Vrouw laat jonge kinderen achter op snelweg om jerrycan te vullen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door hummeltje5, 16 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.455
    13.053
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Bij mij gaat er zelfs een soort van alarmbel af als het benzinepeil laag komt te staan. En dat alarm herhaalt zich redelijk vaak. Heb een aardig oude auto (22j). Gok dat nieuwere auto's dat sowieso ook wel hebben?
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  2. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.455
    13.053
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Amen!
     
  3. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.455
    13.053
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Heb je het nu over mij over over berger Arjan? o_O
     
    Lenaroos vindt dit leuk.
  4. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.455
    13.053
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Uhhh ik vroeg me oprecht af wat de politie en rijkswaterstaat voor d'r in petto zouden hebben en ik kan me indenken dat dit 1 van de dingen zouden kunnen zijn die ze zouden doen.
    VT kan trouwens prima meedenken en wil helemaal niet zeggen dat die ouders dan meteen een stempel ''niet geschikt tot opvoeding'' krijgen, noch dat de kinderen uit huis geplaatst worden.
     
    Fuddey vindt dit leuk.
  5. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.537
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ze had haar man nog kunnen bellen dus deze vlieger gaat niet op... had ze dus ook de ANWB kunnen bellen.
     
  6. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.455
    13.053
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik las zojuist wat comments op die post van berger Arjan (wist geen eens dat ik die kon lezen want heb geen Twitter :D). Daarin schreef ie dat de kinderen de deuren dus al open deden :eek:

    Moet je toch ook niet aan denken zeg..... pffff zweet breekt me al uit bij de gedachte.
     
  7. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    #67 Valerie, 17 jul 2019
    Laatst bewerkt: 17 jul 2019
    Ik denk dat @Philou bedoelt dat de vrouw 2x de snelweg moest oversteken om van haar auto naar het tankstation te lopen: eerst haar 'eigen' snelweg over en daarna die van de tegenliggers. In totaal 6 rijbanen! :eek: Om daarna weer bij haar kinderen te komen, moest ze opnieuw 2x de snelweg (en dus weer die 6 rijbanen) oversteken.
     
    Philou, hummeltje5 en Fuddey vinden dit leuk.
  8. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Poeh echt he... Ik krijg het ook benauwd bij het idee.
     
  9. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.848
    3.612
    113
    Vrouw
    Thuis
    Haar omgeving heeft die auto echt wel herkend.

    En ik heb niemand hier zien schrijven dat ze het ook wel hadden gedaan.

    Verder heeft deze vrouw geen misdrijf gepleegd. Er is geen enkele reden waarom dit voorval in een opsporing gezocht achtig detail in beeld moet worden gebracht. Daar komen tenslotte alleen misdadigers in beeld die nog niet gepakt zijn, daarbij is deze vrouw geen misdadiger, maar zeer dom en nalatig.

    En over dat mensen hun hart op deze manier luchten op social media ben ik ook niet te spreken, maar dat is een totaal andere discussie. De persoon waar het zich tegen richt kan zich tenslotte vaak nauwelijks verdedigen.

    En als ik zoiets doms doe verwacht ik een goed gesprek met een agent die de verdere consequenties met mij doorneemt. Ik verwacht dan niet halfslachtig geanonimiseerd op internet gegooid te worden.
     
    NiVa0230, NdNk en Whysteria vinden dit leuk.
  10. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Nogmaals, het is ALTIJD verboden om over een snelweg te gaan lopen, in welke situatie dan ook. Dat is nooit een goed idee..

    En als je in paniek raakt door een lege tank ga dan aub geen auto rijden.. Meer kan ik er niet van maken..
    Wat zou ze dan doen bij een klapband (waar je je volledige beheersing hard nodig hebt om überhaupt veilig aan de kant te komen), of een rokende motor?

    Waarom is een lege tank überhaupt een reden om in paniek te raken als chauffeur? Van alle redenen om langs de weg te staan is dat de simpelste.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  11. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Haha...je gaat wel lekker he? Nu ben ik dan ook niet meer capabel om een auto te besturen? :roflmao:
    Prima hoor.

    Niet helemaal eerlijk om iemand te veroordelen die zich zelf niet verdedigen kan.
    Bizar vind ik dat, hoe makkelijk dat punt opgegeven wordt. En alles wordt maar op social media geflikkerd.
    Opnemen voor, hoe ik het uitgetypt krijg?
    Mijn empathie en inlevingsvermogen krijgen mij daar toe ;)
    Het zou veel makkelijker zijn inderdaad om te zeggen wat een dom mens, haar kinderen niet waard, blablabla... Maar juist dat beetje inlevingsvermogen maakt het wat menselijker. Die vrouw moet nog verder he met haar kinderen.
    Ze wordt nu gewoon kapot gemaakt op social media... Maar daar wordt dan niet aan gedacht ;)
     
    Gewooniemand, ellessinia, JisL en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.623
    3.002
    113
    Vrouw
    Damn, dat is echt erg hoor.
    Nog 10x erger dan die moeder haar domme actie. Gruwelijk slecht en gevaarlijk :eek:
    Ik snap meneer Arjan wel, die man is zijn eigen kapot geschrokken.
     
    Fuddey vindt dit leuk.
  13. Lenaroos

    Lenaroos Niet meer actief

    Over Arjan hoor;) En vooral ook over andere nieuwsberichten die op social media komen zonder dat het nou echt duidelijk is wat er precies gebeurd is.
     
  14. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Beter op social media dan op de snelweg door een auto met haar kinderen erbij
     
    Louise11110 en Huismuisie vinden dit leuk.
  15. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Volgens mij telt dit wel als een misdrijf, ze brengt moedwillig zichzelf en anderen in gevaar. Als met alcohol achter het stuur een misdrijf is dan zou dit dat zeker ook moeten zijn
     
    littlemunchkin, Huismuisie en Fuddey vinden dit leuk.
  16. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ja lijkt mij ook. Mijn auto is ook oud, 19j en die blijft om de haverklap heel hard piepen. En ik laat het alleen zover komen als ik hier in de stad ben.
     
  17. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.647
    3.459
    113
    Vrouw
    Voor welke reden je het ook doet, een snelweg oversteken is gewoon een zelfmoordpoging. Als je dat nog niet eens door hebt begrijp ik wel dat ze nu wordt opgevolgd.

    Je hebt toch een moederinstinct!? Een moederinstinct is er om de kinderen te beschermen dus dat zit ook niet helemaal goed als je ongeveer het gevaarlijkste wat bestaat gaat doen met je kinderen bij je.

    Misschien ging die teller niet goed dus daar kan ik niet over oordelen maar het eerste wat je hoort te doen is je kinderen veilig stellen.
     
    hummeltje5 en Huismuisie vinden dit leuk.
  18. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.537
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Vergeef me maar de stoom komt echt uit mijn oren van dit soort reacties.

    Als jij denkt dat je hetzelfde kan handelen als deze vrouw dan ben je idd niet in staat om op een veilige manier keuzes in het verkeer te maken en kan je beter niet achter het stuur kruipen.

    Ik heb voor heel veel situaties best begrip en kan ik me inleven maar dit is dus een van de situaties waarbij ik dat niet heb, niet kan en bovendien niet wil!

    Geen enkel excuus, geen enkele beweegreden of verdediging die zij hier zou kunnen posten zou me ook maar op gedachten brengen om hier anders over te denken. Het is niet makkelijker om te zeggen wat een dom mens. Het is ontiegelijk stom om dit gedrag te verdedigen.

    Ik rij ongeveer 40.000 km per jaar en zie dus een hoop ongein op de weg. En ben laatst bijna met 130 km per uur in de vangrail geklapt omdat een een of andere idioot zn kampeerspullen niet fatsoenlijk op het dak had vastgemaakt en een enorme paal met een soort van plateau op de snelweg lag.

    Wat nu als ik met mijn auto op zo’n truttebol zou klappen? Dan is de kans groot dat ik het ook niet meer na vertel of invalide raak. Dat mijn zoon die al geen vader heeft ook geen moeder meer heeft.

    Echt dit gedrag maakt me zo ongelooflijk boos. En hoe dom kan je zijn om dit goed te praten en dan ook nog zeggen dat ik voor de makkelijke weg kies om dit gedrag te veroordelen.

    Weet je wel hoeveel mensen ze in gevaar heeft gebracht? Niet alleen zichzelf en haar kinderen he, ook het overige verkeer. En vooral dat laatste maakt me echt heel boos.
    Mensen die eventueel hadden moeten uitwijken, vol op de rem moesten gaan, kans op een grote chaos.

    Het is allemaal met een sisser afgelopen en dat is fijn. Maar dit had een enorme ravage kunnen worden.

    Dus nee, ik heb nul begrip of respect voor zo’n persoon en haar man in dit geval. Als je schijt hebt aan de veiligheid van anderen dan kan je niet op mijn sympathie rekenen.

    En gezien het aantal mensen wat dus nog sympathie lijkt te voelen is het maar goed dat zoiets eens op social media terecht komt.

    Dus haal het nooit maar dan ook nooit in je hoofd om over de snelweg te gaan lopen! Je brengt anderen in gevaar.
     
    Louise11110, Viviennee, Fuddey en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Respect voor je reactie, ik vind het nog mild ook..

    En begrip??

    Iemand die:
    - in paniek raakt tijdens de deelname aan verkeer,
    - door iets simpels als een lege tank,
    - zichzelf, maar vooral anderen op deze manier in levensgevaar brengt,

    Is NIET toereikend om deel te nemen aan het verkeer. Of zij een moeder is of niet zal mij echt worst wezen. Zolang ze voortaan weggehouden wordt van een autostuur.
     
    Strijkkraal, MissFluffy, Huismuisie en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.888
    4.387
    113
    ANWB komt niet voor een lege tank.
     

Deel Deze Pagina