Vrouw drinkt zich dood aan cola Een Nieuw-Zeelandse vrouw heeft zich doodgedronken aan cola. De vrouw goot zo'n 9 liter cola per dag naar binnen. Experts laten aan persbureau AP weten, dat de excessieve cola-inname zeker heeft bijgedragen aan de dood van de vrouw. De gevaarlijke hoeveelheden cafeïne alleen al zijn levensbedreigend. Hartaanval De 30-jarige Natasha Harris, moeder van acht kinderen, stierf in 2010 al aan een hartaanval. Tijdens een hoorzitting deze week bevestigde een patholoog-anatoom dat de vrouw leed aan hypokalemia, dat hartritmestoornnissen kan veroorzaken. Hypokalemia betekent een tekort aan kalium, dat waarschijnlijk is veroorzaakt door een teveel aan cola en een slecht voedingspatroon. Een tekort aan kalium verhoogt het risico op tot hart- en vaatziekten. Glas naast haar bed Harris' partner bevestigde dat de vrouw tussen de 8 en 10 liter cola per dag dronk. Het eerste dat ze deed op een dag, was een glas cola drinken, dat naast haar bed stond. Ze sloot de dag ook weer af met een flinke cola", zegt hij. 'Zelfs water dodelijk in zulke hoeveelheden' Coca-Cola meldt in een verklaring dat zelfs water dodelijk kan zijn als het in zulke buitensporige hoeveelheden wordt gedronken.
heftig zeg,maar wat ik mij afvroeg ik drink ongeveer 2 liter cola light per dag . Is dat teveel of slecht? groetjes
Woow wat veel drinken, dat kan je toch niet eens op krijgen? @noahjoshua: het lijkt mij iig niet erg gezond. En drink je dan echt alleen maar cola? Geen andere drinken zoals melk/water etc? Ik drink 2/3 liter op een dag. Maar vooral melk/karnemelk/water/fruitsapjes (en I know dat is ook niet altijd zo gezond )
Zoveel! Pff ik drink 4 glazen drinken ofzo over een hele dag haha Maaaaar je zal er niet dood aan gaan Maar neem aan dat iedereen toch wel weet dat altijd frisdrank drinken niet heel gezond is..
Hoi Ja meestal alleen cola light ,toen ik zwanger was natuurlijk ook melk en andere sapjes. Maar sinds ik bevallen vliegen de liters weer weg. Smorgens eerst een glas cola en sigaret ,misschien echt gezond is het niet. Soms denk ik ook wat ben ik dom 10 maanden gestopt met roken en liters cola en nu weer terug bij af ik moet me schamen
Mij lijkt dit ook echt veeel te veel En al die aspartaam lijkt me ook zeer slecht. Ik zou het echt een stuk minderen als ik jou was, vervang bijv de helft door water of thee.
mijn ouders en mijn zusje drinken alle 3 wel 4 liter per dag (per persoon) dat is ook super slecht, denk dat ik daardoor ook een afkeer heb tegen cola haha, ik lust dat echt niet.
Leg maar eens een verroeste spijker in een glas cola, kun je zien wat dat bocht met je maag doet. Maar 't is wel lekker helaas!
En dan 8 kinderen achterlaten. Lekker verantwoordelijk/goed voorbeeld ook Wij zingen hier thuis, na iets dat zo duidelijk en stupide is (a la carlo en irene in Pittige tijden) 'Hoooeeee, kan dat nou, hoe kan dat nou? Zeg me nou hoe kan dat nou?!' En ja, 2 liter cola light is ook teveel. Maar dat weet je zelf ook wel, toch?