Hi, Wij zijn druk bezig met zwanger worden. Mijn kleine man is nog geen jaar en mocht ik snel zwanger zijn dan is ukkie 1 nog geen 2. Ik vraag me af hoe mama`s hun 2 kleine ukkies vervoeren. ik heb nu een maxi taxi citi cx als buggy en een mutsy transporter als wandelwagen. Gebruiken jullie liever een meerijdplankje? of de beeb in de draagzak en ukkie 1 in de wagen. Voor beide van mijn wagens zijn er geen standaard meerijdplankjes. Voor ukkie 1 had ik trouwens ooit een draagzak van Manduca, wat een ondin kreeg hem niet eens normaal om zonder beeb te plat te drukken. Wat zijn jullie ervaringen daarin. Ben een echte wandelaar en ga nu met ukkie 1 vaak uren wandelen. Groetjes
duowagen! zonder twijfel. ik wandelde ook heelveel en uk 1 was 2j2m toen uk 2 kwam. en ik heb, zeker de eerste maanden, de duowagen enorm veel gebruikt. en nog wel!!! heb ook een draagdoek, maar vind dat toch niet fijn lopen icm de wandelwagen. kan wel hoor, maar niet om lekker te wandelen. (heb je de manduca nog?)
duowagen!!!! ideaal, ik heb de kees.... onze oudste is ruim 2,5 nu.....hij begin nu goed mee te lopen... ik heb een meerijplakje geprobeerd, vond hij geweldig, maar als hij niet meer wilde, wilde hij ook echt niet! en zat ik met een huilend kind die niks meer wilde en ik kon dragen. mijn beste aankoop ooit is dus de duowagen!
Misschien dat ik tegen die tijd een goedkope (tweedehands) duowagen koop. Maar ik heb ook een draagzak, net zoiets als de manduca. Ik heb een beco butterfly. Maar platdrukken doe ik niet..! Al zit hij wel dicht tegen mij aan, dus voelt het vrij strak. Maar het zit heel goed. Ik hoorde alleen wel dat vanaf de geboorte het fijner is om een draagdoek te hebben. Dat een beco dan niet heel mooi zit. Pas vanaf een maand of 2/3. Plankje heb ik ook wel eens aan gedacht, maar lijkt me heel vervelend lopen. Succes met de keuze!
Voor pasgeboren ben ik enorm fan van de Bondolino. De eerste weken vond ik een rekbare doek het fijnste maar ik had dn ook maar een klein kindje (2950). Vanaf een week of 3 (zeg 3400 gram) ging ze in de bondolino. Wel zou ik zelf ook voor een duo wagen gaan. Ik vind het heerlijk hoor in de draagzak en dochterlief ook maar als dat mijn enige vervoersmiddel zou zijn denk ik niet dat ik dat prettig zou vinden maar om te wandelen wel denk ik.
Als onze tweede wordt geboren is Irem ook nog geen 2 jaar. Ik ben niet van plan een duowagen te kopen, past niet echt in ons budget en ik vind het echt ondingen. De eerste maanden wil ik de baby, net als Irem destijds, gewoon dragen in de draagzak, dat is heel erg goed bevallen de eerste keer. Dan kan Irem gewoon in de wandelwagen. En ze loopt nu al goed en als we naar de bakker ofzo gaan, gaan we ook al zonder wagen, dus dat zal tegen de tijd dat de baby geboren wordt nog wel weer verbeterd zijn. En als we met z'n vieren weggaan kan de baby in de kinderwagen en Irem in de buggy.
Ik hoef nu nog geen keus te maken, maar het zijn al wel de kleine dingetjes waar je aan denkt....Wat als...? Ik zag ook zo`n buggy pod smorph , iemand daar ervaringen mee?
Hier was de oudste 2 jr en 3 maanden toen de jongste geboren werd en we hadden voor haar een meerijdplankje van Lascal Maxi. Zij liep zelf het meeste en anders ging ze op het plankje. We hebben het tot haar 3e verjaardag gebruikt en sindsdien loopt ze alles zelf of ik neem haar fiets mee.
ik heb hier een plankje met zitje genomen, waar de oudste dan op kan zitten als de beeb er is en de beeb in de kinderwagen ligt. ook heb ik een draagdoek en net een nieuwe buggy gekocht dus die combi denk ik ook wel te gaan gebruiken hier ook geen duowagen aangeschaft waarvan ik soms denk van hmm was het misschien toch niet slim....? maar ook hier past het niet in ons budget, en is mijn kinderwagen nog super mooi en super goed (en was ook Erg duur) en lijkt mij een duowagen erg onhandig in een winkel, En we hebben een klein huis haha
Ik kan met de duowagen overal in, het is maar 5 cm breder dan mijn gewone kinderwagen, maar de wielen staan bij de gewone kinderwagen naast de bak en met de duowagen er onder. Ik ben er superblij mee, ik vond voor de bevalling ook onzin, totdat ik 2 keer stond met een kind van nog geen 2 jaar die echt niet meer wilde lopen en niet op het plankje wilde staan op de terugweg en dat ik net bevallen was. En hem dus kon dragen... Dus hij valt nu onder de beste aankoop! geen sec spijt van. Ik heb hem wel via mp gekocht, ik wist niet of ik het wat vond.
Hier de Kid-Sit! ideaal ding , zou niet anders meer willen!www.kleinedreumes.nl/index.php/kid-sit-1.html
Bedankt voor alle reactie. Hoop verschillende meningen in ieder geval. De tijd zal het leren denk ik. Mocht er nog meer mensen ideeen hebben of ervaringen willen toevoegen, graag.
Als je veel en lang wilt blijven wandelen, zou ik zeker een duowagen nemen. Wij hadden er geen (kindjes schelen bijna 2 jaar) en op korte stukjes ging het wel, maar als het even te ver was wilde oudste heel graag in de kar. Dan kun je dat doen en de baby in een draagzak of -doek vervoeren, maar dat is uiteindelijk toch belastend voor je lijf. Bij uitstapjes heb ik de duowagen wel eens gemist, maar ook weer niet zo vaak dat ik er alsnog een ging kopen. Achteraf denk ik dat ik het wel had moeten doen, omdat ik dan vast vaker alleen met de 2 kindjes op pad was gegaan. Nu vond ik dat vaak te veel gedoe, en kwam niet veel verder dan met de auto ergens naartoe rijden.
Even nog bijvermelden: de buggypod smorph is een onding! Niet kopen hoor! Je kindje is er zo uitgegroeid en de stabiliteit van je wagen is 0 !! Véél te duur ook!! Ik ga zelf ook voor een duowagen gaan denk ik -met een dochter die twee is en een beebje dat binnen 2 maanden er gaat zijn
@Boederijmama; ok dan zal dat hem niet worden. Sterkte en succes jij met je zwangerschap.......Even volhouden nog
Onze kleintjes schelen 21 maanden en wij hebben de bibi strolli ridder aan de bugaboo hangen. Dat is een aanhangfietsje zeg maar, echt ideaal! Ik kan met 1 hand aan de kinderwagen stoep op en af en je loopt er naast in plaats van (met je schenen) er tegen aan. Ik kan hem iedereen aanraden, het enige waar je 'last' van hebt is van alle mensen die willen weten wat het is en waar je hem kan kopen haha We hebben trouwens ook een extra frame met de buggysit bij de bugaboo zodat we makkelijk kunnen wisselen met de wiegbak als de baby in de beco butterfly zit.
Ik heb vorige week de Phil & Teds Vibe gekocht. Kan gebruikt worden voor 1 kind, maar ook voor 2 kinderen. Hij is gewoon even klein als een enkele wagen. IDEAAL! Zat heel lang te twijfelen over een duowagen.... zo een brede wagen vind ik niks, pas je een winkel als Zeeman of Kruidvat niet normaal meer in! En zo een lange tandemwagen leek me ook niet echt iets voor mij.
en daar vergissen mensen zich, ik kan prima met mijn kees door het kruitvat, appie! geen probleem, de wielen staan onder de wagen en niet naast. Mijn duokees is 5 cm breder dan mijn quinny! en ander groot voordeel, er kan veel boodschappen in!