Vrouw laat jonge kinderen achter op snelweg om jerrycan te vullen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door hummeltje5, 16 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Het heeft niks te maken met neerkijken op. Het gaat om de veiligheid. Iemand die bewust de veiligheid in gevaar brengt hoort wat mij betreft niet achter het stuur.
    Of je nu ervaren bent of een rookie ;)
    Er gaan nog veel te veel mensen dood in het verkeer, daar kunnen we niet scherp genoeg op zijn. Zeker omdat een groot deel van de ongelukken gewoon te voorkomen is.


    @Strandbal er zit echt wel verschil in een inschattingsfout maken en dit. De snelweg oversteken en je kinderen daar laten staan dat is wel van een ander kaliber dan een schoonheidsfoutje in je rijgedrag. Daar zal je mij niet over horen. Dat is menselijk en kan gebeuren.
     
    SAARC en Anouk2005 vinden dit leuk.
  2. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Het is generaliserend in die zin dat als ook maar iemand iets weerstand heeft tov jouw mening, iedereen maar moet stoppen met autorijden. Dat is generaliserend.

    Je bent zo snel in je oordelen. Nu zou ik de ernst er weer niet van in zien denk je.

    Ze heeft inderdaad niet goed gehandeld. Ze heeft inderdaad medeweggebruikers in gevaar gebracht. Helemaal niet slim.
    Maar het veroordelen mag best minder.
    En het had niet zo op social media mogen komen.
    Inderdaad wat eerder werd genoemd: een stevig gesprek met meneer agent, wat mij betreft een geldboete voor het oversteken en in gevaar brengen van... Maar niet zo.
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  3. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Mensen die met alcohol achter het stuur kruipen of appen achter het stuur of bellen, daar krijg ik het stoom van uit de oren ;)
     
    Gewooniemand en NiVa0230 vinden dit leuk.
  4. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.557
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Geen idee of dat waar is of niet, maar even er van uitgaande dat je de waarheid spreekt: de ANWB zou nog altijd een veel beter advies geven dan die man van d'r met z'n 'steek maar gewoon de snelweg over'!

    Kortom: nog altijd beter om de ANWB te bellen.
     
    HappyRabbits en MadeInUSA vinden dit leuk.
  5. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.557
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    :p

    Op dat laatste: ja ik weet niet, ik heb vrij makkelijke kinderen geloof ik, maar kan me voorstellen dat het voor kinderen best een eng avontuur is om je moeder niet terug te zien komen, wel een vreemde meneer te zien komen, die vervolgens ook nog eens de auto van je moeder wegsleept.
    Laten we het hopen dat ze in dat opzicht toch nog enigszins aan haar kinderen dacht....
     
    Philou vindt dit leuk.
  6. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.557
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    In dit geval was het, voor de rechterrijbaan werd afgesloten met het rode kruis, waarschijnlijk veiliger om nog even in de auto te blijven zitten.
    Daarna trouwens ook zou ik zeggen, want in dit geval was er geen vangrail waarachter ze konden gaan staan, en als ze aan de andere kant van de ijzeren railing waren gaan staan hadden ze kans aangereden te worden door andere auto's. Dus als er dan alsnog een auto om wat voor reden dan ook de baan met het rode kruis opsjeesd en vervolgens hen raakt, waren ze in de auto dus meer beschermd dan daarbuiten.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  7. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Weetje @NdNk wanneer je mijn teksten niet goed leest dan kan je er natuurlijk van alles van maken. Dan heeft een gesprek/ discussie weinig zin.

    Verder zijn sommige gebeurtenissen een maatschappelijke discussie waard. Het gaat hier dus om de casus, want de vrouw in kwestie is geanonimiseerd. Dus mocht ik haar morgen in de supermarkt tegenkomen heb ik werkelijk geen idee dat zij het was.

    En iemand die weerstand biedt tegenover mij hoeft helemaal niet te stoppen met autorijden. Iemand die lak heeft aan de veiligheid in het verkeer hoort daar wat mij betreft niet thuis.

    Er gebeuren te veel onnodige ongelukkig. En mensen die roekeloos gedrag vertonen mogen wat mij betreft een hele stevige sanctie krijgen.
    Wanneer je van jezelf weet dat je roekeloos zou kunnen handelen dan is het verstandig gewoon helemaal niet meer achter het stuur te kruipen.
     
  8. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Is van hetzelfde kaliber... Je brengt je mede weggebruikers moedwillig in gevaar... De ene is zo dom om met drank op achter het stuur te kruipen, de ander is zo dom om een snelweg over te steken. Mag wat mij betreft net zo hard bestraft worden met een rijontzegging en verplichte theorie- en rijlessen
     
    rums, littlemunchkin, SAARC en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    En dat alles op basis van het relaas van 1 individu op social media... Maar lekker blijven schoppen hoor. Ik kan me voorstellen dat het wel fijn is af en toe.
     
  10. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Inmiddels is het ook op verschillende nieuwsbronnen geweest, het is allang niet meer 1 willekeurig persoon op social media
     
  11. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Lucht het op?
     
  12. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Dat is precies wat ik jou wilde vragen... :roflmao:
     
  13. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Ach ja...

    :thumup:
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  14. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Met mijn (begrijpend) lezen vermogen is niets mis.
    Juist daarom maak ik er niets van alles van maar reageer ik puur en alleen op wat jij hier neer zet ;)

    In dit stuk staat het al een stuk genuanceerder dan in je vorige stukken :thumup:

    Juist mensen met alcohol op achter het stuur, mogen strenger aangepakt worden, of die zitten te bellen in het verkeer.
    Ik vind dit van een heel ander kaliber. Niet minder erg, maar mevrouw gaat dit geen 2e keer doen schat ik zo in.
    De kans op herhaling is aanzienlijk minder dan bij mensen die met alcohol op achter het stuur kruipen of appen en bellen in het verkeer.
     
  15. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.557
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Zou fijn zijn als we het inhoudelijk kunnen houden zonder te azijnzeiken op elkaar.
    En voor wie dat toch persé wilt: gebruik daar een PB voor ajb.
     
  16. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.977
    17.016
    113
    Vrouw
    Als je al zonder benzine komt te staan ben je al niet heel slim... zie je dan het lampje van de tank niet??
    Als je dan ook nog eens een snelweg over gaat steken en je kindjes achterlaat in de auto, die haar ook achterna hadden kunnen gaan.. ben je gewoon dom! Sorry maar kan er niks anders over zeggen
     
  17. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant

    Maar omdat er andere dingen in het verkeer gebeuren die niet in de haak zijn betekend toch niet dat dit geval ineens minder erg is?

    De kans dat ze dit nog eens doet schat ik niet hoog in. Maar deze vrouw laat wel zien op een bepaalde manier te reageren in een onverwachte situaties. Dat is in mijn ogen wel echt een heel gevaarlijke eigenschap in het verkeer. Waar alles afhankelijk is van inschatten zodra je besluit om wat van de regels af te wijken.

    Zo is 130 rijden op een snelweg waar je 100 mag in het holst van de nacht niet echt heel gevaarlijk. Het mag niet maar je brengt er niet direct mensen mee in gevaar.

    Maar rij je overdag 80 in een woonwijk op een weg waar ie 50 mag. Ja dan ben je echt idioot bezig. En mag je wat mij betreft direct je rijbewijs voor een bepaalde periode inleveren.

    Dus als je pech hebt langs een doorgaande weg met 2 banen waar je 80 mag en dan de weg oversteek om een stukje naar het tankstation te lopen is er niets aan de hand.

    Wanneer je dat overdag doet aan een drukke driebaans snelweg en ook nog eens je 3 kleine kindjes achterlaat dan is het een steekje los in de bovenkamer.
     
    Fuddey, Liselou, hummeltje5 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ik zeg nergens dat het minder erg is :rolleyes:
    Omdat ze 1x een foute inschatting heeft gemaakt is ze wat jou betreft gelijk afgeschreven en heeft ze een steek los in haar bovenkamer... :confused:
    Ik stop met deze discussie. We denken er anders over en dat is okay :thumup:
     
  19. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja je bent niet goed wijs wanneer je een drukke snelweg oversteekt.

    Ik vind jet oprecht jammer dat er mensen zijn die zo laconiek met de veiligheid van anderen omgaan.
     
    Spectre, hummeltje5, Anouk2005 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.284
    2.893
    113
    Iedereen die rij- en theorielessen heeft gehad, weet dat het levensgevaarlijk en daarom verboden is om een snelweg of autoweg over te steken.

    In dit geval had de vrouw beter de ANWB, politie of in het uiterste geval 112 moeten bellen.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina