Moeder moet kraamkamer poetsen na keizersnee

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Marnat, 22 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    In ons land houdt men het hart vast voor de komende bezuinigingen op de gezondheidszorg, maar in Zweden kan men er ook wat van. Daar werd een kersverse moeder vlak na een keizersnee opgedragen zelf de kraamkamer schoon te maken.
    Elin Andersson, moeder van twee kinderen, moest onlangs een keizersnee ondergaan op de kraamafdeling van een ziekenhuis in het Noord-Zweedse Sundsvall. Het bewuste ziekenhuis heeft echter te kampen met personeelsgebrek. Zo moest de vrouw telkens het personeel opbellen om hen eraan te herinneren haar medicijnen toe te dienen. De kersverse vader moest zelfs meehelpen in het verzorgen van zijn vrouw.
    Het ergste kwam pas twee dagen na de bevalling, toen Andersson besloot dat ze voldoende was hersteld weer naar huis te gaan. "De verloskondige vertelde me dat ik echter nog een taak te vervullen had", vertelt de nieuwbakken moeder aan de pers. "Ze gaf me een witte zak en droeg me op om de kamer en het bed waar ik had gelegen schoon te maken."
    Twee verloskundigen op de bewuste kraamafdeling hebben het bericht inmiddels bevestigd. "Ze beschrijft precies de klusjes waar wij geen tijd meer voor hebben", vertelt eentje. "Medische veiligheid staat altijd voorop en je kunt een moeder niet alleen laten die aan het bevallen is. Soms moeten we een beroep doen op de ouders en dat voelt niet goed.

http://www.zwangerschapspagina.nl/newthread.php?do=newthread&f=65

Dit is te gek voor woorden!!
    Komt dit hier ook nog? het verbaast me niks.

2. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    #2 Mijkeltje, 22 aug 2010
    Laatst bewerkt: 22 aug 2010
  3. Giltje

Giltje Niet meer actief

Ik zou het echt niet gedaan hebben =O bedoel het is toch niet haar schult dat ze met een keizer sneede moet bevallen dan moeten ze maar zorgen dat ze meer personeel hebben

en zowiezo, ik heb gehoord dat je een lange tijd last van de wond in je buik hebt, en wijnig kan doen de eerste paardagen laatstaan ff een kraamkamer schoon maken :/

4. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.535
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ja,dat is deze :$
    En ik maar denken dat het in Zweden zo goed geregeld was...;)

5. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ik wist niet wat ik las!! ben je net moeder pff , moet er niet aan denken dat het hier gebeurt.

idd mag je een tijd niks doen en kan je het niet.
    Ik heb zelf een keizersnee door dat ze mijn vleesboom weg hebben gehaald. ik was niet eens in staat wat te doen pff

6. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Die vind ik niet toereikend voor het belachelijke gehalte van deze actie in Zweden...;)

7. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.535
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    haha,misschien die kots smiley die ze op hyves hebben?;)

8. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    WHAT THE FUCK?

Ik moest een paar uur na mijn kz snede niezen... Nou, het leek alsof alles weer open zou scheuren wat net dichtgenaaid was:$

9. Blaak

Blaak Niet meer actief

Jeetje das wel heel erg zeg!! Mafkezen. Als dat hun manier van "staken" is , is wel heel gestoord.

10. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

En de ziektekosten worden terug gestort?

11. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Wat een stelletje gekken zeg :O Dammnn!!!
    waar gaat het heen?

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Geloof er vrij weinig van eerlijk gezegd...

13. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

6 aug 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Dit is echt te belachelijk voor woorden

14. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Nou ik kon 2 uur na mn bevalling gewoon stofzuigen (thuis), maar als ze me in het ziekenhuis gevraagd hadden of ik nog even de kamer wil schoonmaken, was ik even goed uit mn plaat gegaan denk ik. Hoe halen ze het in hun hoofd en dan al helemaal na een keizersnede. Heb er geen ervaring mee, maar lijkt me erg pijnlijk na die tijd. Maar al zou die vrouw geen pijn hebben....het idee alleen al....wat een gekken zeg!!

15. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ja na een gewone bevalling misschien dat je dan al kunt stofzuigen, maar na een ks een kamer op laten ruimen na 2 dagen al.
    Is gewoon belachelijk!

16. Tamale

Tamale Niet meer actief

Heel slim ook.:(

17. Tamale

Tamale Niet meer actief

over het artikel: belachelijk!:$
    Dat kan toch niet!

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sorry hoor, maar ik geloof er geen bal van. En als het al waar is dat ze het aan haar gevraagd hebben, dan zeg je toch gewoon nee? Wat willen ze doen dan? Je opsluiten tot je het bed verschoond hebt?

Als mij dat zou overkomen zou mijn man daar een stennis schoppen en mij gewoon mee naar huis nemen hoor :)

Ik denk, broodje aap verhaal.

19. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

denk ook broodje aap, het kan niet. Bovendien moet de kamer steriel zijn en daar heb je speciale technieken en middelen voor.

20. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    nou vind het vrij normaal.
    wat je vies maakt moet je opruimen
    dat heeft mijn mamma mij geleerd 8)

dus op je knieen en boenen maar

Deel Deze Pagina