Hey Meiden, Morgen word ik ingeleid i.v.m galproblemen! Kwam nogal onverwachts! Zit nu zo zenuwachtig thuis, krijg morgenvroeg een veter ingebracht om de boel te verweken want baarmoedermond is nog geheel onrijp! Daarnaast is de baby niet ingedaald! Maak me echt een beetje zorgen, gynaecoloog verwacht ook niet dat de baby voor het weekend komt! Wie heeft ervaring met inleiden met onrijpe baarmoedermond?
Bij mijn tweede was de baarmoedermond ook nog niet rijp. Baby was ook nog niet ingedaald, maar dat komt wel vaker voor bij een tweede of volgende baby. Toen ik het hoorde (op de dag van de inleiding met 42 wkn en 2 dgn) zakte de moed me echt in de schoenen. Ik kreeg gel toegediend en ze zouden rond de middag nog een keer komen kijken of de baarmoedermond verstreken zou zijn. Ik kreeg een uurtje na het inbrengen van de gel wat last van rugpijn en wat harde buiken. Op zich niets bijzonders. Op een gegeven moment voelde ik me wat onrustig worden en heb ik aan een verpleegkundige gevraagd of ik een kamer voor mezelf alleen kon krijgen, want ik werd erg geïrriteerd van een andere vrouw die ook op mijn kamer lag. De verpleegkundige zei: ik breng je wel naar één van de verloskamers. Ik dacht: daar zullen ze dan opnieuw gel inbrengen. Maar bij het toucheren daar bleek dat ik al rond de 6/7 cm ontsluiting had. De bevalling was dus spontaan begonnen! Vanaf dat moment kreeg ik ook echte weeen en was onze tweede binnen 2 uurtjes geboren. Ik hoop voor jou dat het meevalt. Misschien gaat de bevalling wel vanzelf beginnen met gel. Het kan ook zijn dat ze daarna nog een infuus bij je aanbrengen met opwekkers. Bij mijn eerste bevalling ben ik ingeleid dmv een infuus, maar dat was een heel ander verhaal en dat zal ik je besparen. Veel succes in ieder geval!
Je was er met 42 weken natuurlijk wel meer klaar voor als ik! Dus ga er dan ook maar niet van uit dat ik voor het weekend ons kindje in de armen heb! Zenuwen beginnen steeds meer te komen! phh
Bij mijn eerste zwangerschap werd ik ook ingeleid. Met 41+1 begonnen met gel. Alles zat nog potdicht. Uiteindelijk bevallen met 41+4. Het inleiden dmv gel, of wat dan ook, om de boel weker te maken is lichamelijk gezien goed te doen. Althans, dat vond ik. Emotioneel gezien was het wel drama. Helemaal omdat er 3 dagen over heen ging voordat er daadwerkelijk wat gebeurde. Toen ik eenmaal 3 cm. ontsluiting had door de gel, hebben ze mijn vliezen gebroken en ben ik een paar uur daarna aan de weeénopwekkers gegaan omdat de boel niet echt wou vorderen.
Met 38.2 weken zat mij mij alles ook nog potdicht en baby was ook nog niet ingedaald. Ik kreeg toen pilletjes ingebracht, (ben ff de naam kwijt) om te verweken. De eerste om acht uur, tweede om 12 uur, laatste om vijf uur 's middags. Na de derde pil begon het opeens te werken, dus dat was snel en rond half acht had ik 2 cm ontsluiting. Een uurtje later een spoedkeizersnede, maar dat had een andere oorzaak. Mij werd van tevoren gezegd dat het 1 tot 4 dagen kon duren, voordat je baarmoeder rijp is.
Mijn vliezen braken bij 37+4, maar vruchtwater was een beetje dubieus en weeën kwamen niet op gang. Dag erna zat ook alles nog potdicht en niks verweekt. Ik heb toen die dag nog gel gekregen. De ochtend erna was het 3/4 verstreken (ze wilden me niet meer gel geven omdat ik wel weeën had, en bij nog een dosis zou ik misschien nog meer weeën krijgen die weinig tot niks deden). Dag erna dus weer gel gekregen. De dag daarna (inmiddels 38 weken) had ik net genoeg onsluiting voor de weeënopwekkers. Als ik niet genoeg ontsluiting hadden gehad, hadden ze waarschijnlijk me die dag een rustdag gegeven en het aangekeken en zaterdag weer verder. Ik zou in ieder geval wat dingen als Sultana's, koekjes e.d. meenemen, iets te lezen, muziekje, puzzelboekje, spel kaarten (wij hebben zitten jokeren lol) mocht het lang duren voordat je lichaam er op reageert. Want we geloof me: je verveelt je kapot de hele dag! Nog een tip. Mocht je wel lichte weeën hebben net als ik en het gaat traag: je kan een pethadine prik krijgen om de nacht in te gaan zodat je kan uitrusten. Zo'n prik mag je maximaal 2 keer krijgen. En dan de laatste tip: schaam je niet om een ruggenprik te vragen als alles inderdaad lang duurt. Toen bij mij de weeënopwekkers gingen werken, had ik echt de kracht niet meer om de weeën op te vangen. Tenslotte: Heel veel succes en sterkte! Geloof me: uiteindelijk is het het waard (hoe cliche het ook klinkt ). Ondanks alles zou ik het zo weer doen.
Ik werd ingeleid omdat ik geen vruchtwater meer had maar bmm was ook niet verweekt maar strippen kon vk me wel! enfin, eenmaal in het ziekenhuis kreeg ik gel toegedient. vervolgens na 6 uur hebben ze elektrode ingeplaatst waardoor de vliezen braken en kreeg heftige weeén. Om half 12 in de avond heb ik ruggeprik gehad zodat ik een rustige nachtrust had en vervolgens uur later met 4 cm ontsluiting weeénopwekkers en binnen 5 uurtjes had ik al 10 cm ontsluiting. dus wie weet gaat dat ook bij jou super snel je mag best zenuwachtig zijn. Was k ook maar als je eenmaal in de verloskamer ligt, ben je relaxer onder.. neem wel dingen mee waar je bezig kan houden want vervelen ga je zeker doen! :S Heel veel sterkte en succes gewenst!