Goedbedoeld, maar toch... Cadeau´s...

Discussie in 'De lounge' gestart door mama4life, 30 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    #1 mama4life, 30 sep 2012
    Laatst bewerkt: 30 sep 2012
    Weet niet zo goed hoe te beginnen, maar ga t toch proberen... :)

Mijn schoonzus heeft n dochter van bijna 4 en is helemaal gek van t little people speelgoed... Hebben we t gehad over verjaardags- en sintcadeaus en t budget... So far so good... Omdat zij dus helemaal verzot is op t little people gebeuren vond ze eigenlijk dat wij dat moesten vragen voor de kleine man...

Wij (vriendlief en ik) er samen naar gekeken en over gepraat... Maar eerlijk gezegd zijn er dingen die wij leuker vinden voor hem... Daarover gehad met schoonzus en schoonmoeder... Prima, maar de dames hebben nu toch little people gekocht... :(

Met daarbij de mededeling dat als wijzelf voor wat anders gingen we niet de garage (van wat dan ook) moesten kopen, want hij krijgt dus n little people garage... Tja leuk, maar niet alles past op elkaar... Lijkt mij...

Vervolgens verteld mn schoonmoeder vanmiddag dat zij (schoonmoeder en schoonzus) ook al hebben besloten dat hij volgend jaar duplo gaat krijgen... :$ Euhmmm... Wil hij dat? Willen wij dat?

Weet wel dat ze t goedbedoelen en als je van meerdere mensen van "hetzelfde" speelgoed krijgt dat je gelijk n grotere "collectie" hebt... Maar ergens staat t me eigenlijk wel tegen... Vooral omdat ik t er van tevoren met schoonzus over heb gehad en heb aangegeven dat wij niet zó gek zijn van little people als zij...

Geen idee wat k hiermee wil of moet... Er nog es wat van zeggen? t Laten gaan en hopen dat t volgend jaar toch anders gaat?

Iemand nog suggesties?

Thanks voor t lezen iig.... :)

Edit: Verder is de band met schoonmoeder en schoonzus goed hoor...

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik zou het laten gaan, het gaat over speelgoed, niet echt iets om je druk over te maken lijkt me.

En trouwens.. een garage lijkt me een erg leuk cadeau voor een klein jongetje en duplo is ook iets wat elk kind wel heeft... dus.... lekker laten gaan.

3. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Dat is ook wel zo, t gaat "maar" over cadeaus... Alleen de manier waarop... t Zit me gewoon niet echt lekker... ;)

4. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    pff lastig. Denk dat je het wel nogmaals aan kan geven op zich.

Zelf denk ik wel dat je zoontje het wel leuke cadeaus vindt. Is nu 9 maanden zie ik en zo rond het jaar vond mijn zoontje auto's en duplo echt superleuk (en nog steeds).

Zou zelf juist graag de little people garage willen, maar vind hem te duur. (dus als je er alsnog vanaf wilt... ;))

Wie weet valt het mee en vragen ze volgende keer wel wat hij wil. Je zou het dus ook zo kunnen laten.

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Persoonlijk zou ik me er niet zo druk over maken. Hun willen een kado geven en dan bepalen hun dus ook wat, normaliter.
    Ik zou zelf wel altijd proberen te peilen wat iemand anders leuk vind zeker als het zo'n groot kado betaamd maar dat doet niet iedereen.

Persoonlijk hanteer ik wel; als ze er niet naar omkijkt dan gaat het de kast in. Hier liggen een hele stapel knuffels in een bak die schoonmoeder 'zóooooo lief' vond en dochterlief kijkt er niet naar om. Daar ga ik dus echt niet heel mijn (of haar) kamer mee volbouwen.

Overigens is Little people wel echt heel leuk spul hoor, dochterlief speelt al sinds ze net kan zitten met de dierentuin en nu nogsteeds dagelijks! Als er hier een jongetje komt dan wil ik ook zeker de garage nog (ondanks dat we al een kerststal, dierentuin, paardenstal, boerderij, ponytrailer en geluidenhuis hebben :p). Dus misschien is je zoontje er wel heel erg blij mee en geloof me, dan ben jij er ook blij mee achteraf! :D

6. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Misschien heeft je schoonzus je niet goed genoeg begrepen toen jullie het erover hadden? Dat jij het subtiel zei dat je het niet zo vindt (bv. omdat zij het wel leuk vindt en je het niet wilde afkraken) en dat zij het dus niet heeft opgepikt.

Als je het echt héél vervelend vindt, kun je zo snel mogelijk bellen dat je heel graag iets anders leuks wilt dat je gezien hebt (meteen noemen wat het is dan)... en of het nog geruild kan worden.

Maar wat ik zelf zou doen is: dit jaar gewoon laten gaan. Denk wel dat ze het goed bedoelen namelijk... En dan volgend jaar ruim op tijd (begin september???) je verlanglijstje doorgeven.

7. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Denk dat als k dat doe... De onderlinge band ook naar de garage zal moeten.... :D

8. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Lekker laten gaan!

Het is een cadeau en de koper bepaald eigenlijk wa het cadeau wordt. In dit geval besloten zij dat ondanks jouw mening, little people toch wel leuk is voor jouw knul. En eigenlijk is dat ook wel leuk speelgoed. :)

9. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Dat je kunt discussiëren over het krijgen en geven van cadeau's...:(..een mens is nergens meer tevreden mee..jammer.

10. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Doe dan maar niet... Maar geloof me, ondanks de manier waarop het loopt, denk ik echt dat je zoon de cadeaus leuk vindt.

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier ben ik het niet mee eens. Ik vind het ook enorm zonde als er veel geld uitgegeven wordt aan iets waarvan je vooraf weet dat het niet gebruikt gaat worden. Dat mag je best aangeven op een nette manier. Als ik zelf iemand een kado geef wil ik graag dat diegene er blij mee is, niet dat ik er blij van wordt om het te geven.

Hier werden bijvoorbeeld nogal wat accesoires opgedrongen voor in de kinderkamer (schilderijtjes, dozijn aan knuffels enz) terwijl ik heel duidelijk heb gezegd dat ik van een strakke kamer hou, helemaal in het antraciet/fuchsia/wit met me2you beren. Dit is MIJN kind en IK mag nu beslissen hoe ik het wel. Zelf hebben ze die tijd ook gehad dus hadden ze zich toen maar uit moeten leven ;). En daar heb ik me aan gehouden. In de box beneden mocht alles liggen, maar boven is de kamer nog steeds super strak en in stijl ;)

12. tulip

tulip Niet meer actief

nou nou, denk dat ze het niet zo ondankbaar bedoeld...niet alles hoeft zo zwaar te zijn in de wereld. Je mag je ook om kleine dingetjes druk maken.

ts, ik snap je wel. Hier vroegen familie en vrienden bij de 1e verjaardag al of ik geen lijstje had gemaakt omdat ze het prettig vonden om uit iets te kiezen waarvan ze wisten dat wij er blij mee waren. Heel fijn. Dat doe ik met verjaardag en 5-12 nu dus ook elk jaar braaf. Heb alleen 1 schoonzus die altijd zelf iets verzint, ik zeg er niks van. Maar ik vind zelf een lijstje ook altijd fijn als ik iets voor een kindje moet kopen.

Little people is wel geweldig spul trouwens:D

13. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    In sommige families, ook bij ons, is het wel gebruikelijk om bij sint/kerst te overleggen over cadeaus (bv. om samen wat groters te geven, of de een geeft een pop en een ander een bijpassend kledingsetje etc., of het budget per cadeautje als je met een groep lootjes doet)... Dat is ook wat hier gebeurd is zoals ik het lees van TS... Eerst gewoon een gesprek/overleg over cadeaus.

En dan kan ik me voorstellen dat het apart is als vervolgens de wensen of afspraken helemaal genegeerd worden. Daarover gaat de discussie...

14. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Dat lijstje was dus ook de bedoeling.... :D Wist k alleen veel dat ie ergens rond de zomervakantie al af moest wezen... ;)

En t is idd niet ondankbaar bedoeld, thanks!

En little people is ook echt wel leuk, maar we hadden zelf graag wat anders gekozen... ;)

15. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ok, jouw insteek begrijp ik wel in je laatste zin. Ik vind het persoonlijk alleen gewoon vreemd maar ben dan ook helemaal niet bekend met lijstjes en vieringen etc. Er wordt wel eens gevraagd wat we graag willen hebben voor onze trouwdag bijv...maar ga er niet automatisch vanuit dat we dat dan ook krijgen. Met iets anders zou ik ook gewoon blij zijn.

16. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Tja, ik geef cadeaus die ik zelf leuk vind. Anders kan ik net zo goed geld geven als ik een te specifiek verlanglijstje krijg.

Een Little People garage vind ik een leuk cadeau, ik zou er blij mee zijn. Blijkbaar wil je nichtje haar favorite speelgoed met haar neefje delen, super schattig toch?

Als ik je laatste zin lees, dat verder de band wel goed is, dan vind ik het raar dat je hier zo'n ophef over maakt. Je verhaal geeft mij de indruk dat dat niet zo is en dat dit de druppel is die de emmer doet overlopen.

17. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    En waar gaat dit allemaal fout. Juist in het overleg! OF ze hadden gewoon moeten kopen. (maar eigenlijk wilde ze jullie denk vast enthousiast maken) Of idd dan luisteren naar jullie.

Tja ze willen hem dit gewoon graag geven. en eerlijk? het zijn leuke kado's! uiteindelijk gaat het erom wat hij er van vind.
    Ik vind een cadeau is een gift. iemand bepaald wat hij je geeft. en jij bepaald wat je er mee doet ;) Je hoopt dat iemand rekening houd met jou. maar vaak kopen ze iets wat ZIJ leuk vinden.

maar ik denk dat je zoon dit ook leuk gaat vinden ;)

18. Smnee

Smnee Niet meer actief

#18 Smnee, 30 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 sep 2012
    Het lijkt mij nogal irritant als ik aangeef iets niet zo leuk te vinden, dat ik dat dat wel krijg. in mijn ogen is dit niet een gegeven paard in de bek kijken, maar negeren van een mening. dit zou mij ook irriteren...

en ik begrijp niet waarom ze dit willen geven, want ik zou balen als ik iets koop voor iemand, en het beland zo in de kast.

19. Bastet

Bastet Niet meer actief

Kijk even op marktplaats, daar heb ik er een vandaan gehaald voor sinterklaas.

20. glimworm

glimworm Niet meer actief

#20 glimworm, 30 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 sep 2012
    Lees ik het nou goed? je schoonzus is helemaal leip van little people DUS jouw kind MOET het ook maar cadeau krijgen? (alsof al het andere speelgoed niet goed genoeg is)

Lekker subtiel om dat zo meegedeeld te krijgen. Als schoonzus zijnde had ze kunnen vragen/overleggen of het goed was dat ze dit voor je zoontje kan kopen. Als ze zo standvast was geweest om zoiezo het little people speelgoed te kopen, had ze dat als verrassing moeten houden en niks moeten zeggen.

Deel Deze Pagina