EINDHOVEN (ANP) - Een jongen van 18 uit Helmond heeft zaterdag als eerste een ruimtereis gekocht bij Media Markt. Het bedrijf stunt met deze en andere aanbiedingen in het kader van het 12,5-jarig bestaan. De jongen komt de ruimtetrip zondag afrekenen bij het filiaal in Eindhoven, aldus een woordvoerder. De ruimtereis wordt verkocht voor een bedrag van 73.000 euro. Dat is dezelfde prijs als 'normale' kopers betalen, maar bij deze aanbieding zit volgens de woordvoerder een pakket apparatuur van 6600 euro inbegrepen. Hoe de jongen dit kan betalen, is niet bekendgemaakt. Als alles goed gaat, maakt de Helmonder de ruimtereis in 2014. Lanceerplaats is Curaçao.
Jeetje zeg!! Wat een bedrag voor een 18 jarige En ik maar denken dat wij Helmonders niet zo rijk waren haha. Pff als 18 jarige zou ik daar liever 10 auto's van kopen of een half huis (een gemiddeld huis hier is nu maar rond de 170.000) of hij moet zooooveel geld hebben dat het niet meer uitmaakt haha Edit: er staat dat hij het geld morgen op koopzondag komt afrekenen bij mediamarkt Eindhoven, ik heb zo'n gevoel dat het gewoon een grap is eerlijk gezegd
Ik zag de reclame gisteren ook en dacht dat het een grap was?? Nou, ben benieuwd of hij het ook echt komt afrekenen
o my god wat een geld, zeker voor een 18jarige, waarschijnlijk zal het voor hem toch niet doorgaan vermoed ik als ik het geld had (2miljoen ofzo) dan zal ik ook wel zo een ruimtereisje willen kopen is echt wel mn droom, maar zal ook altijd een droom blijven
daantje Ben wel benieuwd welke gekke helmonder da is. Geloof er geen bal van haha. Pap mam ik ga op reis hedde gij ff 73000 euro vor mij hahaha.
haha ja of niet.. Ik geloof er ook geen zak van, vooral omdat er bij staat dat hij het vandaag op koopzondag af komt rekenen.. volgens mij heeft er gewoon iemand voor de grap mediamarkt eindhoven gebeld of de krant met dit verhaal, en iedereen trapt erin..
Toch is het bizar genoeg waar met foto: Rowin Hellings (18) uit Helmond betaalt ruimtereis: 73.333 euro - Eindhoven Stad - Regio - ED EINDHOVEN - De 18-jarige Rowin Hellings uit Helmond heeft zondagmiddag een ruimtereis van 73.333 euro gekocht én betaald bij Media Markt in Eindhoven. Zaterdag meldde hij zich al als mogelijke koper van de bijzondere reis vanaf Curaçao. Het geld is door zijn familie bij elkaar gelegd. Verder wilden hij en zijn moeder er geen uitspraken over doen. Rowin is student technische natuurkunde aan de Fontys Hogeschool in Eindhoven. Van jongsafaan is hij geïnteresseerd in astrofysica en het heelal. Hij gaat in 2014 103 kilometer de lucht in vanaf het vliegveld Hato op Curaçao. Daarmee mag hij zich astronaut noemen. De minimumgrens hiervoor is 100 kilometer. Mediamarkt stunt met deze en andere aanbiedingen in het kader van het 12,5-jarig bestaan. Het totaalbedrag is dezelfde prijs als 'normale' kopers betalen, maar bij deze aanbieding zit volgens de woordvoerder een pakket apparatuur van 6600 euro inbegrepen. Er heeft zich volgens het bedrijf al een tweede geïnteresseerde gemeld, een piloot. Volgens Media Markt beginnen de eerste commerciële ruimtevluchten in 2014. Het is de vraag hoe reëel dat is. Het bedrijf dat de vluchten wil uitvoeren, Space Experience Curaçao (SXC), heeft een straatlengte achterstand op rivaal Virgin Galactic van zakenman Richard Branson. Virgin maakte in 2004 de eerste testvlucht en hoopt ergens in de komende jaren de eerste betalende klanten naar de ruimte te brengen. Het toestel van SXC is nog in ontwikkeling.
wow hoe komt hij aan dat geld? hebben papa en mama zo hard gespaard voor hem? of misschien een loterij gewonnen kan ook nog
Tsjah, misschien hebben zijn ouders een hele boel geld. Of heeft hij gewoon heel erg veel geld. Kan toch? Maar ik vind het nogal vaag, want als ik die laatste alinea lees dan lijkt het nog niet helemaal zeker dat ze de ruimte in gaan.