Vrouw in burka geweigerd bij een recreatieboerderij.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Niekepiek, 29 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veera

Veera Niet meer actief

Ik bedoelde homo's die vanwege druk van hun ouders of de kerk oid niet kunnen zijn wie ze zijn en zich bijvoorbeeld in een relatie met een vrouw werpen om maar aan t ideaalbeeld te voldoen. Die mensen zitten hun geluk in de weg. Of je op mannen of vrouwen valt kan je niks aan veranderen en zou je ook niks aan moeten willen veranderen.
    Als je zelf bewust kiest vrijgezel/maagd te blijven (jouw voorbeeld van een non) omdat je niets wil doen met het homo of hetero zijn, dan is dat natuurlijk een eigen keuze :)

2. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Maar je moet het dus wel aankunnen...
    Mij maakt het niets uit of iemand nu wel of niet zo'n keuze maakt dat moet iedereen zelf weten.
    Echter wordt zo'n keuze vaak vanuit een geloof gemaakt en de druk van de omgeving (gelovige gemeenschap) is vaak hoog, dit kan benarde situaties met zich mee brengen waardoor er ook onnodig slachtoffers kunnen vallen, zowel de persoon in kwestie, verkrachtingen en kindermisbruik.

3. Islah

Islah Niet meer actief

Niet seksueel actief zijn (bewust dan) als homo zijnde is ook een keuze.

4. Islah

Islah Niet meer actief

Nou ik denk dat vooral in deze tijd er absoluut geen druk van de omgeving achter zit als iemand het klooster in wil, denk dat het eerder zelfs vreemd wordt gevonden.

5. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ja nu niet meer inderdaad.

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Er zijn genoeg homoseksuelen die gelovig zijn, die er voor kiezen alleen te blijven. Je kunt nl wel op iemand vallen, maar dat hoeft niet te zeggen dat je daar wat mee moet doen. Het blijft een keuze natuurlijk. En dat wil niet altijd zeggen dat iemand daar ongelukkig van wordt. Degenen die ik ken, hebben bewust voor Christus gekozen en zijn daar heel gelukkig mee.

En je laatste vraag vind ik nogal...uhm ...vreemd?? .Nee, ik zie homosexualiteit NIET als ziekte maar als een aard, die iemand gegeven wordt.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Krijg jij van mij een tegenvraag...HOE zou JIJ ermee omgaan als later een van je kinderen homosexueel blijkt te zijn?

Waarschijnlijk op dezelfde manier als ik.

8. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland

Ik zou het absoluut geen probleem vinden !! Mijn broertje is homo en mijn moeder vond dat heel moeilijk. Heeft ook lelijk tegen hem gedaan. Het heeft echt 2/3 jaar geduurd voor ze het echt geaccepteerd had. Ik vond dat vreselijk om te zien. Hij kreeg al zo veel te verduren en als dan je ouder je ook nog als 'mislukkeling' ziet...

Dus nee ik zou het absoluut niet erg vinden , zou hem proberen te steunen waar ik kan.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Precies, ik zou daar ook geen moeite mee hebben. Ik zou hooguit een gesprekje aangaan hoe hij/zij dat met het geloof zou zien. Maar dan nog, als het om een serieuze relatie gaat vind ik het prima. Ik vind zoiets ook niet mijn zaak, maar die van mijn kind en God. En ja, natuurlijk zou ik het wel jammer vinden, of het moeilijk in de zin van: "was mijn kind maar hetero, dan was het veel gemakkelijker geweest voor hem/haar". Maar verder accepteer ik mijn kind dus wel!

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zo zie ik het dus ook mamabri.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Jij bent moslima toch? Merah? Of heb ik dat fout? :)

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nee, geen moslim.
    Ik ben een 'niet-meer-kerkgaande' christen.
    Ging altijd naar baptistengemeente, maar in onze nieuwe woonplaats hebben ze die niet en ik kon maar niet terug wennen aan de psalmen en gezangen en toen is het verwaterd.
    Ook omdat mijn man niet-gelovig is. Maakt het niet makkelijker.

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat is jammer. Het is best moeilijk om een fijne kerk te vinden soms. Ik woon naast een Baptistengemeente :p Ben er ook wel eens geweest en hoewel ik mij best goed kan vinden in de preken, vind ik sommige dingen weer te (de manier van bidden bijv, met handen in de lucht en Halleluja roepende :)) is gewoon ook niet mijn ding, haha. Wel de muziek inderdaad, vind ik fijner en meer aanspreken dan psalmen en gezangen :) Ach ja.

14. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik ben ook niet van de handen in de lucht ed. Bij onze vorige gemeente viel dit reuze mee (anders had ik mijn man ook niet meegekregen).
    Ik mis het soms wel. Zeker nu we kinderen hebben. Enige geloofsopvoeding is best lastig als je met iemand leeft die van elk verhaal uit de kinderbijbel zijn eigen onzinnige parodie maakt ;)

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

haha, ja, dat lijkt me zeker lastig. Mooie naam heeft je oudste dochter ;) Hier dezelfde naam, maar met de Scandinavische schrijfwijze :p

16. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik heb geen idee hoe jij zou reageren vandaar mijn vraag. Ikzelf zou er geen enkel problemen mee hebben en zou haar partnerkeuze respecteren.

Edit; net gelezen hoe jij er mee om zou gaan. In principe redelijk hetzelfde behalve dat ik geen gesprek zou voeren over het geloof en hoe zij dat ziet.

Deel Deze Pagina