Jongetje bewusteloos op bodem zwembad in Hengelo gevonden

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door RoGiJuLi, 26 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
  2. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.421
    446
    83
    Limburg
    Het klinkt iig wel positiever dat hij weer is gaan ademen

DastyQueen vindt dit leuk.
  3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wat akelig :(

4. Tienn

Tienn Niet meer actief

Hoe kan het toch steeds:(

5. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Omdat veel mensen denken 'gaat wel goed' en hun telefoon belangrijker vinden dan opletten. Sorry, maar zie het bij ons zwembad ook veel. En gisteren werd ook constant omgeroepen 'kinderen zonder diploma's MOETEN bandjes om'.

Verantwoordelijkheid ligt echt bij de ouders vind ik. En nee. Het zal niet in alle gevallen zo gaan maar wel veel mensen die meer met telefoon dan kinderen bezig zijn. Vooral bij water kan dat echt niet...

DastyQueen, Emama, Juul75 en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Aan zee viel me dat ook op; ouders op een handdoekje, kindjes bij de zee, flinke afstand sowieso ertussen en dan beide ouders met een telefoon voor hun neus...

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hopelijk mag het goed gaan met dit jongetje.

8. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik zie het hier ook op de camping. Jochie, paar maanden ouder dan mijn jongste, die eigenlijk al in het zwembad ligt voor zijn ouders geïnstalleerd zijn. En ze laten hem ook gewoon gaan. Wordt in het water ook niet erg op hem gelet, mag alleen van de glijbaan.. Maar ja, de ouders houden hem sowieso al niet veel in de gaten. Is echt wachten tot er wat gebeurd.

Dat het de laatste periode al zo vaak mis/ bijna mis is gegaan lijkt mij echt geen toeval meer... heel erg sneu voor het kind dat ie dit heeft meegemaakt.

9. 1548

1548 Niet meer actief

Wat sneu, hopelijk gaat het goed met hem :(..

10. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.561
    1.863
    113
    Vrouw
    Wat heftig. :( Het is de zoveelste al..

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    In het zwembad in onze tuin (240 doorsnede en 66 cm hoog) moet onze jongste van 2,5 zelfs bandjes om en dan zit ik er zelfs bij in of naast.
    Het water komt slechts tot zijn billen, maar een kind heeft nou eenmaal maar een paar cm water nodig om te kunnen verdrinken!
    Veiligheid boven alles!!

puzzelstukje, Emama en dreumesje vinden dit leuk.
  12. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.561
    1.863
    113
    Vrouw
    Dat hebben wij ook met onze 4 jarige. Hij mag er alleen in met bandjes.
    Onze 7 jarige zit op zwemles en mag daar zonder bandjes zwemmen maar in het zwembad thuis wil hij zijn bandjes om. Nou prima toch.

13. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Telefoon idd en ouders lijken tegenwoordig erg laks te zijn. Ik zie deze dagen ook veel ouders die meer aandacht hebben voor drankjes en kletsen dan voor de kinderen. Alsof je de kinderen er maar een beetje bij doet...

14. Tienn

Tienn Niet meer actief

Ja is dat echt zo ja?:eek: Ik kom eigenlijk nooit in een (druk) zwembad, omdat ik het alleen met 3 kinderen niet aandurf. En als ik ga (naar een rustige plek) dan ben ik constant aan het opletten. Niet dat ik heilig ben, maar telefoon vind ik wel heel erg:eek:.

Daar schrik ik wel van! Water is zo gevaarlijk:( daar moet je als ouder je volle aandacht bij houden.

15. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik praat het niet goed, kan ook niet oordelen over de situatie aangezien ik er niet bij was maar het zit wel in een heel klein hoekje.
    Hier was het gisteren (bijna) raak met een volwassen knul die een epileptische aanval kreeg in het water. Hebben nadien begrepen dat hij het naar omstandigheden goed maakt.
    Was mijn grootste angst bij mijn zoon en als ik dan eerlijk ben, ik heb van zo ongeveer alles en iedereen te horen gekregen dat ik hem daarin meer los moest laten want hij kon goed zwemmen, is aanvalsvrij etc. Was beter voor zijn zelfvertrouwen en ga zo nog maar even door. Dat heeft me enorm veel moeite gekost en kost me nog steeds veel moeite, qua leeftijd ondertussen niet meer te vergelijken maar wanneer je je kind al meerdere keren meer levenloos dan levend in je armen hebt gehad zonder zwembad is dat zwembad wel een heel groot obstakel.

HooyoShimbir en DastyQueen vinden dit leuk.
  16. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Vind ik ook. Bij ons gaat het ook precies zo.
    Een tijd geleden naar een soort pretpark geweest met veel water. Ook een heel groot bassin met alleen water tot vlak onder je knieën zeg maar(van een volwassene) . Groot kasteeltoren ding in het midden. Kinderen ben je er makkelijk kwijt als je er niet bij blijft. En toch.... Kinderen van 2 jaar die in hun eentje rondstruinen door dat water en geen ouders te bekennen. Die zijn lekker aan het bbqen en zonnen....
    Bizar.

17. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Jeetje alweer :(

18. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Erg hè? Een ongeluk zit in een klein hoekje hoor.
    Gisteren met de kinderen naar het strandje hier bij het dorp geweest. Onze jongste (2,5) liet een kunstje aan mij zien: Aan de rand in het water liggen en dan zijn benen helemaal omhoog. Dat ging dus mis! Hij sloeg door en viel helemaal achterover. Benen over zijn hoofd en hoofd onder water. Hij kwam zelf niet terug, mede door zijn zwembandjes. Gelukkig deed hij dat pal voor mijn neus en tilde ik hem er meteen uit.

Ik zie heel veel kleine kinderen zonder zwembandjes lopen. Dat zijn kindjes die niet ver het water ingaan, maar ook al zou mijn kleine waterrat niet het water in gaan dan nog krijgt hij bandjes om.

19. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Ik ben altijd in het water als mijn zoon v bijna vier zwemt. Dochter v 6.5 die zwemles heeft en in het hele bad kan staan mag wel alleen maar hou haar constant in de gaten. Weet ook dat ze niet zomaar naar de speeltuin mag lopen zonder het bij mij te melden. En bij de jongste ben ik constant in de buurt. IN het water dus. Soms voel ik me wat dat betreft wel een helikopter moeder omdat zoveel aan de kant zitten te relaxen met drankje en telefoon maar hoe meer van dit soort berichten er voorbij komen, hoe zekerder ik weet dat het goed is erbij te zijn. En dat vinden de badjuffen bij ons ook trouwens. En bovendien, heb je ook een hoop plezier samen. Behalve dat het functioneel is, is het ook gewoon erg leuk.

Uilenmama, dreumesje en louan vinden dit leuk.
  20. Frutsel04

Frutsel04 Actief lid

14 apr 2014
    220
    58
    28
    Vandaag weer berichten over reanimaties van kindjes :( In Soest en in Wassenaar; Duinrell.
    Het lijkt dit jaar wel extra vaak te gebeuren :(

Deel Deze Pagina