Wat een onzin allemaal zeg! Hoeveel dieren denk je dat er met kerst extra worden geslacht? Of denk je dat iedereen het dan doet met de stukjes kipfilet die al in de winkel liggen? Sta je tijdens kerst en alle andere dagen dat er hier in Nederland veel vlees e.d. wordt gegeten ook zo hoog van de toren te blazen? Vind het behoorlijk hypocriet. want ondanks dat er hier in Nederland misschien niet veel rituele slachtingen plaats vinden, de manier waarop het hier gebeurt is ook alles behalve diervriendelijk! Fijn offerfeest voor iedereen die het viert!
Blablabla ... lekker allemaal. Ik ken mensen waar op de avond van het offerfeest bloed omhoog kwam in het bad omdat zijn buurman THUIS een schaap of meerdere zelfs ging slachten. Jakkie ...
Men, kom op zeg. Alleen de echte veganisten hier zouden recht van spreken mogen hebben, voor alle anderen is het super hypocriet natuurlijk.
Weet je wat hypocriet is een topic vervuilen onder het mom van dat je het zielig vind voor het dier, maar ondertussen vanavond wel een stuk vlees op je bord hebt. Kinderachtig gedrag, maar had ook niet beter verwacht van sommige leden hier .
Ik zal rond kerstmis, als we hier gaan mekkeren over hoe heerlijk veel vlees we wel niet gegeten hebben, nog eens een paar fijne filmpjes plaatsen over hoe jullie kalkoen of hamlapje geslacht is, kijken of dat wel gewaardeerd wordt.
En jij denk dat bij het biefstukje dat jij 's avonds op je bord hebt geen bloed aan te pas is gekomen?
Je bent van harte welkom Officieel is het vier dagen, maar het meest uitgebreid is het wel de eerste en tweede dag. Daarna beginnen de scholen ook weer en gaan de meeste mensen weer werken. Eerste en tweede dag zijn echt voor bezoekjes en vlees verdelen enzo.
Ik snap uberhaupt niet waarom een topic mbt geloof nog steeds open is. ZP tolereert geen geloofs onderwerpen maar telkens worden er weer nieuwe topics over geopend. Volgens mij zijn er genoeg andere websites waar dit onderwerp (en alle andere geloofsonderwerpen) beter op zn plaats zijn, want zoals je ziet zijn er altijd voor en tegenstanders en eindigt het altijd in onbegrip.....precies 1 van de oorzaken van veel ellende op de wereld!
Ik ben wat aan de late kant met het wensen van een fijn offerfeest geloof ik en het weer zit ook niet helemaal mee. Maar toch nog een fijne dag verder voor degenen die het vieren. Wel jammer dat het topic weer op een discussie uitloopt zeg. Niemand verplicht je het zelf te vieren ofzo :')
Thuis slachten heb ik ook altijd vreselijk gevonden maar dat mag gelukkig al jaren niet meer. Ik ken ook met mijn hand op het hart niemand die het doet. Zelfs in Turkije word er streng op gecontroleerd.