Het enige wat ik hoor is dat deze vrouw echt totaal geen levensvreugde meer heeft. Ze is echt verschrikkelijk depressief en een schreeuw om aandacht nee geloof ik niet in. Wel een schreeuw om gehoord te worden misschien. Wat verschrikkelijk zielig als je zo diep in de put zit....en wat ongelooflijk knap wat Kim en Martijn hebben gedaan!
fragment geluisterd.. zoooo die zit even zwaar in de knoop.. arm vrouwtje. Hopelijk wordt ze geholpen en heeft ze er veel baat bij en als der vent vreemd gaat, zoals gezegt, dat ze de ballen vind om voor der eigen te kiezen en weer opnieuw alleen kan beginnen..
aan de ene kant geloof ik het wel, maar aan de andere kant, als zij met de radio belt he waarom hoor je die man van haa rhelemaal niet ingrijpen ofzo? ik bedoel hij is gewoon thuis want die doet de deur open als de politie aan de deur staat, ik bedoel als mijn vriend naar de radio belt om te zeggen dat hij er doorheen zit en zelfmoord wil plegen , en vervolgens een heel gesprek aangaat ga ik er op zijn minst doorheen schreeuwen, toch???
nou ja je hoort dat die man nog iets zeg met slaapkamer dus denk dat ze vanuit daar belde en als hij achter de pc/tv zit dan heeft hij heus niet door wat ze daar allemaal doet en als hun relatie slecht was dan hadden ze vast ook niet veel aandacht voor elkaar
heftig om te lezen allemaal! Ik heb het niet geluisterd, ga het toch ook maar niet doen. De laatste 3 maanden heb ik denk ik 3 x het gevoel gehad dat ik móést springen - de trap leek het punt 'waarvanaf' . Gelukkig zakte dat gevoel en die impuls af nadat ik m'n angstremmers had genomen. Maar heftig was het wel (ik heb een pnd, waar ik hulp en a.d. voor krijg) Ik geloof dat dit een heel andere situatie is- maar een roep om aandacht - moet je toch altijd wel serieus nemen denk ik. Simpelweg omdat je het risico niet kan/wil nemen, dat het mis gaat, terwijl dat niet nodig is, als de juiste hulp geboden wordt. Over wel of niet waar: Ik weet dat mensen verdomd goed kunnen liegen. Ziektes kunnen voordoen, dat klasgenoten en docenten het geloven en meeleven. Tot zover aan toe zelfs, dat ze beweren 'opgegeven' te zijn. Dus ik denk dat het altijd érg moeilijk te zeggen is. Je weet het simpelweg niet. Maar dan nog blijf ik erbij: Je kunt het risico niet nemen en ook áls het bedrog is, dan hebben ze hulp nodig, want dan is er óók iets niet goed.
Zover ik weet lag die man al in bed, hij sliep al. Zij was nog beneden. Die man had de bel gehoord en is toen naar beneden gerent.
Dat vindt ik dus ook! Iemand die echt zelfmoord wil plegen, die doet dat gewoon. Die doet dat in alle stilte en zegt er niets over! Iemand die het groot aankondigd is gewoon aandachtsziek.
Gatverdamme wat een belachelijke opmerking vind ik dit van jou!!! Het is gewoon niet waar dat mensen die het "aankondigen" het nooit niet doen.. En aandachtsziek???
Nogmaals onze oude buurjongen van 19 jaar zei tegen zijn moeder. Mam ik zie het niet meer zitten, ik wil niet meer leven. Die moeder dacht ook, hij zegt dat maar doet het toch niet. Toch had ze hulp gevraagd. Maar diezelfde dag was hij voor de trein gesprongen. Als je zo ontzettend erg depressief bent dan doe je dingen zonder na te denken. Ik denk dat die vrouw aan niemand haar verhaal kwijt kon en dat ze maar dat radioprogramma is gaan bellen om annoniem haar verhaal te doen. Wat ik trouwens wel vindt, die vrouw ziet het al heel erg lang niet meer zitten. Ze heeft alle hulp gehad maar ze blijft zich rot voelen. Ik denk niet dat ze die vrouw tegen kunnen houden. Als ze zoiets eenmaal in hun hoofd hebben. Want die buurjongen van ons had al een poging gedaan om zich op te hangen, maar zijn oom was er net optijd bij. Paar weken geleden heeft hij het alsnog gedaan ( voor de trein gesprongen dus) Ik denk dat die vrouw zo'n goeie hulp moet hebben om haar op andere gedachten te brengen.
Begreep dat de luisteraars van het programma met nog veel vragen zitten. De makers van het programma hebben aangeven, dat hun meer informatie hebben. Maar daaruit kunnen opmaken dat het wel degelijk echt is geweest. Ik denk dat ze uit privcay redenen hier niet verder op willen ingaan. Of met andere woorden, daar horen we nooit meer iets van.
Ik zal nooit beweren dat die vrouw het niet gedaan zou hebben of nog doet, maar je kon wel horen vond ik, dat ze die schreeuw om aandacht (hulp is eigenlijk een beter woord) gaf. Heb het niet geteld, maar ze heeft heel vaak gezegd dat ze op ging hangen, maar ze bleef wel steeds aan de lijn. Dus ze vond het ook wel fijn (gelukkig maar) om van zich af te praten en aandacht te krijgen... Heftig verhaal hoor...
wat ik gelezen/gehoord heb op internet/tv, bleek dat ze intussen tijd ook nog terug hadden gebeld omdat ze dus daadwerkelijk had opgehangen. maar de advies hadden van de politie om te blijven praten..
Preciesss! Ik dacht echt dat het een grapje was. Of mij het wat interesseert wat jullie er van vinden dat ik inlevingsvermogen heb of niet. Ik heb vaak genoeg mee gemaakt dat mensen er een grote heisa om maken.. VIA DE RADIO is wel origineel.. alleen maar om aandacht te krijgen. En ik ben daar zelf aan onderdoor gegaan, vandaar dat ik daar echt de kriebels van krijg. Bah. Weet iemand of de beste vrouw nog leeft ondertussen? Dat is uiteindelijk toch het belangrijkst
Haha, ja ze leeft nog. Gelukkig ook maar. De politie zal wel een plekje geregeld voor der hebben in een instelling of anders in ieder geval wel een gesprek met iemand.
Tuurlijk is dit een roep om hulp, een roep om haar verhaal kwijt te kunnen, een roep naar herkenning.. Maar dan hoeft dit niet nep te zijn, dan hoeft dit niet te betekenen dat ze het niet zou willen doen. Ik kan boos worden om bepaalde reacties hier.