Gewonden door treinbotsing in Amsterdam

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Jel, 21 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

AMSTERDAM - Door de frontale treinbotsing zaterdagavond in Amsterdam zijn zeker 33 mensen zwaargewond geraakt. Dat meldde een woordvoerster van de Nederlandse Spoorwegen. Volgens haar is onder meer sprake van botbreuken en zware kneuzingen.

Treinramp in A'dam

Van de gewonden zaten er 19 in de sneltrein van Den Helder naar Nijmegen. De overige 14 zaten in de stoptrein van Amsterdam naar Uitgeest.
    De NS meldde eerder een totaal van 48 gewonden, van wie 8 in de sneltrein en 40 in de stoptrein. Volgens de woordvoerster ligt het totale aantal gewonden mogelijk inderdaad hoger dan de 33 zwaargewonden, maar gaat het bij hen om lichtere verwondingen.
    Het ongeval is kort na zes uur gebeurd op de Singelgrachtbrug ter hoogte van het Westerpark tussen station Amsterdam-Sloterdijk en Amsterdam-Centraal. De hulpdiensten zijn massaal ter plekke om mensen in de treinen te helpen.
    De Onderzoeksraad voor Veiligheid en de Inspectie Leefomgeving en Transport stellen een onderzoek in naar de treinbotsing. Beide instanties meldden dat ze onderzoekers naar de plek van het ongeval hebben gestuurd. De materiële schade is op het eerste gezicht groot, zo heeft de woordvoerster van de Inspectie Leefomgeving en Transport gehoord van de inspecteur die al ter plaatse is. Twee andere inspecteurs zijn nog onderweg naar de plaats van het ongeval.
    Door de aanrijding rijden er aan de westkant van Amsterdam geen treinen. Dat betekent onder meer dat tussen Amsterdam-Centraal en luchthaven Schiphol geen treinen rijden. Spoorbeheerder ProRail verwacht dat de stremmingen de rest van de dag duren.

--------------------------------------------------
    Best veel, 33 zwaargewonden.

2. Dana

Dana Niet meer actief

Ik las het net! Best ernstig inderdaad!

3. Verschrikkelijk

4. Ik ben echt geschrokken :$ volgens mij is het op het traject waar ik altijd op reis doordeweeks.. frontaal botsen is daar normaal gesproken echt niet mogelijk ook omdat ze aparte sporen hebben van en naar Sloterdijk. Ik voel me nu ook echt niet veilig meer in de trein sjeeeemig. Je zou maar 1 van de 56 zwaargewonden zijn. Ik vind het maar eng geworden zo..

5. Jel

Jel Niet meer actief

6. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
  7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Dit van RTL nieuws

Door de frontale treinbotsing in Amsterdam zijn zaterdagavond ongeveer 125 gewonden gevallen. Onder hen zijn 56 zwaargewonden: 13 zijn zeer ernstig gewond en 43 ernstig. Nog eens circa 70 passagiers zijn lichtgewond geraakt.

Dat heeft een woordvoerder van het Korps landelijke politiediensten (KLPD) gemeld. Alle gewonden zijn inmiddels uit de treinen gehaald. De zwaargewonden zijn overgebracht naar diverse ziekenhuizen. De lichtgewonden zijn ter plaatse door ambulancepersoneel behandeld.
    Nu de treinen leeg zijn, kan het KLPD beginnen met het technisch onderzoek. Beide treinen staan nog op de rails. Volgens een voorzichtige verwachting kunnen ze aan het einde van de avond worden weggehaald.

8. Channie32

Channie32 Bekend lid

30 okt 2011
    676
    0
    0
    Den haag
    Pfff net me pappa maar even gebelt die werkt bij de ns maar gelukkig zat hij niet op die trein..verschrikkelijk weer voor alle mensen die er wel in zaten pfff

9. SeaShell

Nergens nieuws over het treinongeluk?? Om 18.30 al gebeurd volgens teletekst, maar zie geen ingelaste uitzending?

Als Friso onder een lawine ligt word er op alle zenders nieuws ingelast, maar bij zoiets niet? Schandalig!

10. SeaShell

Schandalig zeg. Om 23.00 wel extra live uitzending wegens catshuisberaad wat mislukt is, en om 23.30 het weer, maar NIKS over dit grote ongeluk. Blijkbaar is het weer belangrijker :$

11. er kwam een klein stukje op televisie net.. daarna gelijk door naar het catshuisberaad. Belachelijk inderdaad! Ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe het met de gewonden gaat.

12. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Inderdaad veel te weinig hierover in het nieuws!
    Kan mij dat Catshuis nou schelen. Dat is nu toch van de baan pff.
    De Elfstedentocht was hier zelfs reden van extra uitzendingen en dit serieuse treinongeval op een van de belangrijkste sporen niet!
    Gelukkig is mijn vriend met de auto gegaan er waren sowieso spoorwerkzaamheden op ons traject maar anders had hij deze route moeten nemen. Had er niet aan moeten denken dat hij hier in zou zitten.

13. Dana

Dana Niet meer actief

Ik verbaas me er inderdaad over dat dit een beetje achterblijft in het nieuws, het wordt uitgesproken maar daar is het ook mee gezegd.

14. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Hoe het er nu voor staat, in totaal 125 gewonden waarvan 43 ernstig gewond en 13 zeer zwaar gewond.
    Toedracht is nog onbekend, er word gesproken over door rood rijden maar het spoor is beveiligd, zodra een trein een rood sein passeerd word de trein normaal gesproken automatisch stil gezet.
    De eerste trein (sprinter, die witte) is inmiddels weggetrokken door een loc en de intercity zal later volgen.
    De prognose is dat het eind van de middag vrij gegeven word.

15. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Eerlijk is eerlijk, ik ben blij dat die van mij gisterochtend ziek naar huis is gekomen, anders had hij er waarschijnlijk ook ingezeten. Bah, moet er niet aan denken.
    Sterkte aan alle slachtoffers!

16. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Kan ik me zeker voorstellen, erg naar voor alle inzitende en hulpverleners, die moeten nare dingen hebben gezien.

17. Jel

Jel Niet meer actief

Deel Deze Pagina