vrouw filmt abortus

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Kim11, 7 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Op vrijwel elke site van abortusklinieken kun je vinden dat 'de vrucht met instrumenten wordt verwijderd'. Wat ze precies met die instrumenten doen, staat er natuurlijk nergens bij. Spreekt wat mij betreft voor zich. Gaat in ieder geval niet over een normale 'bevalling', voor zover je het die naam kunt geven als het om een abortus gaat.

2. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    #102 Sic, 9 mei 2014
    Laatst bewerkt: 9 mei 2014
    Tuurlijk mag je het document naast je neer leggen, maar het is zeker wel een medisch onderbouwd stuk (zie schrijvers van het document), niet zomaar een paar aannames en dus zeker geen propaganda te noemen. Het zegt ook niet dat je maar een abortus moet ondergaan, het zegt alleen dat wat als feiten benoemd wordt in The Silent scream totaal geen feiten zijn.

En het is natuurlijk ook ieders recht om tegen abortus te zijn (of tegen onder bepaalde omstandigheden), maar ik vind het wel zeer kwalijk als onwaarheden en bangmakerij gebruikt wordt om andere mensen ook te overtuigen om tegen abortus te zijn. En dat is precies wat hier gebeurt met deze film ...

3. Mamasboefje

Mamasboefje Actief lid

25 mrt 2013
    195
    0
    16
    Noord-brabant
    Ik vind dit soort filmpjes echt afschuwelijk! Ik ben echt van mening dat dit kindje gewoon pijn heeft gevoeld. Eerst dachten ze altijd dat kinderen tot 24 weken geen pijn konden voelen maar daar zijn ze ook op terug gekomen. Het zenuwstelsel word al vroeg in de zwangerschap aangelegd. Daarbij zie je dit onschuldig wezentje gewoon voor z'n leven vechten:(

4. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Ik ga niet zelf een verhaal tikken.. ik sluit me volledig aan bij Shadixxx.. er wordt soms té makkelijk over gedacht.
    Als ik dan afgelopen woensdag een spartelend frummeltje zie.. pfff.
    En dat filmpje waar dan zogenaamd te zien zou zijn waar het kindje vecht.. gatverdamme..

5. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    #105 Sic, 9 mei 2014
    Nogmaals; laten we even bij de wetenschappelijke feiten blijven.

'Kindje voelt niets van abortus'

Ik kan vanavond ook de links plaatsen waar dit artikel op is gebaseerd, maar nu geen tijd ...

En dit betekent natuurlijk niet dat je voor abortus hoeft te zijn.

6. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    :( heb the silent scream gekeken
    Zie je dat kindje vechten voor het leven wat ontzettend verdrietig
    Was niet anti abortus maar begin nu echt te twijfelen
    Kindje van 23 weken is al zooooo compleet
    Kindje van 12 weken is ook al een heel mini mensje
    4000 abortussen per dag! In Amerika alleen al
    Wordt er stil van :(

Kijk als het nou om medische redenen niet verstandig is om de zwangerschap voort te zetten maar men had me nooit beseft hoe heftig dit is

7. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Ik heb het filmpje bekeken en vind het heel knap dat ze dit heeft gedaan. Er zijn zoveel mensen die willen kiezen voor een abortus maar bang zijn en het daarom niet doen. Bang voor de pijn of voor de reacties in de kliniek. Ik vind het knap dat ze een keer de andere kant onder de aandacht heeft gebracht.

En ik ben geen pro abortus of tegen abortus. Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van de situatie. Ik kan me genoeg redenen bedenken dat mensen voor een abortus kiezen. En mensen die zeggen dat je het kindje maar moet afstaan, hebben denk ik niet het besef hoe heftig en intens dat is. Net dat als je nooit geen abortus hebt gehad je niet kan oordelen in welke situatie iemand daarvoor heeft gekozen en hoe impact dat op je leven kan hebben.

8. Mamasboefje

Mamasboefje Actief lid

25 mrt 2013
    195
    0
    16
    Noord-brabant
    Toch zijn er kindjes die met 23 weken (soms zelfs jonger) gewoon overleven. Kan me niet voorstellen dat ze dan geen gevoel hebben

9. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb dan geen abortus gehad maar mijn kindje kwam er ook helemaal uit met 12+ weken ): Echt helemaal compleet en heb het gezien en gevoeld ook, armpjes beentjes hoofdje..De oogjes waren dicht en echt al een heus broertje/zusje van mijn dochtertje :(

Ik heb dit filmpje overigens niet gezien (ook omdat ik altijd op ZP zit op m'n werk..) maar ik denk niet dat ik lachend een abortus zal kunnen doen..Ik geef toe dat ik ook "grapjes" maakte toen ik in het ziekenhuis lag maar dat was meer om mezelf een houding te geven en ik wou niet steeds huilen (later uiteraard gedaan en nu soms ook nog)

10. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik ben zelf geboren met 25 weken. Ik vind het dus onvoorstelbaar dat je gewoon een abortus kan ondergaan tot 24 weken.

Een baby is met 12 weken al klaar, het is alleen nog te zwak om te functioneren op eigen kracht. En nog niet alles is helemaal klaar. Maar die zenuwen? Pijn? Verdriet? Emoties? Ik geloof wel dat zo'n kleintje dat kan meemaken. Hetzij misschien anders dan wij.

In dat document ergens staat als feit dat het geen ongeboren baby genoemd mag worden omdat het wettelijk nog niet levensvatbaar is. Dat vind ik schandalig.

Voor medische redenen moet het kunnen. Maar gewoon omdat je er geen zin in hebt naar mijn idee tot een week of 8. Mjah dat zal niet gebeuren helaas.

11. mamavanyasmin

mamavanyasmin Actief lid

11 dec 2011
    403
    1
    16
    Zuid Holland
    jaren geleden heeft iemand uit mijn omgeving (een meid van 16) ook zo'n soort abortus ondergaan waarbij het kindje uit elkaar wordt getrokken. Ze heeft heel lang baarmoederklachten gehouden en ik vond eerlijk gezegd dat dat haar straf ook was. Je trekt geen kindjes uit elkaar. Dat is beestachtig. Nu is die meid weer zwanger, inmiddels wel volwassen dan, maar goed:cool:
    Abortus zou echt niet boven de 10 weken mogen worden uitgevoerd, vanaf dan heet het ook geen embryo meer maar foetus. Alles compleet.

12. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Precies. En ik weet dat een kindje bij een vruchtwaterpunctie voor de naald wegduikt. Dus denk dat het dan ook wel iets van angst of pijn zal ervaren.
    Ik heb het ook meegemaakt maar te schijt om te kijken. Heel veel spijt van als ik dit nu lees.:( Ik weet alleen dat het er compleet uitgekomen was want meteen daarna geen weeen meer.

13. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb spijt dat ik het wel gezien heb, ik wou het absoluut niet zien en had ook aangegeven dat ik dat niet wilde maar het gebeurde uit het niets op de wc..

14. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Er is een verschil van baby in de baarmoeder en daarbuiten.

"Uit een rapport van de Royal College of Obstetricians and Gynaecologists blijkt dat de zenuwuiteinden in de hersenen van de foetus in de eerste 24 weken niet voldoende ontwikkeld zijn om pijn te kunnen voelen.

Het onderzoek van de anti-abortuscampagne, dat stelt dat de menselijke foetus al voor 24 weken pijn ervaart, is gebaseerd op bewijs van premature baby's. Dit geldt echter niet voor de foetus in de baarmoeder", zegt professor Allan Templeton, directeur van het Royal College.
    Een tweede bevinding is dat de foetus zelfs na 24 weken van nature verdoofd en bewusteloos is in de baarmoeder. Dat betekent dat zelfs een late abortus, die in uitzonderlijke gevallen wordt toegestaan, niet met lijden gepaard gaat."

"Foetus voelt geen pijn in eerste 24 weken" - Wetenschap - Knack.be

En nogmaals; niemand hoeft voor abortus te zijn, maar laten we in deze 'discussie' wel uitgaan van de feiten ...

15. Feiten? Ik zie alleen maar dat er geroepen wordt dat het zenuwstelsel nog niet ver genoeg ontwikkeld zou zijn, maar nergens hoe precies onderzocht is dat een kindje er niets van voelt als het schedeltje geplet wordt en de armpjes en beentjes afgeknipt. Overigens is het in het eerste stuk zo dat het zenuwstelsel nog niet ontwikkeld genoeg is, daarna is het ineens zo dat baby's met deze termijn buiten de baarmoeder wel iets kunnen voelen (dan is het ineens wel ontwikkeld genoeg?), maar alleen bínnen de baarmoeder niet. Daarnaast staat er dat je in Nederland abortus mag laten doen tot 24 weken na de bevruchting. Klopt niet. Je mag abortus laten doen tot 24 weken zwangerschap. 24 weken na de bevruchting zou overeen komen met 26 weken zwangerschap.

16. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik geloof er echt geen zak van dat kinderen in de baarmoeder geen pijn voelen en 'van nature verdoofd en bewusteloos' in de baarmoeder.. lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk. Ik kan me goed inbeelden dat ze rustiger zijn, heerlijk op hun gemak in de baarmoeder, maar bewusteloos?

Vind het ook een walgelijk filmpje..

Snap sowieso het baas in eigen buik niet, baas in 'eigen' baarmoeder is geen sprake van dan? Telt het kindje dan echt niet? Het gaat niet alleen om de moeder, ook om het kind. Soms zal het misschien echt nodig zijn, maar in de meeste gevallen geloof ik er niet in..

17. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    #117 Sic, 9 mei 2014
    Het zijn wetenschappelijke feiten. Het hele concept van een foetus die pijn ervaart is in meerdere onderzoeken door niet de minste universiteiten en onderzoekers weerlegd.

"But “fetal pain” in the popular discourse is a nebulous concept, one that lawmakers like Jodie Laubenberg, Trent Franks and others haven’t much bothered to define or help ground in available medical evidence.
    Probably because there really isn’t any. The limited research used to support such claimshas been refuted as pseudoscience by both the Journal of the American Medical Association and the British Royal College of Obstetricians and Gynecologists. (Not to mention smaller studies from researchers at Harvard University, University College London and elsewhere.)"

En natuurlijk kan ik hier link na link na link van wetenschappelijke rapporten neerzetten, maar volgens mij heeft dit geen enkele zin voor sommige. Jammer, want zo kan een eerlijke discussie niet gevoerd worden, want gebeurd niet op basis van de feiten.

18. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Kom op nou zeg, ze kunnen me nog meer vertellen pffffffffff. Een kindje van 12 weken geen pijn kunnen voelen.
    Nee daarom zie je op het filmpje het kindje spartelen en doen, als dat rare zuigding er in zit. En dat het hartslagje flink om hoog gaat. Waarom is dat dan ??? Ze voelen wel degelijk angst en pijn.
    Artsen zullen al gauw zeggen : ''neeeeeeeeeeee kindje voelt er niks van ''
    Dat kunnen ze wel zo makkelijk zeggen, omdat ze zelf als 12 weken oude foetus niet uit elkaar getrokken zijn, en dus ook niet kunnen weten wat zo'n kind voelt. Wetenschap over dit soort dingen lap ik aan mijn *piep*

19. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Nee, dat iets niet verklaard kan worden wilt niet zeggen dat het er niet is.

In dat hele wetenschappelijke geval hier las ik vooral aannamens op basis van wat ze wel weten.

Maar wat weten ze niet? Dat staat er niet bij.

De wetenschap heeft misschien 1 procent ontdekt van wie en wat we zijn. De wetenschap is zo ver nog niet.

20. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ben ik het wel mee eens. Ik zie nog steeds geen echte feiten. Bovendien; met een beetje geld kun je een onderzoek zo laten aflopen als je zelf wilt. Als er iemand baat bij heeft..

Deel Deze Pagina