Vrouw bevalt 2 x op 1 dag

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door StarMoon, 1 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

ja inderdaad! Dan heb ik ook geen drieling ;), ze zijn alle drie van 'aparte' eitjes, en ik heb geen idee of ze tegelijk bevrucht en ingenesteld zijn.

2. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Wauw wat mooi!

3. giraf

giraf Niet meer actief

Ontopic maar:
    Mijn broer is op 1 juli geboren om iets over 12en en mijn vader grapte toen dat dat het eigenlijk net een paar minuten te laat was ivm de kinderbijslag, vroeg die arts serieus of hij de tijd op papier iets terug moest zetten zodat hij dan op papier op 30 juni geboren zou zijn :$

4. adi

adi Niet meer actief

hahahaha, zou wel handig zijn :D

Bij mijn nichtje was het andersom. Ze werd geboren op 31-12 om 23.40uur. Mijn tante baalde als een stekker. Voor die 20min zou het meisje een heel jaar aangerekend worden. Ze had nog gevraagd om haar op 1 jan in te schrijven, maar dat mocht niet.

5. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

en, hebben ze dat gedaan?;)

6. Bri

Bri Niet meer actief

oh, mijn nicht was eigenlijk op 31/12 geboren, maar omdat ze in het zkh dat zo'n sneue verjaardag vonden (huh?) hebben ze 30/12 ingevuld.
    Bizar he?!

7. giraf

giraf Niet meer actief

Nee, mijn vader vond het raar om de verjaardag dan elk jaar op 30 juni te vieren, terwijl hij weet dat ze dan officieel een dag te vroeg zijn :D
    De arts had het serieus wel gedaan :(

8. Bri

Bri Niet meer actief

Heb ik ook weleens gelezen, misschien wel hier op het forum??
    Geweldig dat de 'jongste' nog 3 weken heeft kunnen blijven zitten! En voor hen superbijzonder, om een tweelingbroer of -zus te hebben die 3 weken eerder/later jarig is.

9. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Dit bericht doet me denken aan die aflevering van Grey's anatomy. Hebben jullie die gezien? Alleen waren de twee kindjes van een andere vader. Dat zou natuurlijk wel speciaal zijn:)

10. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    ja dat zou wat zijn, 2 verschillende papa's!!!

11. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    kippenvel! lijkt onze situatie wel! Wij kunnen ook niet zomaar kindjes krijgen en zitten nu ook in een pauze en denken na over adoptie...

ook ik heb een gesplitste baarmoeder waardoor ik 2 kindjes zou kunnen dragen in een ander termijn..

12. adi

adi Niet meer actief

Dat kan volgens mij ook echt!

13. Bri

Bri Niet meer actief

Ja, dat kan zeker.
    Als je 2 eitjes tegelijk hebt (en bij een twee-eiige tweeling waren er 2 eitjes) en je hebt binnen korte tijd rond de eisprong seks met 2 verschillende mannen, dan kunnen die eitjes door het zaad van verschillende mannen bevrucht worden.
    Dan heb je een tweeling-half-broer of half-tweeling-zus?

14. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    das toch echt een wonder, echt super gewoon!!

het verhaal klopt helemaal, er is in amerika volgens mij een "tweeling"1 blank en 1 donker dus van twee vaders.....
    zaad kan een poosje blijven leven in de vrouw dus ja...... heel bijzonder allemaal

15. Dana

Dana Niet meer actief

wow bijzonder :)

16. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Even voor de duidelijkheid van het verhaal,

Het is dus WEL bijzonder dit verhaal en niet te vergelijken met een twee-eiige tweeling.

Wat het grote verschil is (en hoe ze dit te weten komen durf ik ook niet te zeggen) is dat je op een bepaald punt na de innesteling zwanger bent. vanaf dat moment zorgt je lichaam ervoor dat je geen eisprong meer hebt dit is dus enkele dagen na de eisprong en bij een twee-eiige tweeling is er dan al een tweede eitje gesprongen/bevrucht.

Bij deze vrouw (en blijkbaar maar 10 andere in de wereld) heeft dat niet zo gewerkt en heeft deze vrouw TIJDENS haar zwangerschap, dus na de innesteling op t moment dat ze al helemaal officieel zwanger was toch nog een eisprong gekregen.

Dat is het hele verschil en maakt dit verhaal wel bijzonder.

De reden dat ze dus medisch gezien geen tweeling zijn is omdat het niet gaat om een dubbele zwangerschap die tegelijk begonnen is maar het gaat om 2 afzonderlijke zwangerschappen waarvan de grootste duur elkaar als t ware overlapt.. :)

17. tulip

tulip Niet meer actief

zo had ik het dus ook begrepen, 2 afzonderlijke zwangerschappen. Ze had net zo goed zwanger kunnen worden wanneer de zwangerschap al 5 maanden gevorderd was ofzo, dat lijkt mij wel bijzonder. En het is zeker geen tweeling dan.

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    ik had ergens gelezen dat ze het pas konden vast stellen na oa chromosomaal onderzoek?
    ik kwam ook ergens een heeeeeeeeeeeeeeeel oud verslag tegen (begin 20e eeuw) over een arts die het tegenkwam bij een miskraam. Het ene kindje was duidelijk een paar maanden jonger dan het andere.

heel maf dit eigenlijk.. het zal je maar gebeuren;)
    Maar wendyenrichard, volgens mij heb je geen dubbele baarmoeder nodig hiervoor?

Deel Deze Pagina