Vrouw bevalt binnen 10 minuten op straat

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Tess83, 17 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat wilde ik ook al zeggen. Mijn zusje is 2x in record tempo bevallen en zij heeft echt dagen last gehad van flinke naweeën. En die doen nog zeerder dat gewone weeën.

Buiten dat: Fijn dat alles goed is met moeder en kind. Ze heeft in elk geval een stoer verhaal te vertellen later! :D

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Inderdaad ;) Mensen die altijd maar doen alsof een korte bevalling ook meteen gelijk staat aan een makkelijke bevalling... ;)

3. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    je moet zo'n snelle bevalling niet onderschatten hoor! Vaak heel heftige naweeën en vaak een flinke psychische tik.
    Het klinkt zo makkelijk vergeleken bij een zwaar gecompliceerde bevalling, maar dat hoeft niet zo te zijn!

Ik ben bij mijn zoontje behoorlijk snel bevallen (niet zo snel ;):p) en bij mijn dochtertje duurde het veeel langer en waren er allemaal complicaties. Toch heb ik veel betere herinneringen aan de zware bevalling van mijn dochtertje dan aan de hele snelle van mijn zoontje.

4. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Een snelle bevalling is ook niet alles hoor... ben zelf in 2.5 uur bevallen

5. misa

misa Niet meer actief

Woow heftig! Maar ook erg bijzonder vind ik. :) Ik zou het trouwens meer kl*te vinden dat mijn man er niet bij was dan dat ik het op straat zou moeten doen.. :)

Tja, of je zou willen ruilen kun je niet weten. Je hebt de bevalling van een ander niet gevoeld! En hoe lang of kort (vooral lang) een bevalling heeft geduurd is ook verschillend, alleen al omdat er verschillend gerekend wordt vanaf wanneer het werkelijk begonnen is. ;)

Hier een bevalling van 7 en van 4 uur (met de nodige niet te plaatsen toestanden vooraf). ;) Maar die dagenlange naweeën ja... Ik heb vaak te horen gekregen dat dat niet zo lang kan.... 'Fijn' te lezen dat er meerderen zijn die het ook kennen!

6. misa

misa Niet meer actief

Zeker weten. Geen bevalling en geen vrouw is te vergelijken!

7. mumija

mumija Niet meer actief

Ik vind het best zielig voor die vrouw. Vind het nu niet de ideaalste omstandigheden om te bevallen met al die pottenkijkers om je heen. Vreselijk. Daar kijk je dan 9 maanden naar uit.
    Maar gelukkig is alles goed met moeder en kind en dat is wel het belangrijkste natuurlijk.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Maar al met al wel bijzonder voor de opa van het kindje: Die heeft zijn eigen dochter kunnen 'helpen' met de geboorte van zijn kleinzoon.. Als moeder in deze situatie vind ik dat toch ook wel heel mooi weer hoor... Als het dan je partner niet kan zijn- dan is je eigen vader toch ook wel mooi.

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Serieus? Hier zei de vk dat ik juist moest verwachten dat ik nog wel een dag of wat last zou houden van naweeën. De jongste was er na 40 minuten en wat een rottijd de week erna;)
    Mijn zoontje kwam na krap 5 uur, maar daar had ik maar een dag last van naweeën.

Bijzonder verhaal.

10. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Maar zoveel naweeën hoeft dus niet hoor. Ik ben in 5 uur, 4 1/2 uur en 1 uur bevallen en bij geen van de drie bevallingen heb ik ook maar 1 nawee gehad.

11. misa

misa Niet meer actief

Dat klinkt dan wel weer als erg mooi..! ;)

12. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Hier vanaf de 1e wee duurde het 5 uur, had nog sneller gekund maar het persen duurde een uur.
    Maar heb geen last van naweeen gehad.
    Maar ik hoorde vooraf van vriendinnen, die er dus 12u over hadden gedaan, dat je een pijnopbouw hebt qua weeen.
    Nou, die heb ik niet gehad hoor. Meteen voluit en aan een stuk door rug en buikweeen. Ik wilde naar het zh en een ruggeprik, maar ben dus thuis bevallen. Tegen de tijd dat de vk er was had ik volledige ontsluiting en was het hoofdje al te zien.
    Dan beval ik toch liever in 10 minuten op straat.
    Denk niet dat die vrouw zich druk heeft gemaakt om omstanders, die had wel andere dingen aan haar hoofd. ;)

13. mamavaneenpopje

mamavaneenpopje Actief lid

15 feb 2014
    254
    203
    43
    Vrouw
    Ik ben ook erg snel bevallen. Ziekenhuis niet gehaald. 7 minuten persen en dochterlief was er! Geen scheurtjes, geen naweeen.. Nergens last van voelde me dezelfde dag alweer mezelf, heerlijk :D! Eigenlijk zonde dat ik geen kinderen meer wil :p

14. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Wow wat een verhaal. Zag het helemaal voor me. Fijn dat ze wel geholpen werd door medewerkers van de drogisterij.

15. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    :$ Wowy!

16. Koon

Koon Niet meer actief

Hier een bevalling van 19 uur en 2 dagen paracetamol moeten slikken om de naweeën enigzins draaglijk te maken. Dus een langere bevalling is geen garantie dat je geen naweeën krijgt.

Verder, bevallen op deze manier lijkt me echt vreselijk.

17. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Hier hetzelfde. Drie bevallingen gehad van respectievelijk 4,5 uur, 3,5 uur en 3,5 uur. Bij alledrie geen voorwee en geen nawee gehad. En ik voelde me na alle bevallingen meteen weer prima.
    Wel alledrie in het ziekenhuis. Ik zou er niet aan moeten denken zo tussen het winkelend publiek te bevallen.

18. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Toevallig was ze bij een drogisterij die allerlei kraamspullen had! Dat heeft vast ook heel veel geholpen!

19. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Mooi verhaal voor later :)

Deel Deze Pagina