Ikea-gids klachten

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Wilma, 30 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    De nieuwe IKEA-gids houdt de gemoederen in de wereld flink bezig. De nieuwste gids van de Zweedse meubelgigant, met naar eigen zeggen een grotere oplage dan de bijbel, is deze maand over de hele wereld verspreid. De langverwachte editie heeft echter een hoop klachten opgeleverd.
    Na vijftig jaar is het lettertype van de gids namelijk ineens veranderd. Van het legendarische lettertype Futura besloot men over te schakelen naar het veel modernere Verdana. Dit leidde tot grote onrust onder de IKEA-fans.
    "We zijn verbaasd", laat IKEA-woordvoerder Camilla Meiby weten. "Ik denk dat met name deskundigen hun mening hebben geuit, mensen met interesse voor lettertypen. Ik denk niet dat het brede publiek daarin is geïnteresseerd."
    Vorige week is een Roemeense designconsultant zelfs een internetpetitie gestart onder het motto: 'IKEA, kap alsjeblieft met Verdana.' De handtekeningenactie heeft tot vandaag al 2700 ondertekeningen opgeleverd.
    De verandering naar het simpele, moderne lettertype houdt ook de Twitteraars bezig. Zo zijn er tweets als 'IKEA, stop de Verdana-gekte' en 'Woorden kunnen mijn afkeer niet goed genoeg beschrijven' te lezen.
    De Zweedse art-manager Christoph Comstedt is het daar niet mee eens. "Ik denk niet de gemiddelde klant het iets interesseert. Misschien dat alleen mensen in de advertentiebranche zich er druk om maken."

-----------------

Ben ik nou gek? Of....:$

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik moet hier eigenlijk wel een beetje om lachen. Persoonlijk zou ik me alleen druk maken als het echt een heel vervelend lettertype zou zijn, maar dan nog zou ik niet meteen op de barricades gaan.

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Voor de prijs waar wij al zoveel dingen daar hebben gekocht, mogen ze van mij de catalogus uitbrengen in het lettertype wat hun het leukste lijkt!

Wat een flauwekul om hier over te vallen zeg...echt raar!
    Je zou haast denken dat het een grap van Ikea zelf is om NOG meer aandacht en klanten te krijgen ;)

Elmo

5. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Hmm een catalogus met het lettertype webdings lijkt me toch wel onhandig hoor. ;)

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als zij dat nou zo'n goed plan vinden...hahaha.... ze verkopen wel meer dingen waar ik mijn twijfels vooraf over zou hebben maar die toch wel errug handig of leuk zijn :D

7. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Een lettertype kan 't hele aanzicht van iets veranderen. Als je 50 jaar gewend bent aan futura, is verdana echt wel even iets anders...
    Zelf vind ik verdana een prettig lettertype, maar ik snap de diehards ook wel weer die 't jammer vinden dat ze futura niet meer gebruiken...

En verder... Zo lang ze maar hun leuke spulletjes blijven verkopen ben ik blij hoor, mogen ze van mij elk (leesbaar :D) lettertype gebruiken dat ze willen...

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik vind verdana trouwens geen fijn lettertype. Te groot/lomp. Dus ik vermoed dat ik de verandering ook niet zo fijn zou vinden. Maar heb geen catalogus in huis ;)

9. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ik vind Futura trouwens veel mooier, das toch het 'echte' Ikea-lettertype! Ghehe, maar om me er nou druk over te maken? Neuh, zolang ze gewoon leuke dingen voor weinig geld blijven verkopen vind ik alles prima.

10. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Volgens mij post je er hier toch ook genoeg postjes mee ;)

Zonder gekheid... wat is dit nu toch weer iets om over te vallen? Ik dacht dat er wel grotere wereldproblemen waren dat een lettertype in een IKEA-gids :(.

Ik hoop in ieder geval dat er weer leuke ideetjes in de gids staan en dat het zo'n gezellige winkel blijft! Je houdt toch altijd mensen die iets te zeuren hebben denk ik ;). Laat ze zich daar bij IKEA niets van aantrekken...

Groetjes,
    Josien

11. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Tja ik had echt zoiets van... waar MAAK je je druk om!
    Laat die mensen toch lekker hun gids maken zoals zij vinden dat t goed is. Het is verdorie een reclame folder geen.... bijbel ofzo.

En tweede...zijn er fanclubs oid?

Sommige mensen weten echt niet wat ze met al die tijd moeten doen heh?
    Sowieso kijk ik nooit in die gids want mijn ikea komt van MP. Net zo goed EN het zit al n beetje in elkaar, alleen scheelt het 3/4 van de prijs :p
    (Nou hebben ze MP ook aangepast en daar ben ik dan ook minder over te spreken...maar dat komt omdat de pagina's nu zo langzaam laden niet door het letter type ;))

12. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Zit nog met spanning te wachten op de gids :D

Lekker belangrijk welk lettertype.. ik vond die futura irritant,. gebruik zelf altijd verdana.. dus komt weer mooi uit :D

Deel Deze Pagina