Borstvoeding 's ochtends meest stimulerend

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Donja, 10 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donja

Donja Actief lid

23 jun 2009
    217
    0
    0
    adm medewerkster
    In een huis
    EXTREMADURA - De 'ochtendmelk' is even stimulerend voor een baby als een kop koffie voor een volwassene. Dit blijkt uit onderzoek aan de Universidad de Extremadura in Spanje.

De moedermelk bevat 's ochtends natuurlijke stimulanten en 's avonds natuurlijke kalmerende stoffen. Dit helpt de baby wakker te blijven en te slapen op het juiste moment.
    Dat verklaart wellicht waarom sommige baby's plots actief worden of juist veel slapen als ze afgetapte moedermelk te drinken krijgen op een 'vreemd' tijdstip.

Moeders die kolven moeten er daarom voor zorgen dat hun baby de melk krijgt op het tijdstip dat die is afgekolfd. Zo wordt het slaappatroon van de baby niet verstoord.

Nucleotiden
    Een vrouwenlichaam past de productie van nucleotiden in de moedermelk automatisch aan. Die nucleotiden regelen de activiteit of de slaperigheid van de baby.

In moedermelk zijn drie soorten nucleotiden terug te vinden: adenosine, guanosine en uridine. Hun combinatie maakt je baby rusteloos, slaperig of actief.

Stalen moedermelk
    Bij het onderzoek werden op acht verschillende tijdstippen stalen moedermelk afgenomen. De nachtelijke melk stimuleerde de slaap, de melk afgenomen gedurende de dag niet.
    "Je drinkt 's nachts ook geen koffie als je wilt slapen. Dat geldt ook voor moedermelk", verklaart onderzoeker Cristina Sanchez. "Moeders begaan een grote fout als ze hun baby melk geven van een ander tijdstip."

Het onderzoek is gepubliceerd in het vakblad Nutritional Neuroscience.

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Oh!

Hmmmm, toch maar eens op gaan letten dus :D

3. 4days

4days Niet meer actief

Had ik inderdaad al es gelezen. Maarja ik heb eigenlijk toch zelden gekolfd.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
  5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Aangezien hij al vaker geplaatst is, doe ik deze op slot.

Deel Deze Pagina