Ja, MvM doe je tijdens de piek die zich opbouwt tussen week 6 en 16 (hoogtepunt rond week 10). Ik moet er niet aan denken dat ik dat de hele zw-schap had moeten doen maar we raken erg off topic
Wat een geweldige verhalenl!! Het zal je maar gebeuren! Maar dat zelfs behandelaars er geen erg in hebben. Mis je wel alle voorpret en mentale voorbereiding. En praktische, zoals iemand al schreef, zoiets als kinderopvang regelen, zwangerschapsverlof, enz.
een ex collega van mij wist ook niet dat ze zwanger was (zei ze) haar buik werdt wel dikker maar ze dacht dat het door de bier kwam :S ...
Jee ! Het zal je maar gebeuren... Zou mij wel ideaal lijken, die 9 maanden duurden zo lang hahaha. Hoef je in ieder geval niet te wachten... Maar ik heb Marin ook heeeel weinig gevoeld hoor! Dus kan me er wel iets bij voorstellen.Zelf met 39 weken nog aan de monitor gelegen omdat ik haar al een aantal dagen helemaal niet meer had gevoeld.. Alleen dat bij sommige de buik niet uitpuilt??
Mijn eerste zwangerschap kon je ook bijna niet zien dat ik zwanger was. Op de dag voor de uitgerekende datum zei iemand ineens, he zie ik daar een beginnend zwangerschapsbuikje? was ik dus al 40 weken... een vriendin van mijn buuf wist ook echt niet dat ze zwanger was, ze bleef ook slank en kreeg alleen een beetje een boedahbelly. Op een dag kreeg ze erge buikpijn en de ambulance werd gebeld, die constateerden een blindedarm ontsteking. met spoed naar het zh en aldaar de operatiekamer ingereden. Die chirurg ging nog even voelen en merkte pas dat ze aan het bevallen was. Operatiekamer weer uit en naar de verlos waar ze 4 uur later van een mooie 7 ponds dochter beviel...
hahahaha leuke verhalen! Maar het meest bizarre is: ze droeg een tweeling! Het kan namelijk bij één baby zijn dat die wat naar achteren ligt of weinig schopt of... Maar twee babys? Die voel je echt wel!
Erg bizar idd. Ik heb het ook wel eens gehoord over een vrouw van eind 40. Was net oma geworden en een paar mnd vtv gestereliseerd. Nou moeten ze voor zo'n ingreep altijd een HCG doen, waren ze dat vergeten. Dus tijdens de ingreep was ze al zwanger . Ze had het totaal niet door. Voelde niets en dacht in de overgang te zijn en daarom niet te menstrueren. Gelukkig woonde er veel mensen in de straat die haar konden voorzien van bedje, kleertjes enz. Heb het van een betrouwbaar persoon (mijn baas, huisarts, was een patient van haar) Maar kan me dit zo moeilijk voorstellen. Vooral dat ze tijdens de operatie niet gezien hadden dat ze zwanger was. Kun je toch niet echt omheen!?
Ze komen niet in de baarmoeder, dus zo raar is het toch niet, zeker als ze nog niet zo lang zwanger was, dan is de baarmoeder ook nog klein. En ze komen verder alleen aan de eileiders.
Ik vind het altijd maar raar, dan ben je wel heel erg naief en totaal niet van je eigen lichaam bewust zeg maar (of je stopt je hoofd zover onder het zand omdat je het niet wil weten volgens mij) Ik weet 4 dagen voor mijn ongesteldheid al of ik zwanger ben, test is puur bevestiging, alles is anders, borsten, mijn normale stoelgang, ik ben zelf ook gewoon ongesteld geweest de eerste 3 maanden (bij de eerste) wel minder als normaal maar toch wel.. maar toch wist ik dat het goed zat... Omdat ik mijn lichaam heel goed ken...
Vind het ook altijd vreemd dat je het niet kan merken... Ik kwam er ook pas achter met 13 wkn, maar toen viel het me ook echt op dat ik dikker werd, en mn borsten veel groter en gevoeliger werden. En hoe mijn kleine ventje zich soms kon draaien en schoppen, en kon altijd precies zien welke kant hij op lag met zijn ruggetje, want dan lag er links/recht een hele dikke 'bult'. Dus kan me niet echt voorstellen hoe iemand zo iets niet kan merken? :S Maargoed, het gebeurt vaker, dus het zal wel kunnen dan.
Hier kwam een goede vriendin er ook achter met 39/40 weken.. Haar moeder was jarig, en die duwde haar ff aan de kant (bij het aanrecht). Die voelde dus direct dat d'r buik helemaal hard was. Dag erna naar het ziekenhuis, was ze zo goed als uitgerekend. 2 weken later had ze een prachtig zoontje, die inmiddels al 6,5 is! Kreeg het te horen op de dag dat ik met d'r zusje naar Lowlands ging, en een week eerder hadden m'n ouders beide ook al gezegd, 'goh, ze is ook zwanger, of niet?', toen wist ze het zelf nog niet eens..