mijn zoontje wil overdag echt bijna niet slapen en ik weet niet wat ik hier aan moet doen. hij gaat wel slapen maar is na een half uur al weer wakkker. op zich niet erg maar nu probeer ik hem zo rond half nog even naar bed te doen en dan daarna warm eten en in bad. zodat hij rond 7 uur naar bed kan . maar hij vertikt het om te gaan slapen om half 5 dus.. ligt hij er al tussen half 6 en 6 uur in. dat is toch erg vroeg??? hij wordt dan ook snachts geregeld wakker. ( hij krijgt nog wel een fles om 21.30) iemand tips??
hoi, hier ook hoor. slaapt overdag best weinig, maakt 's nachts vele uurtjes weer goed. Ik probeer me er wat minder druk om te maken (hoe lastig dat ook is) en dan ineens slaapt hij af en toe een paar uurtjes achter elkaar overdag. Zolang hij goed eet, alert is, ontwikkeld en groeit, accepteer ik het zo. Succes. Groetjes
Hier nog zo een boefje. Damien slaapt dan gelukkig wel goed snschts. Over het algemeen gaat hij om 19 uur naar bed en slaapt dan gemiddeld tot 8 uur s'ochtends. Dan gaat hij na zijn fles weer terug en slaapt dan nog tot 11. S'middags krijg ik hem er ook niet altijd in...soms idd net een half uurtje hihi. Ik maak me er niet zo druk over...als ie echt moe is slaapt ie wel.en daarbij elk kindje is anders...de een heeft meer slaap nodig als je ander. Misschien is het gewoon een fase! Succes ermee.