Vrouw in burka geweigerd bij een recreatieboerderij.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Niekepiek, 29 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Dat die kinderen bang werden ook want je weet niet wat er is voorgevallen.

2. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Als kinderen iets niet kennen en het is vreemd, dan kunnen zij zoiets best als angstig ervaren en dat hoeft niets over ouders te zeggen.

3. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ah, je hebt me hiermee geinspireerd voor een nieuw topic. Watch the lounge! ;)

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ben benieuwd...

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Er zijn hier op het forum ook kinderen die bang zijn van donker gekleurde mensen..

6. Niekepiek

Ja als je die nooit ziet dan kun je er angstig van raken, of dat terecht is is natuurlijk een hele andere zaak.
    Zo heb ik ook wel eens een klein meisje totaal hysterisch zien worden van een hele grote dikke man die naast haar zat, was een schat van een man maar zij werd er doodsbang van.

7. mumija

mumija Niet meer actief

Er staat toch dat het onrustig werd onder de gasten omdat zij tussen de kinderen moesten bidden?
    Jij kan wel blijven aanhalen dat het de normaalste zaak van de wereld is voor jouw kinderen en dat die niet zullen schrikken of whatever, maar blijkbaar geldt dat niet voor alle kinderen. En dat kan ik me echt wel voorstellen hoor.
    Dat is echt niet zo vreemd, zo'n reactie van (kleine) kinderen als zij dat nooit hebben gezien.
    Wat had de eigenaar dan moeten doen? De zaak laten escaleren? Hij is gewoon in gesprek gegaan met die mensen, maar die gooiden het gelijk op discriminatie!
    Nou, als je dat gelijk voor je voeten gegooid krijgt terwijl dat totaal niet je intentie is, dan kan ik me voorstellen dat je van de kook raakt!
    Die familie had het anders aan moeten pakken, vind ik. Die wisten donders goed dat ze reacties uitlokten, en daarmee van de gelegenheid gebruik maakten door het te filmen en op internet te kwakken.
    Er waren ook nog andere gasten he, niet alleen die moslimfamilie. En ik vind dat zij zich net zo goed aan hadden moeten passen, en niet alleen de andere gasten.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik kan me echt voorstellen dat je als eigenaar van een kinderspeelplaats het niet echt tof vind als er ineens een paar mensen midden op de speelplaats gaan zitten bidden.

Als je ze daar dan op aanspreekt en die mensen beginnen gelijk met woorden als discriminatie te gooien kan ik me best voorstellen dat je daar boos om wordt eigenlijk.

Of is dat heel gek?

9. Ilona1986

Ilona1986 Bekend lid

23 jun 2012
    520
    0
    0
    Tilburg
    Hier ben ik het ook niet helemaal mee eens.

Romy is een heel nieuwsgierig kind en schrikt vanwege haar ziektebeeld eigenlijk nergens voor terug, zij zal op ontdekking uit gaan en deze mensen vragen gaan stellen.

Demi is een enorm angstig kind die zich nog regelmatig achter papa of mama verschuilt.

Onze kids hebben nog nooit iemand in een boerka gezien, en ik verwacht dus echt dat demi heel angstig zal gaan reageren, misschien zelfs enorm gaat huilen.

Ligt dat dan aan ons ? Zo zie ik het niet.
    Wij zijn namelijk niet racistische, praten haar deze angst niet aan. En van alle ellende in de wereld heeft ze gelukkig nog geen weet.

Het is me nu echt onduidelijk of de boerka of het bidden, of ander gedrag de rede is geweest van deze " heisa "

Ik denk ook dat de media hier een zeer groot aandeel in heeft, de angst zit bij heel veel mensen erg diep.
    En daarmee wil ik niet zeggen dat iedereen die een boerka draagt een terrorist kan zijn. Maar ik kan me wel voorstellen dat je iemand nu graag recht in de ogen aan kunt kijken.
    Ik ben niet echt angstig aangelegd, heb al genoeg voor mijn kiezen gekregen....maar bij elke harde knal die ik nu hoor zit ik toch echt tegen het plafond. En waarom ?! Puur omdat ik teveel het " nieuws " lees, en bang ben voor een aanslag in Nederland. Want niemand weet hoe je een terrorist kunt herkennen, het kan bewijze van spreke nog die vriendelijke man van een paar straten verder op zijn !

Al dat dreigen over en weer snap ik al allerminst, er is echt opgeroepen om naar deze boerderij te gaan en " de boer " een lesje te leren. Sorry, maar er zijn daar enorm veel kinderen ! Lijkt me absoluut niet de bedoeling.
    Ik vraag me af of het zonder dit filmpje niet beter op te lossen was geweest.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Was je erbij?

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja, die stuur je dan toch ook niet weg?

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ilona, de filmer en familie krijgen het nu ook flink te verduren op diverse sites dus denk dat het voor beide kampen niet echt een slimme zet was.

13. Niekepiek

Nu kan ik wel weer een hele discussie gaan starten over het verschil tussen een grote, dikke man (die er niets aan kan doen dat hij groot is en de reden dat hij dik is kan ik ook niet raden) en de familie Salam die provocerend naar een kinderboerderij gaat gekleed in burka of niqaab en daar midden in een speelpaleis voor kinderen gaan bidden, vervolgens daarop aangesproken worden en zich daardoor aangevallen voelen, netjes hun geld terug krijgen maar er toch voor kiezen om dit alles op socialmedia te pleuren, maar heeft dat nut?

14. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    De familie Salam is bekend bij de AIVD en heeft banden met Syrische jihadistische groeperingen aldus verschillende media. Op enkele minuten afstand van de speelboerderij staat blijkbaar een moskee en als dat zo is, dan gaat het hier om pure provocatie.
    Bidden tussen de varkens/geiten. Dat wordt hier echt niet gedaan. Heb ik in Saudi nog nooit gezien. Bovendien is er een bepaalde periode geheel gebedsvrij. En als je echt niet kunt bidden, kun je het inhalen.
    Bovendien mag je de kabaa niet eens betreden met volledige versluiering. Ik zie daarom ook de noodzaak van een burka/niqaab niet in. Behalve als je in de woestijn loopt en het waait.

En ik ben best open en tolerant hoor. Ik woon tenslotte tussen de niqaabs. Dit riekt gewoon naar pure provocatie. Voor bidden, of je nu Joods, christelijk, moslim of polytheistisch bent, ga je maar naar de daarvoor bestemde ruimte in Nederland. Bibliotheken, kinderboerderijen, schaatshallen, zwembaden en wat nog meer, zijn toch geen gebedshuizen.

Nu zal ik wel weer de hele goegemeente over me heen krijgen, maar so be it.

15. Islah

Islah Niet meer actief

Dat klopt niet helemaal. Tijdens ihraam (gewijde staat van bedevaart) mag je geen niqaab dragen, dat wil echter niet zeggen dat je je gezicht niet mag bedekken. Het gaat er eerder om dat je niks achter je hoofd vast mag binden, maar dat geldt dan net zo goed voor 'Indonesische hoofddoeken' met zo'n elastieken band aan de achterkant. Sommige vrouwen die ik daar zag bedekten hun gezicht met een sjaal, en dat mag gewoon. Zelf deed ik dit ook maar dan i.v.m de zon. Ik heb er wel wat Afghaanse vrouwen gezien met een burka en aangezien dat niet vastgebonden wordt achter het hoofd kan dat dus ook gewoon gedragen worden.
    Als je niet in staat van ihraam bent maar 'gewoon' in de gewijde moskee komt bidden (zoals mijn schoonzus wel eens doet, zij woont in Mekka) mag je zelfs gewoon een niqaab dragen hoor. De beveilgsters en schoonmaaksters daar dragen het immers ook.

16. tuc

tuc Niet meer actief

ik heb zelf een kind dat heel angstig is...op het extreme af.
    Wat ik meer bedoel te zeggen is wanneer kinderen specifiek bang zijn voor biddende moslims. Als ik nl zou zien dat mijn kind er bang van werd zou ik uitleggen wat het allemaal betekend, wat ze doen en dat dat hun kleding is net als zij haar jurken heeft.
    Maar ik ben er heel bang voor dat men daar in het bijzijn van kinderen met schande over gesproken heeft, andere bezoekers de biddende mensen aansprak en dat daarmee voor de kinderen het bange/grillige sfeertje ontstond. En dat had dus voorkomen kunnen worden.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Nee denk ik niet:p dat het nut heeft. Er zijn ook mensen door eigen toedoen dik...dat weet je niet en kun je ook niet naar gissen. Net zoals de motieven van deze familie. Wellicht waren die wel oprecht en herkende de man deze familie en dacht hij: hoppa die zullen we eens hebben. Ik bedoel als de familie dat kan bedenken kan zo'n man dat ook.

18. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    During ihram, women must have their faces uncovered; they are forbidden to wear the Burqa or Niqab. However, the Hijab or Dupatta is permitted.[1] There is also no Gender segregation during the Hajj. Unlike in mosques, men and women pray together, not just in the same area but also on the same prayer line. This is to remind everyone that on the Day of Judgment, both men and women will be standing together, side by side, in the same rows.[2]

Sinds wanneer is een sjaal hetzelfde als een burqa of een niqaab?
    Misschien worden door de religieuze politie burqa's gedoogd. Net zoals in de straten van Jeddah de verkoop van harddrugs qat wordt gedoogd.

Er zijn in Nederland ongeveer 500 moskee's. Er is GEEN enkele reden waarom iemand in een kinderboerderij moet gaan bidden anders dan pure provocatie.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Er zijn nog veel meer kerken dan moskeeën, is het dan ook pure provocatie als een christelijke familie voor de lunch op de speelboerderij bidt met zn allen?

Of is het alleen provocatie als moslims dat doen?

20. Islah

Islah Niet meer actief

Chebu, je kan nu wel met allemaal pagina's van wikipedia komen (wat voor mij sowieso geen betrouwbare bron is). Maakt me verder ook niet zo uit wat jij erover vindt maar er zijn gewoon bewijzen vanuit de hadith die het toestaan. De moeders van de gelovigen en vrouwelijke metgezellen bedekten hun gezichten tijdens de ihram dus dat lijkt me gewoon duidelijk. En je zei toch: bij de ka'ba. Niet iedereen die in de gewijde moskee komt en dus bij de ka'ba, is in staat van ihram.

Ik heb ook nergens gezegd dat een sjaal hetzelfde is als een niqaab. Integendeel, juist omdat het iets anders is dan een niqaab mag het wél. En zoals ik al zei: Het gaat erom dat je niks áchter je hoofd vastbindt. Bij een Afghaanse burka is dat niet het geval. Verder is de religieuze politie helemaal niet zo actief in een periode waarin ze ineens een x-aantal miljoen mensen zouden moeten gaan controleren hoor. Ik heb er echt van alles zien lopen. Chineze vrouwen met strakke spijkerbroek en een soort hoedje wat voor hoofddoek moet doorgaan, Afrikaanse vrouwen met een jurk waarbij zowat heel de bovenarm ontbloot was en daar zei niemand ooit wat over.
    Ik heb wel een vervelende aanvaring gehad met de beveiligsters in Medina maar dat had niks met mijn kleding te maken (of indirect dan tenminste, maar niet omdat ze vonden dat ik niet goed bedekt was).

Deel Deze Pagina