Ja dat zegt niemand dus he, dat je dat niet mag zeggen. Zo goed als dat jij je mening mag geven, mag een ander dat toch ook? Ookal zit die niet op 1 lijn. Ik kan me ook voorstellen dat je daaraan moet denken. Maar of het in enige relatie staat met de beslissing van zo'n vrouw? Nee.
Je onderste zin onderstreep ik volledig, dat probeer ik juist duidelijk te maken. Iedereen mag zijn mening geven, absoluut, maar wat ik niet fair vind is dat iedereen valt over een enkele zin, die ik in het begin heb gemaakt, en vervolgens wordt dit volledig uit zijn verband gerukt zonder dat de gegeven toelichtingen gelezen worden. Het zit voor mij allemaal wat genuanceerder, maar naar mijn idee wordt daar een beetje overheen gewalst. Daardoor voel ik me (persoonlijk) aangevallen, wat waarschijnlijk fout is, maar wat ik wel zo ervaar doordat dit voor mij een gevoelig onderwerp is.
Ik ga dit niet kijken.. maar ik moet wel even kwijt dat ik reacties over vrouwen 'die geen kinderen kunnen krijgen' totaal los vind staan van dit filmpje. Van elke abortus eigenlijk. Wat zei doet heeft totaal geen betrekking op mij, dus waarom zou ik haar veroordelen? Goed, het filmen slaat nergens op natuurlijk. We kunnen hier met zijn allen heel goed met onze vingers wijzen en vertellen wat jantje fout doet en wat marietje doet is helemaal van de zotte, maar je weet hierbij geen motieven... en dat is maar goed ook, want als de zwangerschap zó ongewenst is, dan zal je je wel heel erg klote voelen.
Tsja, ik kan misschien nu heel hard uit de hoek komen, maar blij doe dat deze dame abortus heeft gepleegd. Als je al zonder enige twijfel (en met een glimlach, mocht deze oprecht zijn) een zwangerschap kan afbreken, dan ben ik alleen maar bang voor wat er zou gebeuren mocht ze dit kindje gekregen hebben. Als je dan iets verder in dit gedeelte leest over een 20-jarig meisje wat haar baby heeft vermoord, dan ben ik heel erg blij dat abortus bestaat en in mijn optiek maken lang niet genoeg mensen daar dan gebruik van. Dan zou zoiets als een baby vermoorden namelijk niet nodig zijn. Anticonceptie, ja. Dat is een goede preventie van alle ellende, maar als jong meisje (en ik spreek uit ervaring) ga je daar niet altijd even goed mee om, misschien zelfs een beetje naïef. Bijv: Joh, die ene keer dat ik de pil vergat zal er heus niet voor zorgen dat ik zwanger ben, of: Ik slik de pil om de dag, maar een condoom is dan toch niet nodig? Pure naïviteit. Ik vind niet dat een jonge meid daar op afgerekend moet worden, mocht ze de keuze maken om het vruchtje te aborteren.
Als dit filmpje echt is, dan is het compleet ziekelijk. Maar zelfs als dit filmpje nep zou zijn, dan nog is het behoorlijk ziekelijk.
Ik heb het filmpje niet gezien. Ik ben niet geheel tegen abortus. Stel dat een kind op een nare manier verwekt is, of ondanks anticonceptie verwekt is maar totaal niet welkom is. Liever dan abortus, dan dat een kind ongewenst ter wereld komt en dit ook de rest van zijn leven voelt. Maar....ik vind wel dat je abortus dan in een zo vroeg mogelijk stadium moet doen. Er zijn ook vrouwen die abortus laten plegen nabij de 20 weken. Dat vind ik persoonlijk wel misselijk. Dan is het kindje al compleet.
Eens. Heb het ook gekeken. Leek meer een reclame stunt of iets. Van kijk eens hoe makkelijk het gaat. Jammer. Ik was 25 toen ik zwanger raakte van mijn oudste. En had een relatie van net drie vier maanden. Te vlug zeker maar over wegen weg te laten halen nooit.
Dat is natuurlijk kul. Die naïeviteit kan misschien als je 15 bent, maar ben je ouder (of eigenlijk oud genoeg om seks te kunnen hebben) dan kan je ook de bijsluiter lezen. Helemaal in dit geval, op je 25e, notabene werkende bij een abortuskliniek. Naieviteit gaat hierbij niet op m.i., maar onverantwoord gedrag, luiheid en stomheid is er ten overvloede. En ik ben aan de ene kant ook blij dat dit soort mensen abortus plegen, want met zo'n houding zou zo'n kind ook niet ten goede komen..
Ik vraag me ook idd af of het niet een awareness/discussie filmpje is. Over haar lach kan ik ook niet zo veel zeggen want ik lag altijd als ik me ongemakkelijk, zenuwachtig et voel. Ik schrik wel van aantal reacties hier. Iemand had geschreven dat ze het ook niet verdient om moeder te zijn en als ze ooit moeder zou worden, dat ze dan een hele slechte moeder zou zijn en over 10 jaar spijt zou hebben of zichzelf tegen zou komen. Dat vind z'n onzin, ongelooflijk dat mensen nog steeds zou denken (invloed van geloof?). Mijn moeder heeft voor ze zwanger was van mij, ook abortus laten doen. Ze heeft er nooit spijt van gehad want de tijd was gewoon niet rijp. En ze is een fantastische moeder! Ik hoop dat ik half zo goede moeder word! Ook de reacties over vrouwen die geen kinderen kunnen krijgen en pijn lijden omdat iemand anders een abortus pleegt (?) vind ik ook onzin. Natuurlijk, als je zelf geen kinderen kan krijgen, is het pijnlijk als iemand anders per ongeluk zwanger wordt en een abortus laat plegen. Maar wat heb jij daar aan als ze wel dat kind had laten komen? Daar gaat iemand anders niet sneller zwanger van worden hoor. Ik ben zeker pro abortus in alle situaties. Als vrouw voelt dat het (nog) niet kan, dan moet ze abortus kunnen laten plegen. Elke vrouw mag zelf beslissen vind ik want moeilijk zwanger kunnen worden maakt je nog niet een goede moeder.
Op de pagina 1: ´Iedere vrouw krijgt ooit de klap nog. Ooit ga je malen en krijg je spijt. Zo niet? Dan hoop ik dat ze nooit kinderen krijgt. Gevoelloos iets. Het is geen handtas. Ik ben niet zozeer tegen abortus. Wel merk ik dat ik weerstand heb. Als er een medische reden is, is het heel wat anders. Maar gewoon te jong, nog geen zin in, of mn vriendje wilt het niet. Geen anticonceptie. Voor die mensen zou een adoptie goed zijn. Waarschijnlijk voordat ze het kindje uiteindelijk krijgen zijn ze al bijgedraaid. Degene die stug volhouden zijn ook niet geschikt.´ Laatste zin was in mijn hooft helemaal doorgedacht maar kwam te kort er uit. Ik bedoelde er mee, dat als je geen kinderen kan krijgen en er iemand is die abortus pleegt, het jou geen recht geeft om die persoon te beoordelen (zeker als je niet goede achtergrond informatie hebt). Want je wordt er niet sneller zwanger van. Ook is het niet gegrond om te zeggen dat die persoon in de toekomst geen goede moeder zal zijn want goede moeder wordt je niet van (langdurige) kinderwens of van het krijgen van ongewenst kind in een onmogelijke situatie. __________________
Zucht... Ik meng me hier verder ook niet in... Maar wilde ff galspugen.... Wat een k * t wijf!!! Bah.... Mag t niet zeggen maar hoop dat ze onvruchtbaar word.. En nee t kan me niks schelen wat iemand van mijn uitspraken m.b.t abortus denkt..
Ik ben wél tegen abortus zonder medische redenen (en dat heeft niets met ons traject te maken, dat was ook al het geval toen ik dwars door de pil heen zwanger raakte en daar dus helemaal géén moeite voor hoefde te doen), maar dit filmpje vind ik echt walgelijk. Hoe blij ze op het einde roept dat het zo geweldig is dat ze nu weet dat ze baby's kan maken, dat ze een leven kan creëren, terwijl ze dat leven een paar weken daarvoor met een glimlach op haar gezicht af laat breken.. Nee, echt, ziek. Ik ben zo stom geweest om, toen het filmpje afgelopen was en youtube met andere suggesties kwam, door te klikken naar een ander filmpje, waarin je onder andere losse armpjes en beentjes van geaborteerde kindjes ziet liggen, die dus gewoon los geknipt of gesneden zijn om het kindje eruit te kunnen halen. Kan er al een paar nachten niet van slapen. Emily Letts heeft haar kindje dan niet met deze termijn weg laten halen, maar als je in een kliniek werkt (en het lijkt mij dat je dan bekend bent met zulke beelden), hoe kun je dan in hemelsnaam met een glimlach op je gezicht een abortus ondergaan? Nogmaals; ziek en walgelijk.
tsja.. ik vindt het ook moeilijk wanneer vrouwen klagen dat ze 28+ weken zwanger zijn (kwaaltjes), maar mensen blijven dat doen, en wanneer er de mogelijkheid is om abortus te doen zullen er altijd mensen zijn die daarvoor kiezen. Ik durf het filmpje niet te bekijken maar wat ik van jullie hoor, is het maar beter ook dat zij geen moeder wordt (op dit moment)
Bij een bevalling heb je ontsluiting en verwijdert je lichaam vanzelf volledig wat je niet meer nodig hebt. Bij een abortus na 13 weken worden kindjes in stukjes gesneden.
Heeft iemand hier weleens the silent scream gezien? Tik maar in op youtube als je het wilt zien. Dat is een fimpje uit de jaren 80. Waarbij een arts een abortus deed terwijl er een echo gemaakt werd. De arts wilde stoppen, maar kon niet meer terug, en heeft nooit meer een abortus uitgevoerd. Het zijn geen bloederige beelden, maar je ziet wel dat het kindje probeert te overleven. Dat filmpje, heeft op mij een hele diepe indruk achter gelaten. Het begint met een heleboel gebabbel, dat je het eigenlijk weg wilt klikken wat er gebeurt niets, maar luister het hele verhaal, het is de moeite waard, en echt een inleiding. Natuurlijk niet gaan kijken als je het niet wilt of kunt zien.