Vrouw geeft zoontje en vriendje borstvoeding.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Niekepiek, 11 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik denk dat het juist zeer averechts werkt..

2. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Ik heb nooit rare reacties gehad en heb tot 8 maanden borstvoeding gegeven, ook in het openbaar. Vind het rot dat sommigen dat dus wel krijgen, snap ook niet waarom.

Maar het is de laatste maanden overal in het nieuws en op facebook. Waarom moet dat? Het is een natuurlijk iets, waarom doen we er dan allemaal zo spastisch over?

3. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Dat.

Het is normaal, maar er wordt zo raar over gedaan en iedereen gooit foto's online. Ik vind borstvoeding heel normaal en had graag langer borstvoeding gegeven aan mijn kinderen als dat had gekund. Ik heb er ook foto's van. Maar die zet ik niet online. Wat moet een ander daarmee? Ik zet ook geen foto's online van mezelf terwijl ik net een vork met pasta naar binnen schep :p (om maar een stomme vergelijking te noemen).

En dat we overal foto's van borsten zien: ik zie ze eigenlijk niet veel. Ja bedekt. Niet open en bloot, zoals bij de borstvoeding.

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik word een beetje moe van dat overdreven borstvoedings PR-apparaat ...

Wat ze doet, is helemaal haar zaak, maar alsjeblieft ... moet dat dan weer in de openbaarheid gegooid worden???

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Dat mag ook, natuurlijk. Maar het zijn jou kinderen niet en dit is wat zij doet. Haar leven. Lekker laten gaan.

Voor degenen die vinden dat het averechts werkt. Wat kan er dan wel gedaan worden om borstvoeding te normaliseren? En vinden jullie het ook averechts werken als je iemand een flesje ziet geven? En public of op internet? Is het voeden van je kind niet iets dat er gewoon bij hoort? Ik snap het zelf ook nooit zo wanneer mensen steeds weer foto's van hun kinderen online zetten. 'Kijk, Gerrit kan kruipen!' 'Liesje heeft vandaag haar eerste prakje gegeten!' 'Hij kan fietsen, woohoo!' Allemaal van die oninteressante zaken voor een ander, maar als moeder ben je dan trots. Waarom wordt er zo fel gereageerd op borstvoeding, maar hoor ik zelden commentaar over andere dingen?

6. Vlinder84

Welk borstvoeding PR-apparaat? Dit is toch gewoon een moeder die zelfstandig foto's online plaatst? En wat mag van jou wel en niet openbaar gegooid worden?

7. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Wat een ophef... De afgelopen week deelde iedereen borstvoeding-foto's. Zij deed dat gewoon ook. Dat haar foto eruit geplukt wordt en massaal in de media gedeeld wordt is toch niet haar schuld?

Ik vind het een hele normale foto. Borsten zijn niet raar, vies, erotisch, of wat dan ook dus waarom zouden ze niet op de foto mogen als ze gebruikt worden voor de functie waar ze voor bedoeld zijn? Ik vind een foto van drinkende kinderen aan de borst net zo normaal als iemand die een foto van haar kat op Facebook plaatst bij wijze van spreken.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Kijk, jij mag het dan niet normaal vinden, jouw mening, maar het is wel de normale gang van zaken dat een baby borstvoeding krijgt, zo heeft moeder natuur het immers bedoeld. (niets ten nadele van moeders die kunstvoeding geven om welke reden dan ook, heb het zelf ook gegeven bij de oudste).
    Maar waarom wordt hier altijd op gereageerd alsof het ABnormaal is, wat het dus niet is?

9. Vlinder84

Kat = mag uiteraard wel
    Borst met baby/kind = mag niet

Rare, intolerante maatschappij leven we in ;)

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Moet je voor de grap eens het aantal reclames van flesjes en kunstvoeding bekijken. Daar kun je spreken van een PR apparaat. Dit is gewoon een moeder die een foto deelde, denk naar aanleiding van de wereldborstvoedingsweek.

11. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Heel raar. Ik probeer nog steeds te begrijpen wat er vies is aan borsten maar het lukt me niet het te snappen ;)

12. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Het zal mij ook een worst wezen wat zij met haar vriendin afspreekt. Ik vind het alleen vreemd en het zou zelf mijn keuze niet zijn. En daarbij snap ik ook niet waarom dit op deze manier openbaar moet worden en zeker niet omwille de kinderen. Het maakt toch geen drol uit of borstvoeding wel of niet genormaliseerd moet worden, het is iets persoonlijks, een keuze die je zelf als ouder maakt en die keuze maak je heus niet vanwege dit soort foto's. Hou het lekker bij jezelf. Ik vind borstvoeding prachtig maar ik vind het onnodig dat er continu dit soort foto's rondgeslingerd worden. Wat probeer je er mee te bereiken? Normalisatie? Volgens mij gebeurd dat nu juist niet.

13. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Mensen die continu dat soort foto's online gooien, ontvolg ik ook, maar gelukkig zijn mijn vrienden geen moederkloeken :p

Ik vind borstvoeding normaal. Ik vind borsten prachtig, kijk er graag naar hoor (en ben ook wel jaloers, met mijn cup A), maar het hoeft gewoon niet zo online.

Hoe we zorgen dat het normaal gevonden wordt? Door als moeder er normaal op te reageren en niet meteen een discussie aan te gaan bij een nare opmerking (die ik dus nog nooit heb gehad).

14. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Wat vind jij dan van mijn zusje die vorig jaar toen haar zoontje werd geboren een filmpje en foto van dat hij uit de fles dronk op Facebook had geplaatst? Ook onnodig? Zij was trots dat hij goed dronk en wilde dat delen met haar vrienden. Precies om dezelfde reden willen moeders die borstvoeding geven ook wel eens hun trotse momentjes delen.

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Want idd ... die zijn aanstootgevender dan bv. de reclame voor potjes e.d.:(

Ik vind dat de borstvoedings PR doorslaan. Het enige wat ze zo zoetjes aan bereiken is irritatie in de trant van komen ze weer ... alsjeblieft. Prachtig als je dit doet, maar dit hoeft echt niet iedere week in de krant hoor.

16. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Ik post sowieso geen foto's van mijn kinderen online, maar dat is weer een andere discussie.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Waarschijnlijk omdat jij "maar" 8 maanden hebt gevoed. Pas na een jaar of wat beginnen die te komen zeg maar en helemaal nadat je de 2 jaar bent gepasseerd, want zo'n groot kind aan je kind, dat is toch vies??

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Je kunt ook gewoon niet kijken als je het niet wilt zien? Doe ik ook met alle reclames voor kunstvoeding en potjes.

19. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik vind borstvoeding geven niet abnormaal, dat wordt er nu weer van gemaakt.;) Ik vind het delen van dit soort foto's niet normaal, sterker gezegd ik vind het provocatie en zware onzin. Ik zet toch ook niet op Facebook hoe ik mijn kinderen de fles geef, juist omdat het de normaalste zaak van de wereld is.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Ok, sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik dacht je borstvoeding niet normaal vond, maar je vindt alleen het plaatsen van de foto's net normaal. Ok, daar kan ik mij wel enigszins in vinden.

Deel Deze Pagina