Vrouw laat jonge kinderen achter op snelweg om jerrycan te vullen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door hummeltje5, 16 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.972
    7.897
    113
    Vrouw
    Ik snap jouw redenatie. Maar als ik kijk naar mijn eigen kinderen, beiden een jaar jonger dan in dit voorbeeld: 3 en 4. Dan schat ik de kans dat die van 3 de snelweg op rent groter in dan dat de auto geraakt zou worden. Met de bedenktijd die ik nu heb had ik de auto zo ver mogelijk die berm in gereden. Maar ik onthoud dit voorbeeld wel mocht mijn auto ooit een technisch probleem hebben en een verkeerd brandstofpeil aangeven. Ik tank altijd ruim op tijd.
     
  2. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Lekker allemaal vanachter het toetsenbord oordelen. De mama in kwestie kan zich niet eens verdedigen of tekst en uitleg geven (moet dat überhaupt) , maar wordt vreselijk ten schande gebracht.

    Chapeau voor alle knappe mama's hier die het wel allemaal goed zouden doen.

    Ik zou ook lichtelijk in paniek schieten, zonder benzine en dan is de pomp eigenlijk 'zo dichtbij'....3 kinderen op de achterbank en tja die vervoer je nu eenmaal niet zo makkelijk, zeker een baby niet.
    Misschien had ik het ook wel gedaan. Dan wel met de auto op slot.

    Er zijn hier notabene ook mama's die hun kinderen alleen thuis laten om oudere kinderen weg te brengen.
    Ik denk dat het risico daarbij hoger ligt dan bij wat deze mevrouw heeft gedaan.

    Zo...en kom maar door met die veroordelingen. Want zal nu wel los gaan ;)
     
    Gewooniemand en disaro vinden dit leuk.
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Het risico bij thuis blijven is hoger dan óp een snelweg waar auto’s met 120/130 langs zoefen? Die snap ik niet helemaal...
     
    rums vindt dit leuk.
  4. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ala jij je auto zo ver mogelijk in de berm parkeert, hoe groot is dan het risico dat je auto aangereden wordt? Eenmalige actie he dit?
    Hoe groot is het risico als je je kind alleen thuis laat, elke dag voor een kwartier of 20 minuten, waarin jij zelf door het verkeer moet en met oudere kinderen.
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    In dit geval stak moeder de snelweg over, het risico dat ze wordt aangereden is dan echt wel groter dan dat er iets gebeurt op een gemiddelde schoolroute. En het risico op een zware verwonding of zelfs een ongeluk met fatale afloop is ook echt wel groter dan dat je überhaupt in je woonwijk met 30km/u wordt aangereden, laat staan dat je daarbij dezelfde verwondingen oploopt.

    De kans wordt overigens niet groter naarmate je het vaker doet, iedere keer dat je het doet is het risico hetzelfde. Net zoals je niet ineens meer kans hebt op 6 gooien met een dobbelsteen hoe meer je gooit, iedere worp gewoon weer een kans van 1/6.
     
    littlemunchkin en hummeltje5 vinden dit leuk.
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Tenzij de school aan de overkant van de snelweg is en moeder wil een kortere weg nemen. Kijk dan is het vergelijkbaar.

    T is alsof je Frogger speelt (dat computerspel van vroegah dat je met een kikker de weg over moest steken) maar dan met je eigen leven....
     
    MamaChantal vindt dit leuk.
  7. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Dat is toch totaal niet te vergelijken?
    Een snelweg oversteken, 2 keer 6 rijstroken geloof ik, geeft toch een vele malen hoger risico?

    In een woonwijk kan je ook aangereden worden, maar daar loop je doorgaans op een stoep, rijd het verkeer veel zachter en kan je veel beter inschatten of je kan oversteken.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  8. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    112 bellen omdat haar tank leeg is?
     
  9. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.972
    7.897
    113
    Vrouw
    112 omdat ze op een gevaarlijke plek zonder benzine zit.
     
    littlemunchkin vindt dit leuk.
  10. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Omdat haar tank leeg is en ze daarmee op een gevaarlijke plek staat met 3 kinderen in haar auto. Volkomen legitiem om daar 112 voor te bellen hoor.
     
    littlemunchkin vindt dit leuk.
  11. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    Misschien geen lid van de ANWB en bang voor een boete of hoge rekening? Het is natuurlijk hartstikke fout wat ze heeft gedaan, maar ergens zal ze er ook een reden voor hebben gehad (in haar ogen)
    Wat een onsympatiek mannetje trouwens die Arjan...
     
  12. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Normaal gesproken ben ik niet van het snel oordelen, maar in dit geval vind ik moeder knettergek. Compleet in paniek raken en dan iets soms doen, oké. Maar zij heeft nog met haar man gebeld, dus ze was helder genoeg. En ze was ook helder genoeg om zijn geweldige advies op te volgen. Sorry, maar dan kan ik er echt geen positieve draai aan geven. Gewoon een hele domme actie. Stap uit, breng jezelf en de kinderen in veiligheid en bel de ANWB.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  13. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.170
    113
    Vrouw
    Noord Brabant

    Oh ja zeker dat ik dit soort mensen veroordeel van achter mijn veilige schermpje. Beter vanuit daar dan dat ik zo’n debiel op mn bumper zou krijgen.

    Ik kan hier hier echt heel erg boos over worden. De stoom komt nog net niet uit mn oren. Je probeert je elke dag zo veilig mogelijk door het verkeer te bewegen en dit soort idioten maken dat dat knap lastig.

    Mensen die moedwillig de verkeersveiligheid op het spel zetten die zijn niet goed bij hun hoofd en zouden wat mij betreft direct op cursus mogen voor ze ook maar een km verder rijden.

    Voor een beetje benzine heeft ze niet alleen haar eigen leven en dat van haar kinderen op het spel gezet maar ook die van andere weggebruikers. Het is echt levensgevaarlijk wat ze heeft gedaan en een wonder dat ze op zo’n brede snelweg niet geschept is.

    Als je op zo’n manier reageert in het verkeer dan hoor je gewoonweg niet thuis in een auto. Geen excuus mogelijk voor dit gedrag. Wat mij betreft zero tolerance beleid!

    Echt ik krijg het met de beste wil van de wereld niet voor elkaar om hier ook maar een positief woord over te zeggen. Als je op deze manier speelt met je eigen leven en dat van een ander ben je echt niet goed bij je hoofd. Als ze was geraakt door een kleine auto waren de gevolgen voor die bestuurder ook niet te overzien.

    Even voor jouw beeldvorming, alleen al langs de snelweg lopen over de vluchtstrook levert je een boete van 380 euro op. Laat staan de snelweg oversteken. Het is met alle groede redenen ten strengste verboden om de snelweg over te steken. Echt hoe krijgt je het uitgetypt om het voor haar op te nemen.

    En mocht je serieus denken dat je in zo’n situatie hetzelfde zou kunnen doen. Doe dan je medemens een lol en rij geen km meer in je auto. Dan ben je echt gewoon niet capabel om je op deze manier door de maatschappij voort te bewegen.
     
    Louise11110, littlemunchkin, amdaa en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.170
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nou die boete a 380 euro komt vast en zeker haar kant op. Had ze beter even de ANWB kunnen bellen. Dan word je terplekken voor 80 euro lid.

    En die Arjan heeft wel mooi zn vrachtwagen achter haar auto geparkeerd zodat die met kids en al veilig stond! En met recht dat hij boos mag zijn en verontwaardigt en wat dan nog in deze situatie. Als hij die vrouw op zn voorbumper had gekregen dan mocht hij mooi voor de rest van zn leven dealen met het feit dat hij iemand had doodgereden.
     
    littlemunchkin vindt dit leuk.
  15. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hij mag zeker boos zijn en verontwaardigd.

    Maar om dat dan met heel Nederland te moeten delen is totaal iets anders.

    Die vrouw heeft (waarschijnlijk) in paniek gehandeld, hij heeft haar willens en wetens voor heel Nederland te kakken gezet en daar wel rustig over kunnen nadenken.

    Hij had het tenslotte ook bij het telefoontje naar de politie kunnen laten, toen was zijn maatschappelijke plicht vervuld. De politie pakt het dan verder wel op.
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  16. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ik vind het echt schokkend. Maar, ik weet niet wat ik erger vind. Haar actie, haar man die haar zulk slecht advies geeft. Of dat ze de kindjes in de auto laat zonder kinderslot.

    Wat als die kids haar achterna waren gegaan. :cry::cry::cry:
     
    Zonnestralen en Huismuisie vinden dit leuk.
  17. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij hebben ooit een fietser gezien op de vluchtstrook, de mate waarin je je kapót schrikt is echt niet te omschrijven. Je suist daar zo hard langs, als iemand oversteekt en een auto over het hoofd ziet (en dat gaat makkelijk met dat énorme snelheidsverschil), zijn de gevolgen echt vreselijk. Dus ik snap echt de felle reacties, ik heb ook echt keihard gescholden op die domme fietser - en je kan vast een mooi verhaal verzinnen over waarom die persoon daar fietste, vast per ongeluk de verkeerde afslag genomen, in paniek geraakt en blijven fietsen... het maakt het niet minder gevaarlijk, dus mijn reactie niet minder geschrokken en daardoor fel.
    Deze fietser werd gelukkig heel snel door politie van de snelweg gehaald, geen ongelukken gebeurd.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  18. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.170
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Noemt hij haar dan met naam en toenaam? Kenteken is netjes afgeschermd zo te zien.

    Mensen gebruiken social media als uitlaatklep. Hij zal zich kapot geschrokken zijn, dus snap het wel. Die vrouw is nog steeds anoniem alleen het verhaal ligt op straat. Wat verwacht je dan als je zoiets doms doet?

    En blijkbaar is het nodig ook als ik sommige reacties hier lees in de trant van misschien had ik het ook wel gedaan.
     
    littlemunchkin en Fuddey vinden dit leuk.
  19. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Hoezo in paniek?? Iedereen met een beetje hersencapaciteit raakt in paniek van het idee de snelweg over te steken. Daar denk je wel 100 keer over na. En iedereen met een rijbewijs weet hoe gevaarlijk dat is. Sorry maar dit is op geen enkele manier goed te praten of begrijpbaar te maken.
     
    Fuddey en Huismuisie vinden dit leuk.
  20. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.598
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ondanks dat het al niet bijster slim is om 1x de snelweg over te steken, laat staan 2x, moet ik stiekem toch wel lachen om je zin :D Hoe was ze anders weer bij d'r kinderen gekomen? :rolleyes:
     
    Philou vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina