Maar letterlijk overal jeukt het M'n gezicht, armen, handen, borsten,buik,rug,benen,voeten en voetzolen , Overdag word ik er gek van en snachts ook omdat ik er wakker van word heb m'n huid al aardig kapot gekrabd, Sudocreme,bepantene, talkpoeder,nattewaslap,gewone bodylotion,en een keer niets geprobeerd maar nix helpt, Ben niet veranderd van doucheschuim of wasmiddel, Maar dit trek ik niet zo nog 5 weken en m'n huid ook niet ben ik bang voor Wat nu?
Jeejtje wat klinkt dat naar zeg ik zou toch echt langs de ha gaan meid! Die kan je vast beter helpen dan wij hier... sterkte ermee
Morgen meteen de VK contacten... Zulke jeuk kan duiden op een verstoorde lever, die kan de gifstoffen van je lijf dan niet meer kwijt... Jeuk aan buik kan erbij horen ivm groeien en hormonen maar over je hele lichaam kan gevaarlijk zijn... Vooral als je het ook aan de binnenkant van je handen en op je voetzolen hebt!
Ik heb het ook. Vk heeft mij zakjes met verkoelende zalf gegeven. Daarnaast moet ik elke avond voor het slapen gaan, even gaan douchen,wel zonder zeep. Ik heb nog weljeuk, maar lang zo erg niet meer. Sterkte ermee, het is vreselijk irritant!
Ik zou zeker contact opnemen met je verloskundige en/of huisarts. Misschien is het een symptoom van iets, en dan kan je het maar beter weten. En mocht het toch "onschuldig" zijn, kunnen zij je misschien tips of zalf geven die voor verlichting zorgt.
Dank jullie voor het meelezen in iedergeval Werd gister zo gek ervan dat ik op een begeven moment compleet overstuur was Vl geprobeerd eerste hulp zwangeren poli te bellen wat er nog meer op kon maar kreeg direct de voicemail , uiteindelijk om 2 uur in slaap gevallen, nu nogsteeds veel jeuk al is het savonds meer dan overdag ga zo tegen 8 uur wel even bellen bah vind dit niet leuk meer zo
Zeker bellen met de vk! Iemand in het aftetopic van maart haar ook extreme jeuk en dat was toen niet goed. Wil je niet ongerust maken, maar inderdaad contact opnemen met je vk. Sterkte!
Ik belde en ze zij direct ik ga kijken wanneer je kan komen nou om 2 uur toen brak er iets bij mij toen zij ze al heb je zo last dan kom maar om kwart over 11 bij de vk en als nodig is overlegt zij met de gyn Maar ik vraag me af of het raar is om te zeggen dat ik het zo niet meer trek? Heb die kleine man er gewoon liever uit dan nog erin terwijl het natuurlijk veelste vroeg is nog voor hem maar vanmorgen zij ik nog tegen Vl ik zou er een moord voor doen dat die kleine met 37 weken zelf komt, heb het gevoel compleet door te draaien zo ken ik mezelf niet
Klinkt inderdaad alsof je lever niet goed werkt. Vriendin van me had het ook. Zij werd uiteindelijk me 37 weken ingeleid. Ik denk zolang ze je dan naar 37 weken kunnen rekken, dat ze dat ook doen. 35 weken is natuurlijk nog te vroeg. Succes straks!
Hier minder leuk nieuws, Ze gaan bloedprikken uitslag duurt 3 weken ik krijg nu medicatie tegen de jeuk en om te slapen, de kleine zal daar ook rustig van worden dus krijg dagelijks Ctg en het ligt eraan hoe de jeuk zich bij mij gaat ontwikkelen en hoe de kleine reageert op de medicatie of ze wachten op de uitslag of dat ze nu nog tot 37 weken gaan rekken en hem dan gaan halen
Er is een topic in gezondheid over zwangerschapschorestase, neem daar eens een kijkje Mijn tip zoek een gyn die er ook echt verstand van heeft..
Jakkes, dat is inderdaad helemaal niet leuk. 3 weken is nog eens ook erg lang om op te wachten. Sterkte!
Misschien is koelzalf iets om als extra nog erbij te gebruiken? Kan je gewoon zonder recept bij de apotheek halen en voor zover ik weet veilig tijdens de zwangerschap. Maar dat laatste zou je voor de zekerheid bij de apotheek nog ff moeten navragen mocht je het willen gebruiken. Heel veel sterkte, ik hoop dat de medicijnen wat doen voor je. Jeuk is vaak erger dan pijn.
Zal het even duidelijk uitleggen ben net thuis maar ze vermoeden Zwangerschapscholestase en ik zoveel last heb van de jeuk krijg ik medicatie voor 5 dagen die zowel helpt om te slapen en de jeuk verminderd dus het is alleen voor snachts maar omdat het slaperig maakt kan de kleine daar ook erg rustig van worden en daarom willen ze hem dagelijks in de gaten houden via de Ctg zowizo tm vrijdag na de Ctg van vrijdag heb ik een afspraak bij de gyn. Ik heb nu dus bloedgeprikt op Zwangerschapscholestase en meerdere onderzoeken naar de lever hoe dat functioneert, de overige uitslagen zullen vrijdag al binnen zijn alleen die van de Zwangerschapscholestase over 3 weken pas die onderzoeken ze in Nieuwegein, mocht het voor mij ondraaglijk worden of reageert de kleine niet goed op de medicatie zullen ze niet wachten tot 38 weken op op de uitslag ivm risico's als het idd Zwangerschapscholestase blijkt te zijn,
O wat ontzettend balen sunshine! Had gehoopt op iets onschuldigs.. Wat het misschien nog steeds zo is maar goed, zo wil je de laatste weken niet in gaan natuurlijk. Fijn dat ze jou en de baby goed in de gaten houden, hou vol meid!