Ik denk dat het een beetje inherent is aan de cultuur binnen Nederland waarin we iedereen maar moeten respecteren. Iedereen heeft rechten en iedereen moet behandeld worden als mens. En daar gaat het fout met Nederland denk ik. Mensen die echt foute dingen hebben gedaan, die hebben helemaal geen 'recht' op vrijheid. Je ziet wat er gebeurd. Maar ik vind ook dat het grootste deel van Nederland niet mag zeuren omdat dit indirect natuurlijk alles te maken heeft met ons stemgedrag!
mischien doe ik dat dan, maar je komt er niet omdat je een kauwgompje steelt. als ik weer eens lees dat iemand verkracht of vermoord word, of een kind van 8 wat verkracht word door iemand in tbs dan word voor mij maar al te duidelijk dat deze mensen hun kansen hebben gehad, en voor altijd horen te worden opgeborgen. als slachtoffer is je leven voorbij, je moet helemaal opnieuw je leven en vertrouwen opbouwen, hulpverlening als slachtoffer is moeilijk aan te komen. er zijn lange wachtlijsten. en dan mag je 1x in de week je verhaal doen. terwijl in tbs de mensen hulp krijgen vanaf dag 1, en haalt dat wat uit? nee, dus van mij mogen ze opgesloten worden, zodat in ieder geval de wereld een klein stukje veiliger is.