dat klopt hoor. ik ken die man van de beorderij en dat is simpel gezegd een hele simpele boer die enorm lomp over kan komen. is ook een beetje de streek daar
Nare mensen, het bedreigende toontje aan de beheerder van de lokatie en dat eeuwige schermen met de wet en discriminatie. Moe word je van dit soort mensen, idd provocatief wat eerder al geschreven is.
Jewel hoor bijna elke gelovige an zich is overtuigd dat hij de ware leer volgt Ik hoop eerlijk wel dat dit uitgezocht word nu het de gemoederen zo bezig houdt. En dat als meneer de moslim in zijn ongelijk zou staan ook de bal terug krijgt voor smaad en laster. Want zoals dat mensen dus niet mogelijk discrimineren mag je ook niet zomaar iemand beschuldigen of publiekelijk aan de schandpaal nagelen
natuurlijk denkt elke gelovige dat ie de wijsheid in pacht heeft en daar is niets mis mee. zolang hij zijn eigen maar gewoon koest houd en een ander er niet mee lastig valt. ik ben ergens nog katholiek maar niet praktiserend omdat er bij de katholieken ook een hoop is wat niet deugt en waar ik helemaal niet achter sta. heb met mezelf afgesproken dat ik wel zie waar ik uitkom als het mn tijd is.
Hoe weet je dat dat dezelfde familie is? Omdat ze dezelfde achternaam hebben? Het is in elk geval niet dezelfde persoon. Andere voornaam.
https://www.facebook.com/sadaqatv.thenetherlands?fref=nf Dit is de Fb pagina. Hij heeft het zelf over een Burka
Als het niet klopt, dan zullen getuigenverklaringen justitie wel op het juiste spoor zetten. De klopjacht op social media keur ik niet goed. Het is helaas wel de tendens. Dat zegt hij inderdaad ook. Maar zijn tolerantie heeft een grens waar ik het niet mee eens ben. Hij noemde het gezin 'extreem'. Waarom? Omdat ze willen binnen op de normale tijden? Niet alles, nee. Maar wat gaat het hier over? Een gebed! Wat is daar extreem aan? Dat is mijn punt. Dat er kinderen bang van werden,is toch zeker niet hun schuld? ]Ja nogal wiedes,want dat is tegen te wet. Maar van jou mag hij die regels dus schijnbaar wel voeren, zolang hij het maar niet op een bordje zet? Dat is dus alsnog discriminatie. het boeit niet wie die vrouwen kunnen begluren. Het gaat et om dat de biddende mannen geen vriuwen kunnen zien. Ik weet niet of die ook gebeden hebben. In een van de eerste berichten stond dat een deel van de groep ging bidden.
Als ik in mijn bikini een restaurant binnen loop en daar uitgebreid yoga-oefeningen ga doen, word ik ook verzocht daarmee te stoppen en me passend te kleden of anders het pand te verlaten. En dan is niemand verbaasd. Terwijl noch het dragen van een bikini noch het beoefenen van yoga in de wet verboden is. En waarschijnlijk heeft ook niet één uitbater in zijn gedragsregelement staan "Het in bikini beoefenen van yoga is in ons restaurant niet toegestaan." Dus als we de gedachtegang van sommige reageerders in dit topic moeten volgen, heeft een restauranteigenaar geen poot om op te staan dan. En heb ik dus alle recht om lekker te doen waar ik zin in heb. Want ja, er is in dit land vrijheid. Maar vrijheid betekent niet dat je alles kunt doen en laten wat je maar wilt en dat een ander het maar heeft te slikken. Vrijheid betekent dat de grenzen vaag zijn er ver uiteen liggen. Maar dat er grenzen zijn is duidelijk. En die grenzen staan vastgelegd in de wet, plaatselijke verordeningen en in reglementen van bijvoorbeeld clubs en verenigingen. En dan heb je nog de vele ongeschreven normen en waarden. En vooral die laatste zijn lastig, want die verschillen natuurlijk per tijd, plaats en persoon. Maar het is toch prettig als je een beetje probeert in te schatten wanneer bepaald gedrag of bepaalde kleding volgens de algemeen geldende normen wel of niet gepast is. Bikini-yoga in een restaurant zal volgens de meeste mensen niet gepast zijn. Een deel zal het niet kunnen schelen en een deel zal er misschien erg enthousiast van worden. In zo'n geval vind ik het aan de uitbater om te peilen welke invloed het heeft op de sfeer in zijn uitspanning en hoe hij zich er zelf bij voelt. Aan de hand daarvan zal hij reageren. Achteraf kan dan -als je het zo ver wilt laten komen- door een rechter getoetst worden of dit terecht was. Maar over het algemeen zal een rechter meer goedkeuren dan de meeste mensen wenselijk vinden. Omdat de wet natuurlijk het meest dwingende karakter heeft, zijn die grenzen nu eenmaal verder weg dan de gebruikelijke normen en waarden. Zo is het bijvoorbeeld niet strafbaar om zonder te betalen een restaurant te verlaten (zo lang je er geen gewoonte van maakt) maar ik denk dat het overgrote merendeel van de Nederlandse burgers dit toch echt als diefstal zal bestempelen en vindt dat het bestraft zou moeten worden. Dus wat volgens de wet mag en wat algemeen aanvaard is, ligt soms gewoon wat verder uit elkaar. In deze situatie deden de bezoekers iets wat niet verboden is. Maar het wordt door veel mensen wel als ongepast gezien. En volgens de eigenaar beïnvloedde het de sfeer op de kinderboerderij. Ik vind verzoeken om het gedrag aan te passen of te vertrekken (met het en aanbod om geld terug te geven) dus geen vreemde reactie in dit geval. Al vind ik eerlijk gezegd dat hij dat dan eerder had moeten doen en niet pas na een lange tijd.
en wat doen die mensen nu dan wat vervelend voor de andere bezoekers kan zijn?? Helemaal niks...het is gewoon moslim pesten. Overigens mag jij gerust bikini yoga komen doen...soort dinnershow
Moslim pesten? Hoe dat dan? "Goh, laat ik eens even voor de lol Moslims gaan pesten"., het lijkt mij eerder andersom. Deze eigenaar heeft gewoon moslims aangenomen die daar werkzaam zijn.
Ik vind dat de klopjacht nu niet op die meneer is maar op moslims of islamieten. Er wordt op elke korrel zout gelegd. Zodra zij in het openbaar iets doen zitten alle social media er bovenop. Maar nu zij zelf de social media opzoeken is dat ineens verkeerd. Heeft iemand zich wel eens afgevraagd hoe het is om nu als moslim in de westerse wereld te leven. Ik lees wel eens dingen van umm en islah en daar springen echt de tranen van in mijn ogen. Dat zijn geen IS aanhangers of extremisten maar worden wel dagelijks met argusogen bekeken. En nu gaat men reageren: ja maar dat is ook erg! Nou zulke gedachten en ideeën worden gevoed door opmerkingen die o.a. in dit topic gemaakt worden.
Ja dat is dezelfde onzin als geert wilders die islamieten in zn partij heeft: "jaaaaa maar die zijn anders"
Het is jammer dat er op deze manier de media is opgezocht. Door dat filmpje op fb te zetten. Dan lok je reacties uit die het vaak alleen maar erger maken. Deze familie had het beter met de eigenaar van de speelboerderij uit kunnen praten, op een rustige plaats zonder filmend mobieltje. In mijn ogen zijn hier dus de fout in gegaan. Verder kan ik niet oordelen over de situatie.
Als je dat doet wil je niet dat het er duimendik bovenop ligt...wat wel werkt denk ik want het enige verweer wat ik hier hoor is: die man kan het vast niet zo bedoelen want hij heeft moslims in dienst.