Inrichten van je kledingkast

Discussion in 'De lounge' started by Nescio, Mar 30, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hoe doen jullie dat? Ik heb steevast te weinig hangertjes. Ik kom na een seizoen opeens een jurkje tegen wat ik destijds kwijt was. Hoe ik ook probeer, ik lijk maar geen 'systeem' te vinden.

Zomer- en winterkleding houd ik apart, niets hangt door elkaar. Maar toch raak ik heel snel het overzicht kwijt. Dan heb ik tien jurkjes hangen en weet ik nog niet wat ik aan moet. Hetzelfde met panty's en maillots. Ik heb er zoveel, maar nooit het goede paar te pakken.

Tips om jje kledingkast overzichtelijk te houden? :)

2. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,042
    16,548
    113
    Ik lees even mee, mijn deel van de kast is altijd ontploft. Terwijl ik toch echt ongeveer 100 kleding stukken aan hangers heb hangen. :oops:

3. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Ik volg :D

4. rums

rums Niet meer actief

Wij hebben de trones schoenenkast en daar hebben wij ondergoed ,sokken en hemden in. Verder veel opgevouwen weggelegd

5. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Meer hangers kopen? Ik heb gewoon alles op soort bij elkaar. Jurkjes bij jurkjes, bloesjes bij elkaar, blazers idem etc. Dingen als spijkerbroeken en t-shirts liggen opgevouwen op een stapel. Ik ben over het algemeen geen fan van kleding ophangen. Dus er hangt zo min mogelijk. Ik vind stapels overzichtelijker en dat neemt ook veel minder ruimte in.

6. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik zou hier eigenlijk inspiratie moeten opdoen. Maar mijn kledingkast is al jaren in de “schoon, dus pleur het erin modus” :roflmao:

7. Manque

Manque Niet meer actief

Sorteren? Ik heb 3 grote lades: 1 voor tops, 1 voor broeken en 1 voor vesten en truien. Dan 3 kleine lades: 1 voor ondergoed, 1 voor sokken en 1 voor leggings en panty's (die ik weer sorteer in 2 bakjes). En blouses, jurken en blazers hang ik op. Ik heb zo'n 4 blouses, 6 jurken en 2 blazers hangen (wintergoed) dus overzicht houden is niet zo moeilijk.

Nescio likes this.
  8. noellegi

noellegi Actief lid

Dec 5, 2017
    117
    106
    43
    Female
    Wij hebben een zomer en winterkast. Aan de hangers alles op soort. Dus links mouwloos, dan korte mouw, driekwart mouw, lange mouw, jasjes, vesten, jurken (kort, lang). Dat scheelt écht veel tijd met zoeken. Broeken liggen op kleur en lengte, rokjes bij elkaar. In de lades heb ik bakken waar alles ook apart ligt. Dus dunne zwarte panties bij elkaar, dikke panties, maillots, huidskleurige panties etc. Het is even een kwestie van wennen om alles goed terug te hangen elke keer maar het werkt zo fijn!

Nescio likes this.
  9. sweetL

sweetL Fanatiek lid

Jul 8, 2014
    2,089
    2,095
    113
    Female
    Brabant
    Hier hangt in principe helemaal niets. Alleen galajurken en cocktailjurken en die hangen op zolder.
    Ik heb 3 planken in mijn kast waarop per soort gesorteerd is.
    1 stapel jurkjes
    1 stapel vesten
    1 stapel longsleeves
    1 stapel topjes
    1 stapel nachtkleding
    1 stapel broeken en 1 stapel rokjes.

Verder heb ik een grote ladekast met 3 lades. Bovenin in 2 grote manden 1 onderbroeken en 1 sokken
    2e la bh's en riemen
    3e la pantys en maillots.

Nescio likes this.
  10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wij hebben dan de verkeerde kast. Een grote spiegelkast van 3 gelijke delen, met een groot hanggedeelte en twee of drie kleinere leggedeeltes. Maar als je in het hanggedeelte iets ophangt, zie je al veel minder goed wat er beneden ligt. En het liggedeelte daarboven is te hoog, dan moet ik op een stoel gaan staan.

We hebben een ladekast voor pyjama's, ondergoed, sokken en handdoeken. En die zit echt vol.

11. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ik heb:
    1 hangdeel met jasjes, shirtjes en blouses.
    1 hangdeel met jurken en vesten
    1 broekenrek met chino's en pantalons
    1 plank met pyjama's
    1 plank met spijkerbroeken
    1 plank met basic tops en basic shirts
    1 plank met rokjes en leggings
    1 mand met ondergoed en sokken
    1 plank met sportkleding

Alles gesorteerd houdt het voor mij overzichtelijk.

Nescio likes this.
  12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik heb nu: 1 groot hanggedeelte, met jurkjes, blousen, vestjes. Ze hangen meer door elkaar, op basis van wat ik vaak aan heb.

Dan heb ik onder dat hanggedeelte (wat dus niet praktisch is), drie manden. Een met ondergoed, een met alleen maar panty's en een met rokjes (langere of nette rokken hang ik ook op).

En dan zwerven verder nog twee manden rond met shirts en longsleeves. De pyjama's en sokkenkast is apart.

Zo onhandig.

13. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Ik heb een bloedhekel aan zulke kasten. Ik heb kasten met veel legplanken. Of heb er zelf extra planken ingemaakt. Ik snap ook echt niet dat echt legkasten zo moeilijk te vinden zijn.

14. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,031
    2,894
    113
    't Gezellige Brabant
    #14 Lief of Stoer, Mar 30, 2018
    Last edited: Mar 30, 2018
    Ik denk dat menigeen hier mij uit zou lachen, maar mijn kast is echt heel netjes. Ik weet altijd precies waar alles is (van het hele gezin trouwens). Ik heb 2 hanggedeeltes, 1 voor de zomer, 1 voor de winter. En dan 1 plank voor broeken, leggings e.d. Maar als ik vertel dat ik dan verder ook weinig kleding heb, misschien 7 winteroutfits en 9 zomeroutfits, dan is dat ook niet heel raar. Sokken, ondergoed en nachtkleding ligt in een ladekast. Handdoeken gewoon in de badkamer en beddengoed ook in de ladenkast. Schoenen heb ik ook niet veel. 2 paar laarsjes voor in de winter, voor de zomer ook 2 ofzo en dan natuurlijk nog slippers en sloffen en en paar snowboots :)

Mijn toverwoord is bijhouden. Ik kijk geregeld even of alles nog op zijn plaats ligt of hangt, meestal wel. Wat stuk is, gaat gelijk weg. Wat lang niet gedragen is gaat naar de kledingbak. Wat te klein is (van de kinderen) gaat gelijk in de zak naar nichtje en neefje. Ik hoef het eigenlijk nooit grondig uit te gaan zoeken.

15. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

Oct 26, 2012
    596
    279
    63
    Wij hebben een kast bij de ikea gekocht, die kan je helemaal zelf indelen. Wij hebben daar echt super goed advies bij gehad toen. Ze gaf echt tips waar ik nooit over na zou hebben gedacht :).

16. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Schuldig!! Haha

Sorteer ook geen winter/zomer kleding. Alles ligt in 1 kast.

Betsy likes this.
  17. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,042
    16,548
    113
    Hier ook, best beschamend soms haha. Vooral als je in de kast van mijn man gaat kijken, daar ligt alles zo strak in de kast dat je er een meetlint naast kan leggen.:|

Betsy likes this.
  18. smax

smax Fanatiek lid

Feb 15, 2018
    1,955
    1,042
    113
    Female
    Als het zomer is, ligt de winterkleding op zolder en andersom.

Ik heb hanggedeelte. Jurkjes, jasjes, vestjes bij elkaar.
    Op een plank liggen mijn broeken.

Ik heb aparte lades voor mijn shirts. Die ik gesorteerd op korte, lange mouw en hemdjes heb liggen.
    Aparte lades voor sokken, ondergoed, etc.

En elke keer als ik mijn kleding wissel, bedenk ik of het het vorige seizoen gedragen heb.
    Zo niet, dan gaat het weg.

19. Treez

Treez Niet meer actief

Meer kastruimte was hier de oplossing. Teveel in een kast proppen, maakt het niet overzichtelijk.

Verder heb ik alles gesorteerd in de kast. Op elke plank heb ik labels geplakt waarop staat wat er moet liggen. Bijvoorbeeld korte mouwen, rokken, spijkerbroeken, nette broeken enz. Dat laatste is vooral voor mijn man, zodat hij de kleding ook op de juiste plek teruglegt en ik mij niet rot hoef te zoeken ;).

marloes80 likes this.
  20. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

Dec 3, 2011
    3,069
    1,124
    113
    Female
    Ik vind het juist overzichtelijker als mijn kleding hangt. Ik hang het wel netjes (jurken bij elkaar, blousen bij elkaar enz). Ik hang het ook nog eens op kleur :roflmao:, terwijl ik met andere dingen helemaal niet zo netjes ben.

Share This Page