Vind ik een lastig vraagstuk. Enerzijds vind ik het wel een beetje oud, vooral met het oog op de toekomst van het kind. Anderzijds, heeft niet iedereen recht op het geluk van kinderen?!? Wie zegt dat zij een baby adopteerd en geen kind van 8? Nogmaals lastig!
Hier sluit ik me bij aan... En dan ga ik er vanuit dat ze wel alles 'indekt' zeg maar. Dus een goed vangnet heeft voor haarzelf en haar kind. Ik denk dat er toch echt wel kinderen zijn, die beter af zijn bij haar- dan in hun huidige situatie....
Ik vind dat je het dan niet meer moet doen. Ik heb een meisje bij mij in de klas gehad, van toen 18, haar vader werd bijna 70. Zij heeft dit altijd vervelend gevonden en zo ken ik er wel meer. Maar misschien ben ik bevooroordeeld want bij ons beide is iedereen in de begin 20 voor het eerst vader/moeder geworden.
In NL mag het niet meer op deze leeftijd. Daar zullen ze een hele goede reden voor hebben, Ik ben er dan ook niet voor.
waarom niet? Het gaat erom dat je een goede en liefdevolle moeder bent, niet om je leeftijd. Je kunt 25 jaar zijn en een loeder van een moeder. Leeftijd zegt mij totaal niets.
Ik vind het wel kunnen als ze een ouder kindje ( of 2) zal adopteren... Maar wat ik me afvraag...was zij niet verstandelijk beperkt? Of was dat iemand anders.. Niet dat je dan geen kinderen zou kunnen opvoeden...maar volgens mij kan dat wel moeilijker zijn dan.
Ik denk dat ze nergens ter wereld een baby of jong kindje zou kunnen adopteren (?) maar er zijn zat kinderen van 8+ die in verschrikkelijke omstandigheden leven of simpelweg te oud zijn voor de meeste mensen die een kind adopteren. Als ze een ouder kind adopteert en gewoon net als iedereen goed door de screening komt zie ik niet in waarom het niet zou mogen als je 53 ben. Het zal alleen een stuk lastiger worden dan als je 30 bent.
Lastig. Een baby adopteren zou ik op haar leeftijd niet meer geschikt vinden, maar vanaf een bepaalde leeftijd misschien wel? Aghja, wanneer iemand een sterke kinderwens heeft, blijft ze er maar aan denken.
ik vind dat zij best nog een kind een goed leven kan bieden, maar zou dan denk ik inderdaad wel pleiten voor een ouder kind... maar dat zijn lastige dingen om te bepalen/beslissen...
Ja hoor hier in de UK zou dat wel kunnen. Meeste agencies willen het niet (maximaal gap van 45 jaar) maar er zijn agencies die het wel toelaten.
Ik neem aan dat ze niet zomaar een kind in Afrika gaat halen - zoals Madonna - maar gewoon de procedure ingaat, gescreend wordt, ... Als het agency haar dan geschikt acht, waarom niet? Liever een kind gelukkig en gewenst bij een moeder van 53, dan een kind ongelukkig en ongewenst bij een (eventueel slechte) moeder van 23. Ik dacht overigens dat Elton John ook kinderen had geadopteerd onlangs en die is er minstens 65.
Ik vind het mkeilijk hier een mening over te geven. Aan de ene kant vind ik 53 te oud om nog een kind te krijgen. Mijn eigen moeder is maar 56 geworden. Aan de andere kant zou een kindje het bij haar beter kunnen hebben dan in zijn huidige situatie
Elton had een draagmoeder, dat ligt weer anders. Hier in Engeland is binnenlandse adoptie extreem makkelijk als ik eerlijk ben, ze zijn blij dat er mensen zijn..
Stel dat ze over tien jaar het loodje legt... dat wil je een jong kind niet aandoen. Ze kan misschien beter overwegen om pleegouder te worden. Met deze kinderen krijg je ook een hele hechte band. Maar de gevolgen zijn te overzien mocht ze wegvallen.
In het Friese Harlingen beviel een vrouw van 63 een paar jaar terug van een baby. Friezin (63) bevalt van dochter - NOS Nieuws De leeftijd kan discutabel zijn. Anderzijds een moeder van 25 kan om wat voor reden ook wegvallen. Jong zijn is geen garantie. Persoonlijk zou ik op die leeftijd geen kindje meer willen krijgen. Pleegkinderen verzorgen zou wel een optie kunnen zijn. Ik ben trouwens een 35+ moeder en ik merk gewoon dat de gebroken nachten wel zijn tol eisen op deze leeftijd. 10 jaar geleden had ik er beter tegen gekund. Dus ik zou er niet aan moeten denken om over 15 jaar nog eens aan een baby te moeten beginnen.