Vrouw bevalt van twee tweelingen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Eylem, 19 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik vind het byzonder!
    En wat fijn dat de bevalling goed is gegaan en de kindjes het goed maken!

2. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    :$ Het is misschien maar goed dat ze al een kindje hadden en dus niet volledig nieuwbakken ouders waren. Dat zal wel even flink aanpoten zijn, haha. Hopelijk hebben ze hulp in huis en zijn het niet vier heel moeilijke babies...

Volgens mij is het wel héél zeldzaam dat dit spontaan gebeurd. De meeste meerlingen komen toch voort uit vruchtbaarheidsbehandelingen. Zeker vierlingen zie je volgens mij niet zo vaak puur natuur.

Wat betreft de nog-een-meisjes opmerking. Ik hoor die opmerking zo vaak in m'n omgeving en altijd uit de mond van iemand die uiteindelijk net zo blij zou zijn met een kindje van het andere geslacht. Ik denk dat verreweg de meesten gewoon gezonde kindjes willen en het echt niet uitmaakt of het nou een jongen of een meisje is.

3. knap

knap Niet meer actief

Bijzonder hoor vier kinderen en dan twee keer eeneiig. Maar het is dus idd officieel een vierling.
    En denk ook niet dat die vader het zo bedoelde en denk dat sommige wel heel erg rap reageren met commentaar geven. Over we gaan verder voor een meisje. Zou ik ook gezegd kunnen hebben hoor na 5 jongens ( niet dat ik vijf kinderen heb hihi)het is geen schande om ook een meisje te willen. Lijken me gezonde gevoelens. Alleen als je bewust dus embryo selectie toepast om het juiste geslacht te krijgen ben je denk ik verkeerd bezig. ( de uitzondering geld dus ook voor deze regel. Als er een erfelijke aandoening zich voor doet en het beter is om een jongen en of meisje te krijgen)

4. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Zo dat is wel bijzonder zeg!

Maare ik ken echt iemand die doorging voor een meisje en die heeft dus 11 kids (bij 8 verschillende mannen en de oudste van dezelfde vader als de jongste)

Vind ik nu ik erover nadenk ook niet echt normaal, maar ik was best jong dus dan sta je daar niet zo bij stil.

Maar er zijn dus echt mensen die perse een bepaald geslacht willen, maar het zal in dit geval wel een grapje zijn geweest.

5. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ehrm...

Cash?! :D

Ben ik nou de enige die dit is opgevallen?

6. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Hahaha nu jij het zegt zie ik het pas, arm kind xD

7. Jel

Jel Niet meer actief

Haha, en dan zul je zien dat de 6e ook een jongetje word. :D

Wel bijzonder...

8. adi

adi Niet meer actief

Dit fabeltje was van toepassing in de jaren 90. Eeneiige meerling is gewoon 1 eitje dat zich deelt, heeft niks met vruchtbaarheidsbehandelingen te maken.
    en met ivf worden max 2 embryos teruggeplaatst.

en juist deze zwangerschap is ontstaan uit een bevruchting van twee eitjes, dubbele eisprong. Gebeurt heeuul vaak, als je ziet hoeveel tweeeiige tweelingen er zijn, en hoeveel zwangerschappen beginnen als tweelingzwangerschap.

(wij hebben laatst een poll gehouden onder 70 drielingen, en meerdendeel waren spontaan)

Deel Deze Pagina