Ik zit naar het programma jong op nld 3 te kijken. En ben erg verbaasd. Een schuld van 14000 euro, een zoontje, wiet verslaafd en ook drank zijn ze niet vies van. Een week budged van 70 euro maar daar kunnen ze de gewoonlijke boodschappen haast niet van doen omdat er ook wiet gekocht moet worden en dat wordt overigens gewoon opgerookt waar zoonlief bij is..........waar is jeugdhulp in dit geval?
Drank zijn ze niet vies van: 1 biertje per week??? Dat noem ik nauwelijks een zuipschuit, dat drink ik per dag. Maar ben het met je eens dat deze mensen meer hulp nodig hebben dan alleen financieel, hopelijk krijgen ze die ook...
70 euro per week...moet te doen zijn. Maar dat het niet lukt vanwege wiet is wel dieptriest! En dat zoontje....Eerst maar eens dreigen met uit huis plaatsing als ze het blowen niet opgeven.
Ik hoorde ze over drank praten in de winkel. Manlief begon toen te zappen, maar niet het hele verhaal gezien. Los van wel of geen drank, de rest vind ik al erg genoeg.
Dat van die wiet vond ik ook onvoorstelbaar! Ik kan er gewoon slecht tegen als een ouder blowt waar t kind bij is....uberhaupt blowt in een huis waar een kind woont! En triest idd, dat je door zoiets NOG minder hebt om uit te geven aan eten.
Triest is het goede woord, met haar verdriet zou ik ook gaan blowen. Het mooie van Jong vind ik dat het programma zelf nooit oordeelt over mensen die ze portretteren en ik vind het altijd zo makkelijk als wij aan de zijnlijn maar zeggen dat haar kindje daar weg gehaald moet worden. Het blowen is niet een keuze die ik zou maken, maar eerlijk gezegd worden kinderen veel ergere dingen aangedaan dan blowen. En sjonge, als we al geen biertje meer mogen drinken zonder onerhand voor alcoholist uitgemaakt te worden, haal mijn kind dan ook maar bij me weg... Het was gewoon een ontzettend verdrietig verhaal van die mensen...
ik heb maar een klein stukje gezien, maar ze was nu toch bezig of net begonnen om van haar wiet-verslaving af te komen? En dat biertje zijn ze ook niet zó aan gehecht, want het viel me juist zo op, dat de presentator bij het shoppen, er zo op wees, dat dat ene biertje er toch wel vanaf kon? Maar dat ze het echt niet deden.
Eigenlijk ben ik het helemaal met je eens, er worden kinderen in bepaalde situaties wel ergere dingen 'aangedaan'.... Daar staat los van, dat ik het absoluut niet goedkeur dat er uberhaupt in het bijzijn van het kind gerookt word, het kindje kiest daar niet voor. Laat staan een joint roken.... Triest, maar het gebeurt...dat zie je wel. xxx
ken ook genoeg mensen die van minder moeten rondkomen en wel een pakje sigaretten per dag roken. mag dit dan wel? roken in het bijzijn van kinderen vind ik niet kunnen en dat is in mijn ogen al mishandeling. je vergiftigt bewust je kindje. kleine moeite om buiten te roken. dan een biertje. als je nu opstaat met bier en naar bed gaat met een pilsje oke dat er dan wat van gezegt wordt maar zo nu en dan een pilsje moet toch wel kunnen. kost niet veel meer dan een blikje cola dus wat betreft de kosten zal het niks uitmaken. wij drinken alleen op een feestje en dan blijft er altijd 1 nuchter. ook wordt er hier in huis door niemand niet gerookt (geen uitzonderingen) roken zelf niet maar mijn vriend blowt wel 1 a 2 x per jaar een halve
dat je met zo'n schuld nog relaxed een wietje kunt roken zeg..heb zelf gelukkig nooit schuld gehad bij mensen,maar zou zo toch niet kunnen leven hoor.
Sorry hoor maar ik vind het zo makkelijk om te zeggen: ik blow/rook/drink (in dit geval blowen) omdat ik iets ergs mee heb gemaakt. Dat ze het wil is tot daar aan toe. Maar dat er nauwlijks financiele ruimte is voor haar man en kind omdat zij zo nodig moet blowen, nee dat gaat er bij mij niet in. En dat ze blowt waar haar kind bij is ( zat gisteren echt geschokt ernaar te kijken ) zegt wel genoeg over haar interesse in het welzijn van haar kind. Vind het echt belachelijk!! Geen andere woorden voor. Bah
Ik moest wel lachen toen die Marieke bekende dat ze zelf wel eens een deurwaarder aan de deur heeft gehad
Nou ik vind het een schande dat ze gewoon dr jointje op steek terwijl dr zoontje in de huiskamer rond huppelt , bah bah.
helemaal mee eens, daarnaast vind ik ook dat er minimaal een ouder/volwassene nuchter moet zijn. stel er gebeurt iets met je kindje, valt van de trap oid, dan moet je toch snel en passend kunnen reageren? heb het programma niet gezien, maar wat ik uit jullie reacties opmaak vind ik het niet normaal hoe dit gezin leeft. ik heb vroeger ook wel eens een jointje gerookt, maar de laatste keer was ruim een half jaar voordat ik zwanger raakte van Mila. en mocht ik er ooit weer zin in hebben (wat ik me overigens niet voor kan stellen..) zorg ik dat de kindjes bij een oppas zijn.
Ik had in het verleden ook maar 70,- om te besteden. Had heel weinig schulden maar was net gescheiden en de alimentatie was nog niet rond. Ik kon rondkomen van 70,- met 3 kids! Ik kan dus niet begrijpen dat ze zo moeten leven. En ja ook ik viel over die joint, mijn ogen vielen bijna uit mijn bolletje. En hun verleden is inderdaad heel erg, ben ik het helemaal mee eens! Maar kom op zeg, ga dan geen verslaving aan.... Notabene waar die kleine bij is, ongelofelijk!
En zo hebben we allemaal wel iets waar anderen morele verontwaardiging over zouden kunnen uiten, of zijn wij allemaal zo perfect? Jammer dat hierdoor het punt van het programma compleet verloren gaat en wel het laten zien hoe het is om zoveel schulden te hebben dat je met 70 euro per week rond moet komen. Knap dat mensen daar 3 kinderen van kunnen onderhouden, maar je gunt het toch gewoon niemand? Iedereen heeft wel iets hoor, waarvan je dan kan zeggen dat iemand geen steun verdient of geen kinderen verdient of geen partner verdient, als het zo zou werken zou er weinig overblijven voor ons allemaal.
Je kunt wel zeggen dat ze het knap doen zo, maar wat ik nog mooier had gevonden is dat ze geen schulden hadden gemaakt en de wiet/hasj hadden laten liggen. Het is niet iets wat ze is overkomen. Ze hebben er zelf aan meegewerkt. Nu vind ik het te ver om te zeggen goh jongens wat knap dat je van 70 euro rond kunt komen terwijl je blowt en zelf de schulden hebben gemaakt. Mijn verhaal heeft niks te maken met het wel of niet gunnen van schulden. Alleen vind het wel jammer dat de "onschuldigen" hier de dupe van zijn, zoals hier hun zoontje. Iets anders vind ik dat iemand buiten zijn schuld om in de schulden is geraakt en daarom met weinig geld toe moet. Dan heb ik heel veel respect voor hun en dat ze toch hun plezier te weten te houden in het leven. En kunnen genieten van de kleine dingen (en daar valt blowen niet onder) Dat vind ik pas knap. Daarom is het niet minder erg om een kind te verliezen. Heb het van dichtbij meegemaakt en het tekend je voor de rest van je leven.
Ik heb het ook gezien en het verbaaste mijn ook sommige dingen.. vooral dat wiet gerook waar de kleine bij is... Bij de aldi zag het zoontje bier staan, waarop het zoontje zijn voor papa... moest ik wel even lachen.