DEN HAAG - De fietser die werd doodgereden op de Weimarstraat in Den Haag, is door racende auto's aangereden. Dat meldt het politiekorps Haaglanden. Het slachtoffer werd vrijdagavond aangereden toen hij in de Weimarstraat met de fiets aan de hand wilde oversteken. Vermoedelijk deed de man dat op een voetgangersoversteekplaats. Het slachtoffer overleed vrijwel direct aan zijn verwondingen. De dader reed in zijn auto met bijna 100 kilometer per uur door de Weimarstraat. Behalve deze man, werd ook nog een andere automobilist aangehouden die met 75 kilometer per uur reed. In de Weimarstraat mag niet harder dan 50 worden gereden. De politie zegt dat 'de wagens min of meer door de straat raceten'. De man die de fietser heeft aangereden, wordt maandag voorgeleid bij de rechter-commissaris die beslist of de automobilist langer vast blijft zitten. Dit ongeluk is bij mij achter gebeurd afgelopen vrijdag Vandaag gingen ze het ongeluk reconstrueren en ik heb gekeken hoe ze dit deden. Overal staat dat de daders 100 km pu reden. Maar de politie reed in dezelfde auto met 2 mannen van het zelfde gewicht als de 2 mannen die in de auto reden en kregen niet eens de helft van het remspoor als wat de dader achter heeft gelaten en dat terwijl de politie ook 100 km pu reed. Het blijkt nu dus dat ze rond de 140/150 hebben gereden daar:x Ben hier zo van geschrokken op dezelfde over steek plaats steek ik vaak met mn zoontje over en het is altijd al een rot plek geweest want niemand stopt of ze rijden gewoon door terwijl je over steekt. En nu dit echt sneu en hoop dat de daders lang achter de tralies verdwijnen. Waar zit je met je verstand als je met zo'n noodgang door de stad rijd:x:x
Ik heb het gehoord idd. Ze mogen ze van mij vervolgen voor doodslag ipv dood door schuld. Achterlijke idioten.
Ja indd hoorde vandaag ( weet niet of dat waar is hoor ) Maar dat ze misschien toch vervolgt gaan worden voor doodslag.. Hoop het echt! Er was ook nog een man die zei: Ja dit is gewoon een ongeluk! Had iedereen kunnen gebeuren! Werd een beetje boos op die man en zei ook als die idioten gewoon 50 hadden gereden had die man het nog na kunnen vertellen! En niet in stukken langs de weg gelegen!
Ik hoorde op de radio ook dat hulpverleners het erg zwaar hadden het was erg heftig. Stelletje eikels hopelijk krijgen ze een passende straf
Jeetje, daar lopen wij ook vaak met onze dochter.. Ook verschrikkelijk voor de nabestaanden.. Bah bah, wat bestaan er vreselijke mensen..
Ja erg he schrok er echt van dacht ik dat had ik zelf kunnen zijn! Liep er een uur voor het ongeluk nog..
Even een correctie op mijzelf toen een vriendin op vakantie was stuurde zij mij dus een bericht dat haar zusje betrokken was bij een ongeluk. Ik dacht op scheveningen, hoorde eergister dat het om dit ongeluk gaat. Om even spookverhalen te dempen, in de reconstructie is dus gebleken dat de achterste auto er niets mee te maken had (hier zat zij in). Er is niet geraced, ook al reden ze te hard. Voorste auto kenden ze niet. Zij is dus ook met alle anderen die in de achterste auto zaten vrij gesproken en heeft skachtoffer hulp nu.. Zij durft niet naar buiten omdat ze bedreigd wordt nu. Denk laat het toch even weten