Vrouw laat jonge kinderen achter op snelweg om jerrycan te vullen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door hummeltje5, 16 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Anwb komt ook voor verkeerd tanken, lege accu omdat je de verlichting aan hebt laten staan en ja ook voor een lege tank: pech onderweg = pech onderweg. Of het nou door eigen schuld komt of pure pech. Helemaal als het op de snelweg is!
     
  2. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Natuurlijk komt de ANWB voor een lege tank. En anders rijkswaterstaat wel. Je zal toch wegmoeten... en ja trek je portemonnee maar vast.
     
  3. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.647
    3.459
    113
    Vrouw
    Dan zeg je dat je in panne staat langs de snelweg.
    En dan nog geloof ik niet dat het ANWB niet zou komen als je zegt dat je tank leeg is geraakt op een snelweg met kinderen in de auto.

    Op een rustige weg kan ik wel inkomen dat ze daar niet voor langskomen.
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Natuurlijk wel, als je gewoon met pech (en een lege tank valt daar ook onder!) bij de vangrail staat en iedereen kan veilig staan, dan is de ANWB (of andere pechhulp-service) juist degene om te bellen. Bij gevaarlijke situaties moet je 112 bellen, en met 3 jonge kinderen en geen echt veilige plek om met ze te gaan staan, is dat dus in dit geval volledig correct.
     
    littlemunchkin, hummeltje5 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  5. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Tuurlijk wel, hoe kom je daarbij?
     
    HappyRabbits vindt dit leuk.
  6. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.888
    4.387
    113
    Ik 5 jaar geleden bij mijn zus in de auto. ANWB had het erg druk die dag en we konden het maar beter zelf oplossen, ze waren niet van plan te komen. Ergens denk ik dat het een soort van ‘eigen schuld dikke bult’ actie is geweest. Ik ben trouwens ook nog nooit zo kwaad geweest op mn zusje :|. Uiteindelijk heeft mn vader voor de benzine gezorgd maar dat heeft wel een paar uur geduurd.
     
  7. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Op zo'n drukke dag en als de situatie verder niet gevaarlijk is zou het kunnen dat ze dan prioriteiten stellen. Maar in principe komen ze voor alles waardoor je langs de weg strandt als bestuurder.

    Oliepijl of koelvloeistof bijhouden is ook eigen verantwoordelijkheid, maar ze komen wel langs als je auto stopt als gevolg van niet tijdig bijvullen.
     
  8. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Maar stond je toen langs de snelweg?
     
  9. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Dit soort mensen dient onmiddellijk de toegang tot het Nederlandse wegennet ontzegt te worden.

    Wat een ongelooflijke domme trien... Een ander woord heb ik er niet voor.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  10. Philou

    Philou Fanatiek lid

    20 apr 2019
    1.762
    5.440
    113
    :roflmao::roflmao: Daar zit wat in! Maar idd, wat @Valerie zegt. Daarnaast was de berger ook al aanwezig, zoals ik begrepen heb, en toch kiest ze ervoor terug te lopen:eek:.
     
  11. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.047
    3.479
    113
    Als de ANWB niet wil komen kun je denk ik in zo'n situatie ook de politie bellen. Drie kleine kinderen langs de snelweg, lijkt me redelijk levensbedreigend.

    Ze had met de kids op een veilige afstand van de weg moeten gaan staan en iemand moeten bellen voor hulp.
     
  12. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Beetje lastig wel, daar ze tussen twee snelwegen instond met als afscheiding alleen een smal grasstrookje en een lullig hekje. Daar zou ik bij voorkeur al niet met één kind gaan staan, laat staan met drie kleintjes...
     
    NdNk en Zonnestralen vinden dit leuk.
  13. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.047
    3.479
    113
    Nee liever niet, maar ze alleen achterlaten al helemaal niet...
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  14. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Er was op de meest rechter rijbaan al een rood kruis geplaatst toch? Rijkswaterstaat is best snel met dergelijke situaties oppikken.
     
  15. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Ja, maar niet toen ze voor het eerst stil kwam te staan. Lijkt me geen aanlokkelijke keuze om te maken. Kom, laat ik met mijn drie kids even lekker 'veilig' de auto uit en op dat strookje gaan staan...
     
    littlemunchkin, NdNk en Zonnestralen vinden dit leuk.
  16. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Het is niet het goedpraten, het is jouw generaliserende toon en jouw veroordelingen, waarvan ik vind dat het wel minder mag. Ook als iemand de fout in is gegaan, behoorlijk.
    Bovendien, veroordeel je mij nu ook en nu mag ik ook ineens niet meer achter het stuur?!

    Maar omdat het stoom jou uit de oren komt mag je blijkbaar al je fatsoen aan de kant zetten en is het dus geoorloofd hoe jij je uitlaat tegen over je medemens.
     
  17. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Sja... Ik snap huismuisie wel. Ik heb ik mijn tijd ook erg veel gereden (40/50K per jaar) en het spijt me te zeggen, ik heb medeweggebruikers meegemaakt waarvan ik me echt heb afgevraagd HOE die in hemelsnaam aan hun rijbewijs zijn gekomen.

    En als je dan aangeeft dat je in paniek kan raken van zoiets simpels als een lege tank dan vraag ik me af of je dan op de snelweg hoort.
     
    SAARC en Huismuisie vinden dit leuk.
  18. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    #98 Whysteria, 18 jul 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jul 2019
    En tevens zijn er natuurlijk die 'ervaren' weggebruikers die, al neerkijkend op al die stumperds die niet op de snelweg thuishoren, zelf gedrag vertonen wat heel wat gevaarlijker is voor de mede weggebruiker...
    Maar laten we lekker elkaar van achter ons toetsenbord blijven veroordelen. Daar wordt de wereld echt wel een stukje leuker van...
     
    Gewooniemand, ellessinia, fanona en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik generaliseer niet want het is niet enkel een mening. Mijn reactienis gebaseerd op feiten. Dingen die zijn gebeurt en dingen die jij hebt gezegd over jezelf.

    En ik krijg de indruk dat je de ernst van de situatie totaal niet inziet. Het is goed afgelopen dus waar maken we ons druk om nietwaar?

    Wat onfatsoenlijk is, is je medemens in levensgevaar brengen door de snelweg over te lopen. Blijkbaar ben ik meer begaan met mijn medeweggebruiker dan jij. Ik maak me druk om de veiligheid van de mensen die daar hebben gereden. Jij maakt je druk over het feit dat die vrouw anoniem aan de schandpaal is genageld en geen weerwoord heeft.

    En wanneer jij zelf aangeeft wellicht hetzelfde te handelen, wat verwacht je dan dat mensen daarvan denken? Dat ze empatisch met je meeveren?
     
  20. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113

    Niet dat het goed te praten is wat ze deed. Maar iedereen kan in paniek raken. Ik denk dat ze eerder in paniek was vanwege het feit dat ze daar stond met 3 kinderen, dan dat ze in paniek was vanwege die lege tank. En ja helaas heeft ze iets heel doms gedaan.
    We kennen die vrouw verder helemaal niet dus om dan gelijk te zeggen dat ze niet op de weg hoort vind ik niet juist.
    Iedereen maakt weleens een fout in het verkeer of een verkeerde inschatting. Ik kan goed rijden maar anderen zullen vast ook weleens denken wat een aso of hoe heeft zij haar rijbewijs gehaald als ik per ongeluk een fout maak.
    En ja dit had heel fout kunnen aflopen, ook voor anderen. Dat valt zeker niet goed te praten.
     
    ikkie97 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina