vrouw filmt abortus

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Kim11, May 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Het is toch echt zo.. Staat op verschillende sites van abortusklinieken
    zo beschreven.

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Ik ben voor keuze vrijheid, maar dit filmpje maakt me verdrietig. Nee vrouwen hoeft geen schuldcomplex aangepraat te worden, maar het hoeft toch ook niet zó makkelijk te zijn.

3. Sic

Sic Bekend lid

Dec 17, 2010
    777
    691
    93
    Volgens mij gebeurt dit bij sommige abortussen na 13 weken, maar het overgrote deel van de abortussen wordt op veel kortere termijn in de zwangerschap uitgevoerd.

Zwangerschapsduur (2011)

Het gemiddeld aantal weken waarop vrouwen hun ongewenste zwangerschap laten afbreken is 8 weken amenorroeduur. Een meerderheid van de vrouwen laat de zwangerschap afbreken in het eerste trimester (91,5%), waarvan 40,1% de zwangerschap laat afbreken binnen de eerste 6 weken. Bij 8,5% van de vrouwen is de zwangerschap tot in het tweede trimester gevorderd als de vrouw overgaat tot een abortus. Deze cijfers komen nagenoeg overeen met voorgaande jaren.

Mime28, ik denk ook niet dat het voor de meeste vrouwen zo makkelijk is. Die vrouwen in mijn omgeving die een abortus hebben ondergaan stonden 100% achter de beslissing, maar vonden het nog steeds een erg zware beslissing.

4. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,635
    0
    0
    Ik ga het filmpje niet eens kijken want krijg al de rillingen als ik erover nadenk. Maar ik vind wel dat voor een vrouw duidelijk moet zijn waar je nu mee bezig ben, en daar mag ze zich best schuldig over voelen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar vaak wordt er zo makkelijk over gedaan. Sex zonder voorbehoedsmiddel, zwanger zijn en dan klagen het komt me niet uit. Lees het steeds vaker, ook hier op het forum. Kan me daar zo kwaad over maken!

5. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Nee dat bedoel ik juist, ik snap (denk te snappen) dat dit filmpje een reactie is op de harde oordelen waar vrouwen die een abortus hebben ondergaan mee te maken krijgen en hoewel ik echt moeite met abortus heb, ben ik er geen voorstander van om elkaar zo hard te veroordelen, maar zij laat het zien alsof het allemaal wel heel makkelijk is. Dat stuit me tegen de borst en is mijn inziens ook geen goede boodschap

6. Sic

Sic Bekend lid

Dec 17, 2010
    777
    691
    93
    Ben ik het mee eens. Ik denk dat zo een verkeerde boodschap wordt gegeven. Tegelijkertijd neem ik aan (of hoop ik) dat mensen begrijpen dat dit haar persoonlijke ervaring is en andere vrouwen het compleet anders kunnen ervaren.

7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,186
    10,769
    113
    Een abortus in plaats van anticonceptie... Want het is zo makkelijk... Is dat de boodschap van deze voorlichtster van een abortuskliniek?

Ik ben niet haatdragend, maar ik zou deze vrouw toch bijna toewensen dat het niet lukt als ze er ooit wel klaar voor is! Wat een lijp mens!

8. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik vind dat elk weldenkend mens eigen baas is.

Dus ik vind niet zoveel van mensen die voor of tegen abortus zijn.

Ik ben zelf niet tegen abortus mits het gebeurd wanneer de foetus nog geen pijn kan voelen.

9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,186
    10,769
    113
    Nog erger, tot ver in de twintigste eeuw werd serieus aangenomen dat pasgeborenen geen pijn voelden, en werden kleine frommels bij bewustzijn met alleen spierverslappers geopereerd!
    Elke zwangere weet toch dat het kindje vanaf ongeveer 20 weken merkbaar gaat reageren op zijn omgeving, en ook duidelijk laat merken als je per ongeluk teveel op je buik leunt, of in een te lawaaiige omgeving bent. Dus discomfort, ook qua gevoel, kunnen ze zeker ervaren!

10. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Ik walg van dit soort '' type '' vrouwen.. Die nog niet klaar zijn voor kinderen.. maar wel zonder enige voorbehoedsmiddel gemeenschap hebben en het dan weghalen met een big smile alsof het '' vuil '' is.

Ik ben in sommige moeilijke pijnlijke situaties voor abortus. zoals bij een verkrachting of incest ect.

Maar hier wordt ik gewoon misselijk van.. en dan te bedenken hoeveel moeite wij vrouwen die jarenlang in de mmm moeten zitten er wel niet voor moeten doen.. en hoop blijven houden om ooit misschien zown wonder te mogen meemaken. Het doet me echt pijn.. begrijp nog steeds niet waarom dit soort vrouwen wel überhaupt kinderen '' kunnen '' krijgen..

11. Yanna

Yanna Actief lid

Aug 7, 2013
    295
    6
    18
    Afschuwelijk!!
    Echt vreselijk, ik word hier heel verdrietig van, heb dan ook niet het hele filmpje bekeken.

Waarom heet niet elk persoon bestaansrecht? Ook al is een mensje nog maar 24 weken, 13 weken of 4 weken oud :(

12. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    STEL, we nemen even aan, dat een baby geen pijn voelt. (alhoewel ik daar dus helemaal niet in geloof)

Hoe wil je dan uitleggen wat er gebeurd in het filmpje van the silent scream? De baby had toevallig gewoon zin om zo te spartelen? Allemaal toeval?

Nee dat gaat er bij mij niet in. De wetenschap ziet wat ze wilt zien.
    En wat pijn betreft, zelfs bij volwassen mensen kunnen ze nog niet altijd wat met pijn. Omdat ze simpelweg niet weten hoe het kan dat iemand het voelt.

Mijn schoonzus heeft alle zenuwen in haar rug weg laten branden, levensgevaarlijk. En guess what... De pijn is er toch nog. Hoe kan dat nou?........ Kan niet volgens de dokter. Zit tussen haar oren.

Er is zoveel wat ze nog niet weten.... Wetenschap is ook niet alles.

13. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    Precies wat ik dus ook bedoel.
    Wetenschap is vaak een nutteloos iets. Ik zeg niet dat het altijd nutteloos is, maar in dit geval zet ik er mijn vraagtekens bij.
    Je ziet idd eerst op de echo het kindje lekker rustig liggen, en zodra dat zuig ding erbij komt, begint het als een wilde te spartelen, en je ziet gewoon dat hij vecht.

14. Sic

Sic Bekend lid

Dec 17, 2010
    777
    691
    93
    Ik ben uit deze discussie, nouja, discussie kan het niet genoemd worden. Dat hoeft ook niet.

Hoe sommige hier wetenschap zien of op basis van hoe het uitkomt het wel of niet relevant vinden, is voor mij echt moeilijk te begrijpen. Het voelt voor mij een beetje alsof ik als atheist met een aantal zwaar gelovigen aan het 'discussieren' ben. Misschien moet ik het zo ook zien ... Geloof en wetenschappelijke feiten, appels en peren. Ha, hier wordt door sommige eigenlijk gesteld dat bepaald wetenschappelijk bewijs niet klopt, want het voelt niet goed en/of je kunt het niet geloven, dan houdt het voor mij op.

15. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    Het wel of niet geloven in de wetenschap heeft niks te maken met iemands geloof. ( althans, bij mij niet )
    Ik zeg ook niet dat ik de wetenschap nooit geloof, maar op het gebied van geen pijn voelen tijdens een abortus, dat gaat er bij mij gewoon niet in. Ze kunnen nooit zeggen dat zoiets geen pijn doet, enkel de kindjes die het moeten doorstaan kunnen met 100 procent zekerheid zeggen of het wel of geen pijn doet.
    Maar aangezien die kindjes het niet meer kunnen vertellen, blijf ik er bij dat het klinkklare onzin is dat ze geen pijn voelen. De wetenschap kan hier geen enkel uitspraak over doen, zoals met vele dingen niet.

16. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Wetenschap is vaak een nutteloos iets????! Echt, dat durf je zo op te schrijven? Door wetenschap gaan we in Nederland bijna nooit meer dood aan kraamvrouwenkoorts. Door wetenschap is pokken uitgeroeid. Door wetenschap weten we dat je niet moet drinken of roken tijdens de zwangerschap. Door wetenschap weten we veel beter hoe we veilige huizen en bedden en bruggen kunnen bouwen. Hoe kun je wetenschap een nutteloos iets vinden?

Wetenschap is open voor discussie. Maar dan wel met wetenschappelijke argumenten en niet zomaar, het komt mij niet zo uit, dus ik vind het nutteloos.

17. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    Ik zeg niet dat de wetenschap ALTIJD een nutteloos iets is, maar VAAK wel. Wees eerlijk, op heeeeeeeeeeeel veel dingen hebben ze geen goed antwoordt, kunnen ze geen goede verklaring vinden, en als je als mens dan iets mankeert zit het tussen je oren.
    Dus dat bedoel ik met VAAK een nutteloos iets. Ik zeg nergens in mijn antwoorden dat het ALTIJD een nutteloos iets is. In het geval van pijn voelen bij een abortus, vindt ik de wetenschap nutteloos ;)

18. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Op heeeeeeeeeeel veel dingen heeft wetenschap een beter antwoord dan oude wijsheden, geloof of overtuiging. Ik ben de laatste die zal zeggen dat alles omtrent de mens en pijn is onderzocht en/of verklaard, maar ik ben oprecht verbaasd over hoe makkelijk er hier over onderzoek wordt heengestapt alsof iemand op een zolderkamertje even iets geinigs bedacht heeft.

19. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Ik geloof in de wetenschap. Absoluut.

Maar er is wel een maar bij. De een legt het graag zo uit en dr ander zus. Onderzoeken worden ook gemanipuleerd en men is soms op zoek naar een bepaalde uitkomst. Het komt regelmatig voor dat dingen teruggedraaid worden, dat dingen toch niet bleken te zijn als dat ze dachten.

De wetenschap heeft niet alle wijsheid in pacht. Dat documentje wat hier ergens genoemd wordt, die tegen the silent scream ingaat, dat zijn meningen en aannamens met een enkel feit. Ik kan dat echt niet serieus nemen. En dat heeft niets te maken met geloof, maar met nuchter verstand.

20. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    .. Eigenlijk best wel grappig dat er wel gevallen wordt over iemand die zegt dat wetenschap soms nutteloos is. Maar niemand van de pro-wetenschapmensen heeft een verklarend antwoord op mijn vraag.

Als die baby in het filmpje geen gevoel of pijn kan ervaren, wat is het dan dat we zien gebeuren?

Share This Page