Ik vind het wel apart, ik zou het zelf niet doen en zou ook niet mijn zoon bij iemand anders willen laten drinken. 1,5 vind ik persoonlijk ook te oud om nog borstvoeding te geven, helemaal als het je eigen kind niet is.
Ja dit gaat voor mij te ver en ik heb al meerdere malen uitgelegd waarom en dat heeft niets met borstvoeding in zijn algemeenheid te maken! Misschien even teruglezen en je oren wat minder spitsen...
Het immuunsysteem is pas met 6 jaar voltooid. In principe heeft een kind dus eigenlijk tot 6 jaar borstvoeding nodig omdat dat helpt om het immuunsysteem zo goed mogelijk te laten ontwikkelen. En als je dat niet kan of wil geven is er kunstvoeding, gebaseerd op borstvoeding, met de eigenschappen om de ontwikkeling van het immuunsysteem ook zo goed mogelijk te ondersteunen zodat een kind dat kunstvoeding krijgt niets te kort komt. Dus als je het echt goed wil doen zou je eigenlijk tot 6 jaar kunstvoeding moeten blijven geven . Met 1,5 is het immuunsysteem nog niet eens sterk genoeg om zelfstandig te kunnen functioneren, dat is pas met 2 jaar het geval (vandaar ook de WHO-norm van minimaal 2 jaar borstvoeding). Dus minstens tot 2 jaar flesvoeding zou wel logisch zijn als je die norm wil volgen. Met 1,5 jaar nog flesvoeding geven vind ik dus helemaal niet gek.
Ja, ik heb je gelezen en begrepen hoor. Maar jij mij niet misschien? Wat ik zei, of in elk geval bedoelde, is dat de media een foto van internet afplukt en daar een sensatieverhaal van maakt. Mensen pikken dit op, zoals jij nu hebt gedaan en plaatsen dit ook online. Met het doel om een discussie te hebben, toch? Jij geeft aan dat je dit veel te ver vindt gaan. Je gaat dus mee in de mening van dit medium, dat zeer slecht en ongenuanceerd geschreven is, vol vooroordelen en assumpties. Waar zit ik dan mis wat betreft jouw opinie?
Ik vind het meer dan logisch dat hier over gediscussieerd wordt. Dat krijg je als je er voor kiest om dit soort foto's online te plaatsen. Nogmaals, dat deze situatie voor jou heel normaal is wil niet zeggen dat dat voor mij ook zo is, ik vind het namelijk geen normale situatie. Ik vind het heel ondoordacht dat deze mevrouw een foto als deze online plaatst in een tijd zoals deze, gegarandeerd dat de media zoiets oppikt. Als je zoiets dan niet doet om te provoceren en het gewoon doet vanuit je trots, plaats het dan lekker op je afgeschermde Facebookpagina en hou het bij jezelf en je dichtsbijstaande vrienden. Dan heb je toch hetgeen wat je wilt bereiken denk ik zo, ipv dat zo'n foto nu viraal gaat.
Echt heel erg jammer dat je er zo over denkt. Juist daarom denk ik dat het wel goed is dat erover gesproken wordt nav deze foto. Deze vrouw krijgt nu een hoop shit over zich heen, hoop dat zij zich staande houdt. En dat ze dit soort foto's gewoon blijft delen. Dat ze zich niet in het verdomhoekje laat plaatsen omdat er mensen zijn die minder ruimdenkend zijn.
Ik word eerlijk gezegd ook doodmoe van borstvoedingsfoto's. Vind het niet fijn om naar te kijken (als het discreet gebeurt hoor je mij niet hoor) maar deze vrouw gooit gewoon allebei haar borsten eruit. Sowieso dat je er een foto van maakt snap ik al echt niet. Waarom?! In dit verhaal ben ik het volledig met TS eens en vind ik het raar dat een kindje van 1,5 jaar aan andermans borsten drinkt.
Ja, absoluut! Ik blijf me er over verbazen dat het uberhaubt een discussie is Maar blijkbaar doet de kunstvoedingsindustrie het heel goed met het brainwashen van mensen (ja, dat doen ze heel subtiel, waardoor er nog meer haat over en weer vliegt). Onvoorstelbaar dat dit anno 2015 nog een punt van discussie is.
Maar daar kiest zij toch zelf voor als ze zoiets openbaar plaatst. Je moet niet van een maatschappij iets willen maken wat er (nu nog) niet in zit. Zij is ook niet van de domme hoor, zij weet ook dondersgoed dat er door zo'n foto discussies onstaan. En dan kun je wel zeggen: "maar het is toch doodnormaal", je kan praten als brugman maar dat maakt het voor mij niet zo dat ik dit normaal vind en vele anderen met mij want anders ontstonden deze discussies er ook niet over.
Och och komt de kunstvoedingsindustrie er nu ook weer bij kijken. En we waren er net nog over eens dat het onderwerp niet valt onder algemene borstvoeding.
Hoeveel commentaar ga jij straks krijgen dat je voor een derde kindje bent gegaan? Twee is toch genoeg? Of hoopte je op een jongetje? En waarom moet iedereen weten dat het hartje klopt? Hou dat lekker prive... Nu meen ik hier niets van, zou het echt walgelijk vinden als iemand dit echt tegen je zou zeggen. Maar om je even te 'pakken' om de informatie die jij deelt op internet. Pijnlijk? Ja! Ik mag dit niet zeggen, toch? Jouw leven, toch? Waarom, waarom, waarom oordeel jij dan zo hard over deze vrouw? En waarom moet ze discreet voeden? Voor jou?! Wat maakt jou zo belangrijk?
Haha ach je mag van mij blijven leven in die grote bubbel dat de kunstvoedingsindustrie niets te maken heeft met het wel of niet geven van borstvoeding
Hoe kunnen we de maatschappij dan wel laten inzien dat dit compleet normaal is? Moet ze zich verstoppen onder een doek, zodat ze discreet voedt? Ik heb het al eerder gevraagd: hoe kunnen we borstvoeding normaliseren, zonder daarbij de tegenstanders te beledigen/provoceren/irriteren?
Wat ik denk dat het is: een foto is niet erg. Twee ook niet. Maar de laatste maanden is het nogal een hype en word je er mee doodgegooid. Ik denk dat daar vooral de irritatie zit bij veel mensen (bij mij althans). Net zoals ik het prima vind als een vriend een foto van zijn nieuwe hond laat zien. Ik heb niets met honden, maar leuk. Maar wanneer 10, of 20 vrienden ineens foto's laten zien van hun nieuwe hond, ben ik er klaar mee en hoef ik even geen foto's van honden te zien. Snap je?
En dan vooral de manier waarop ernaar gekeken wordt want op een foto van iemand die open en bloot haar kind de fles geeft komen nooit zulke reacties Overigens ook grappig: ik ben lid van een groep op FB waar veel foto's voorbijkomen van vrouwen in speciale kostuums. Soms zit daar een foto bij met blote of bijna blote borsten. Dan vinden mensen het sexy. Maar als aan die borst een kind drinkt is het ineens provocerend
Ik wil bijna vragen wat de kunstvoedingsindustrie nu precies met dit topicsonderwerp te maken heeft, want volgens mij sta je er om te popelen om het mij stapsgewijs uit te leggen om vervolgens deze met de grond gelijk te maken. Maar daar ging het hier niet om toch, of wel?